Teslan ovenkahvat on vaarallisia
Upotetut, sähköllä toimivat ovenkahvat toi aikanaan valokeilaan Tesla. Hiljattain tätä ratkaisua on kritisoitu muun muassa Yhdysvalloissa nimenomaan turvallisuussyistä.
Teslan insinöörit suuntasivat panoksiaan pitkälti automaatioon eivätkä huomioineet, mitä ihmiselle tapahtuu, kun autolla ajaa kolarin. Elon Muskin ajatus on, että tämä on tietokone renkailla, mutta oven lukitusten suunnittelua ylenkatsottiin, insinöörikonsultti Charles Mauro ruoti hiljattain Bloombergille.
Xiaomin kotimarkkinalla Kiinassa tällaiset kahvat on tiedostettu niin suureksi ongelmaksi, että ne saatetaan kieltää täysin. Yhdysvalloissa asiaa niin ikään tutkitaan, ja Euroopassa esimerkiksi saksalaiset viranomaiset ovat peräänkuuluttaneet muutosta sääntöihin, joka voisi jopa kieltää tämän tyyliset kahvat kokonaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sun suurinmurheesi just nyt ?
4 vuotta ajeltu Tesla Y-modleilla. Ei mitään ongelmaa kahvojen kanssa ?
Niinkuin ei minkään muunkaan kanssa. Jos autoa vaihdetaan, uusi on Tesla,
Älä valehtele. Juuri olin taksi Teslan kyydissä jossa ovi ei auennut napista vaan kuskin piti tulla avaamaan ovi 🤣
Olin jopa harkinnut Teslan ostamista, mutta oli kyllä niin rämisevä ja kova pelti purkki että ei todellakaan.
Kuski laittanut lapsilukon päälle koska päätteli ulkoasustasi ettei sinulla ole varaa kyytiin kuitenkaan.
Sähköautoissa pitäisi olla juuri lasi vasara käden ulottuvilla kun onnettomuuspaikalla ole välttämättä kiviä yms jolla avustajat voisi rikkoa lasin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoissa pitäisi olla juuri lasi vasara käden ulottuvilla kun onnettomuuspaikalla ole välttämättä kiviä yms jolla avustajat voisi rikkoa lasin.
Köyhillä on usein taskuissa kiviä rahan tilalla.
Älä valehtele. Juuri olin taksi Teslan kyydissä jossa ovi ei auennut napista vaan kuskin piti tulla avaamaan ovi 🤣
Olin jopa harkinnut Teslan ostamista, mutta oli kyllä niin rämisevä ja kova pelti purkki että ei todellakaan.