Kosmetiikkatuotteista, en osta mitään sellaista missä jotain luonnon "ihme"ainetta, ja marketista kyllä vaikea löytää...
Pellava, aprikoosi, mustikka, persikka, koivu jne.
Markettisarjoissa (shampoot, hoitoaineet, ihonhoitotuotteet) on lähes aina tungettu mukaan jotain luonnosta löydettä ihmeainetta jolla luvataan paljon.
Oikeasti, jos joku mustikansiemenöljy auttaisi, niin eiköhän sitä käyttäisi kaikki sarjat. Ja eiköhän sitä olisi tuotteessa hiukan enemmän kuin esim. lisättyä hajustetta. (Luonnon ihmeaine on aina tuoteselosteen lähes lopussa)
Eipä niistä haittaakaan ole mutta en halua laittaa rahojani sellaiseen hömpötykseen. Sellaiseen yritykseen mikä pitää naisia typeryksinä.
Kommentit (7)
Itselläni on atooppinen iho ja saan ihottumaa monista luonnonaineusta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta luotat kemikaali-ihmeaineisiin? Muovia vaan naamaan, niin avot. Enemmän mä luonnonaineisiin luotan, mutta jokainen tyylillään.
Täh?
Tarkoitatko ettet osta kaupasta mitään hoitotuotteita?
Teet kaiken itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luotat kemikaali-ihmeaineisiin? Muovia vaan naamaan, niin avot. Enemmän mä luonnonaineisiin luotan, mutta jokainen tyylillään.
Täh?
Tarkoitatko ettet osta kaupasta mitään hoitotuotteita?
Teet kaiken itse?
En tarkota. Mutta luen INCI-listoja kriittisesti ja olen oppinut välttämään aineita, niin teollisia kuin luonnollisiakin - kummassakin ryhmässä on itselleni sopimattomia aineita. Mutta jos nyt yleistetään, niin suosin mielummin luonnonkosmetiikkaa kuten jo kirjoitinkin, mutten tosiaan ole mikään änkyrähippi. Usein paras tuote sisältää ainesosia kummastakin ryhmästä.
Kummasti vaan joka shampoosta löytyy se vesi ja glyseriini ensimmäisenä listalta. Sitten joku ihmeitä tekevä pellavansiemenöljy on seitsemäs ainesosa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan joka shampoosta löytyy se vesi ja glyseriini ensimmäisenä listalta. Sitten joku ihmeitä tekevä pellavansiemenöljy on seitsemäs ainesosa.
Niinpä, luonnollisuudella mainostetaan, mutta sitten sitä ainetta on kaikista vähiten - se on sitä bisnestä. Pitää olla jonkun verran perehtynyt asiaan, että osaa erottaa onko kyse pelkästä mainoskikasta vai ei.
Mustikat toimii paremmin syötynä kuin voiteessa.