Tarvitseeko ilmastonmuutosta torjua?
En ymmärrä tätä ilmastonmuutoshömpötystä. Siis minkä takia me haluttaisiin pelastaa ihmisten planeetta ja ihmisten elinolosuhteet, kun ihmiset on tosi perseestä (minä mukaanlukien)? En kyllä ihmisten vuoksi tee mitään. Antaa lämmön vaan nousta, mitä väliä millään on.
Kommentit (103)
Ei ainakaan poliitikkojen mielestä vaan ihmisten tulee kuluttaa ja ostaa tyhjänpäiväistä krääsää,raha ratkaisee.
Ihan mielenkiintoinen pointti tämä jääkausi, mutta ilmeisesti sen alkuun olisi kuitenkin vielä ainakin 10 000 vuotta, ja ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos lykkää sitä tulevaisuuden vielä enemmän. En olisi vielä siitä huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmastonmuutosta pysty enää torjumaan. Se on myöhäistä jo.
Myöhäistä se on. Vasta oli uutisissa että koralliriutat tuhoutuu pian. Saa nähdä mikä tuhoutuu seuraavaksi? Ilmastonmuutoksen seurauksena golfvirta voi pysähtyä. Sitten on suomessa jääkausi. Itse olen vanha yli viiskymppinen niin mulla on pieni mahdollisuus ehtiä kuolla vanhuuteen ennen kuin p iskee lopullisesti tuulettimeen.
Vai niinkö sinulle media kertoi?
Parts of Australia's Great Barrier Reef show highest coral cover in 36 years
https://www.reuters.com/business/environment/parts-australias-great-bar…
https://nypost.com/2025/05/06/opinion/ice-rebounds-at-both-poles-climat…
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan poliitikkojen mielestä vaan ihmisten tulee kuluttaa ja ostaa tyhjänpäiväistä krääsää,raha ratkaisee.
Kulutetaan itsemme hengiltä ja siinä sivussa tuhotaan paljon muutakin. Toki voi olla että tuhoaminen nopeutuu ydinaseilla.
Mutta siis tosiaankaan ihmisten aiheuttamaa ilmastonmuutosta ei kannata torjua, osa tämän ketjun kirjoittajista ainakin vahvistaa pointin, ei ihmisiä kannata yrittää pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhäistä se on. Vasta oli uutisissa että koralliriutat tuhoutuu pian. Saa nähdä mikä tuhoutuu seuraavaksi? Ilmastonmuutoksen seurauksena golfvirta voi pysähtyä. Sitten on suomessa jääkausi. Itse olen vanha yli viiskymppinen niin mulla on pieni mahdollisuus ehtiä kuolla vanhuuteen ennen kuin p iskee lopullisesti tuulettimeen.
Hyvin on sinut peloteltu...=)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa saarto ym. kaikkiin saastuttaviin maihin kuten intia ja kiina. Aloitetaan siitä eli noille maille pakotteita. Sillä välin suomeen muovipillit takas.
Mutta mistä me saadaan ne muovipillit halvalla jos Kiina on kauppasaarrossa?
Kyllä yks m...u voi pillirobottia hoitaa. Tekee varmasti koko maan pillit muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kuluttaa. Ja ostakaa se uusi Sähköauto.
Suomen talous tarvitsee kulutusta. Mutta muistakaa samalla ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin meteorologi Kerttu Kotakorven kirjan Suomen ilmastosta vuonna 2100. Sen mukaan on lämmintä eikä jääkausi. Kirja on julkaistu muutama vuosi sitten. Eli älä huoli, voi tapahtua mitä vaan tai olla tapahtumatta. Kaikki skenaariot on joku kattanut.
Vuonna 2008 oli virallinen Jäätiköt sulaa-teemavuosi. Suomi ja moni muu maa julkaisi postimerkkejä asian vuoksi. Siitä on pian 20v.
Aika kuluu.
Lentomatkustaminen kieltoon.
Tallinnan matkat kieltoon.
Uuden Auton hankkiminen kieltoon.
Temuttaminen kieltoon.
Siinnä näin aluksi ilmastonmuutoksen torjuntaa joka tehoaa aidosti.
