Mistä plus-kokoinen löytää laadukkaita vaatteita?
Olen kokoa 46, ja haluaisin panostaa laadukkaisiin, kestäviin, ajattomiin ja ekologisiin vaatteisiin
Tämän kokoisena kyllä löytää vaivatta vaatteita marketeista ja lindexistä, jopa henkkamakukoista yms nuorten rättiliikkeistä. Ja itse asiassa löysin suht. hyvin vaatteita niistä jopa 20kg lihavampana. Mutta olen kyllästynyt muovisiin ja parissa pesussa pilalle meneviin vaatteisiin, ja olen yrittänyt etsiä uusia kissojen ja koirien kanssa
Mutta tuntuu, että jokainen laadukas luonnonmateriaaleja käyttävä merkki tekee kokoja 42 tai korkeintaan 44 asti
Kirpputoreilta on tämän kokoisena turha haaveillakaan löytävänsä mitään. Rekit täynnä S ja M kokoa, ja kun vihdoin hyvällä tuurilla löytää jonkun isomman vaatteen, kokolapussa lukee Shein
Ja tiedän kyllä että voin laihduttaa, mutta ihmettelen silti, miksei vaihtoehtoja ole edes olemassa
Kommentit (8)
Ajattomia, laadukkaita ja isoja vaatteita olen löytänyt UFF:ilta tasarahapäiviltä
Onhan Elloksella isoja kokoja. Tilaa sieltä.
Vaatteita ei enää tehdä kestämään. Vaikka kuinka mainostetaan että on laadukas, ekologinen ja eettinen niin silti hajoaa viimeistään viidennessä pesussa.
Vierailija kirjoitti: Et mistään, ikävä kyllä. Kaikkien kauppojen vaatelaatu on lähellä Temutasoa, mutta hinta on kolminkertainen Temuun verrattuna. Viimeksi kun tilasin H&M:ltä niin sieltä tuli likaisia vaatteita. Se oli jo toinen kerta, kun tuli likaisia vaatteita, eli vaatteet ovat käytettyjä, vaikka ne uutena ostaakin. Zizzin paita meni huonoksi ja nukkaiseksi vuoden jälkeen. Itse ostan nykyään ajatuksena sen, että yksi vaate kestää noin 2-3 vuotta ja se on siinä. On ihan turha kuvitella, että kestäisi pidempään, on hintalappu sitten mitä tahansa. Vaatteet tottakai kestää, jos niitä käyttää harvoin, koska pesuhan niitä vaatteita yleisemmin kuluttaa. Siksi en osta kalliita vaatteita, koska mitään takuita niiden pitkäaikaisesta kestävyydestä ei ole, vaikka kuinka niin väitetään. Ainoat vaatteet, mitkä on nyt kestänyt jo varmaan 15v on joskus citymarketista ostetut kaksi mekkoa, jotka on tehty jostain trikookankaasta. Kestää 60' pesutkin eivätkä mene huono
Taitaa pitää valitettavasti paikkansa
Mutta en minä laadukasta vaatetta halua pelkästään sen takia, että se kestää paljon pidempään kuin pikamuoti, vaan laadukkaista materiaaleista tehdyt vaatteet ovat myös lämpimämpiä, mukavamman tuntuisia päällä ja näyttävät huomattavasti paremmilta
Onneksi sentään farkkuja ja neulepaitoja / -mekkoja saa isommissakin koissa laadukkaina. Kauluspaita ilman polyesteriä taas taitaa olla mahdottomuus
Vierailija kirjoitti:
Onhan Elloksella isoja kokoja. Tilaa sieltä.
Ellos ei kyllä ole mitenkään laadukas. Samaa tasoa h&m kanssa
Nykyään hyvin vaikea löytää laadukkaita vaatteita, -missään koossa.
Ok laatuisia villaneuleita (villaa suurin osa, mukana tosin myös muita kuituja) Ril's ja Stockmannin omista mallistoista myös suht isoina kokoina.
Stockmannilta ja Sokokselta saa (tosin pitää tarkkaan lukea materiaalit!) asusteita mitkä 100% villaa/kashmiria/silkkiä, nuo mukavia ja lämpimiä.
Paljon tilaa netin kautta, monissa ketjuliikkeissä on omia 'premium' mallistoja, joissa materiaalit eivät ole akryyliä ym. ja yleensä nuo ovat suht klassisia =kestää aikaa, jos ei ko. hetken trendiväriä ota vaan neutraalimman.
Joissakin teltoissa on tosi laadukas kangas.
Et mistään, ikävä kyllä. Kaikkien kauppojen vaatelaatu on lähellä Temutasoa, mutta hinta on kolminkertainen Temuun verrattuna. Viimeksi kun tilasin H&M:ltä niin sieltä tuli likaisia vaatteita. Se oli jo toinen kerta, kun tuli likaisia vaatteita, eli vaatteet ovat käytettyjä, vaikka ne uutena ostaakin. Zizzin paita meni huonoksi ja nukkaiseksi vuoden jälkeen.
Itse ostan nykyään ajatuksena sen, että yksi vaate kestää noin 2-3 vuotta ja se on siinä. On ihan turha kuvitella, että kestäisi pidempään, on hintalappu sitten mitä tahansa. Vaatteet tottakai kestää, jos niitä käyttää harvoin, koska pesuhan niitä vaatteita yleisemmin kuluttaa. Siksi en osta kalliita vaatteita, koska mitään takuita niiden pitkäaikaisesta kestävyydestä ei ole, vaikka kuinka niin väitetään.
Ainoat vaatteet, mitkä on nyt kestänyt jo varmaan 15v on joskus citymarketista ostetut kaksi mekkoa, jotka on tehty jostain trikookankaasta. Kestää 60' pesutkin eivätkä mene huonoksi.