Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla näin persaukinen

Vierailija
19.10.2025 |

Otsikko kiteyttää kaiken. Pitkän työttömyyden jälkeen sain töitä ja tiedän, tällä rahalla pitäisi tulla toimeen (netto 1800) ja tulenkin. Mutta mitään ylimääräistä tällä ei tehdä. Ei hierontoja ei ravintolaa. Ei matkoja. Paljon joutuu tehdä valintoja, esim ostanko talvitakin vai käynkö hammaslääkärissä? 

Asun pk seudulla ja vuokraan menee tietenkin iso siivu.

Onko täällä muita persaukisia? Mistä olette luopuneet tai pihistäneet? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäismenojen (esim. ruoka) järkeistäminen on ensimmäinen askel. Siinä säästää yllättävän paljon, kun jättää kauppakäynnit minimiin ja kokkaa itse perusruokaa. Einekset, lounasravintolat, mässyt jne. turhat ja kalliit pois. 

Vierailija
2/5 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän netto 2200 eurosta joka kuukausi 700-800 euroa ja mulla on kuitenkin vuokrakin yli 900 kun asun vielä isossa asunnossa lapsen aikuistuttua. Että mitä kaikkea ylimääräistä sun tiukassa budjetissa oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän netto 2200 eurosta joka kuukausi 700-800 euroa ja mulla on kuitenkin vuokrakin yli 900 kun asun vielä isossa asunnossa lapsen aikuistuttua. Että mitä kaikkea ylimääräistä sun tiukassa budjetissa oikein on?

Mistä sait motivaatiota säästää noin paljon? - En halua itse tukien varaan mutta pelkään, että taas joudun tylttömäksi (pätkätyä) ja mitään tukia wn saane ennen kuin säästöt on minimissä eli motivaatio säästää on vähän hukassa Omistusasuntoavei sinkkuna keski-ikäisenä tarvinne edes haaveilla. 

Vierailija
4/5 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait motivaatiota säästää noin paljon? - En halua itse tukien varaan mutta pelkään, että taas joudun tylttömäksi (pätkätyä) ja mitään tukia wn saane ennen kuin säästöt on minimissä eli motivaatio säästää on vähän hukassa Omistusasuntoavei sinkkuna keski-ikäisenä tarvinne edes haaveilla. 

Ei se vaadi sen enempää motivaatiota kuin tarkka budjetti ja siirrän kaiken ylimääräisen heti palkkapäivänä pois käyttötililtä minne jää vain kuukauden talousrahat 370 €. Joskus tuo ei riitä, sitten lainataan puskurista mutta ei ongelmaa yleensä ottaen. Kaikki laskut olen jyvittänyt per kuukausi mistä kertyy säästöjä. Esim. bussikortti vrt. 55 € kuukaudessa tai sitten vuosimaksullinen jolloin kuukautta kohti hinnaksi tuleekin vain 45 € jne.

Vierailija
5/5 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen luopunut persaukisuudesta. Eli tajusin jo vuosia sitten aloittaa sijoittamisen. Tänäkin vuonna varallisuuteni on kasvanut 80 000 eurolla vaikka olen ollut työttömänä suurimman osan vuodesta.