Tosin maailman mittakaavassa se on noin 0,00001%
Niin kauan kun ilmastonmuutos tarkoittaa vain sitä, että köyhiltä revitään viimeisetkin pennoset taskusta ilmastonmuutoksen nimissä samalla kun rikas eliitti juhlii pihviaterioidensa ja yksityiskoneidensa kanssa, asia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lentomatkustaminen kieltoon.
Tallinnan matkat kieltoon.
Uuden Auton hankkiminen kieltoon.
Temuttaminen kieltoon.
Siinnä näin aluksi ilmastonmuutoksen torjuntaa joka tehoaa aidosti.
Tosin maailman mittakaavassa se on noin 0,00001%
Ei sinun mielestäsi asia koskee vain rahvasta, rikas eliitti saa mennä ja juhlia edelleen kuten lystää ja asia ei koske heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien "ilmastotoimien" tavoite on aina ollut kulutuksen kasvattaminen vaikka pakolla. Eli osta uusi ympäristöystävällinen ja heitä vanha roskiin. Älä käytä vanhaa, älä vähennä kulutusta. Jatkuva standardien ja vaatimusten muuttaminen joiden avulla pakotetaan ostamaan uutta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tosiaankaan ihmisten aiheuttamaa ilmastonmuutosta ei kannata torjua, osa tämän ketjun kirjoittajista ainakin vahvistaa pointin, ei ihmisiä kannata yrittää pelastaa.
Miksi tarvitsee pelastaa joltakin josta Suomikin vain hyötyy?
Helsingissä ihan sietämättömiä 30 asteen pakkasia on ollut viimeksi 80-luvulla. Mieti miten paljon säästyy luonnonvarojakin ja globaalisti kylmään kuolee 9X väkeä ja ruuantuotantokin lyö ennätuyksiä. Säåäilmiöiden takia kuolleet romahtaneet 100 vuodessa eli miltä tässä ihmiset täytyy oikein pelastaa?
Minusta ne pitäisi pelastaa tältä kaikelta vihervasemmistolaiselta aivopesulta.
Et ap sitten ajatellut muuta elämää maan päällä, jos ei ihmiskunta kiinnosta? Elämän maapallolla on nykyisen tiedon valossa täysin ainutlaatuista, ja nyt on menossa massasukupuutto.
Sanoisin itse, että kaikki mitä olen itse viitsinyt omalta kohdaltani tehdä ilmastonmuutoksen suhteen, on vain omia rahojani säästänyt. En ole lentänyt 8 vuoteen, en ole hankkinut lapsia, enkä omista autoa. Siinä kaikki. Auto varmaan monella ihmisellä on, mutta onko oikeasti elämän ja kuoleman asia olla lentämättä? Suomi on kuitenkin ok maa, kohtuullisen elinkelpoinen. En halua edes muualle. Lapsiakin joku saattaa haluta, en täysin ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi jo viimein kertoa, miten? Miten estetään ilmastoa muuttumasta? Tuo muutos on yhtä vanha kuin tämän planeetan kaasukehä itse. Rahan kerääjiä kyllä riittää, nytkin ostin margaariinia, jota syömällä näköjään pysäytän ilmaston. Uskoo ken tahtoo! Aika monta rekalastillista saan margariinia suuhuni mättää, jotta näin käy.
Luontaisesti ilmasto muuttuu. Satojen tuhansien tai kymmenien tuhansien vuosien aikana. Nyt muutos tapahtuu ihmisen toiminnan johdosta kymmenissä vuosissa. Luonto ei pysty sopeutumaan. Ei edes ihminen.
Tajuatko, mikä ero on muutoksella, joka tapahtuu hitaasti kymmenen tuhannen vuoden aikana, ja muutoksella, joka tapahtuu kolmessakymmenessä vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen täysipäinen ihminen ymmärtää että kulutus ei ole tavoiteltava asia. Ekonomistit voi jättää omaan arvoonsa muiden lahkolaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et ap sitten ajatellut muuta elämää maan päällä, jos ei ihmiskunta kiinnosta? Elämän maapallolla on nykyisen tiedon valossa täysin ainutlaatuista, ja nyt on menossa massasukupuutto.
Niin, muilta lajeilta on vaikea kysyä, mitä he asiasta ajattelevat? Keskityin ihmisille tarkoitetulla foorumilla ihmisiin, joista ainakaan tämän ketjun perusteella kaikki eivät halua pelastua ilmastonmuutokselta.
Iigori turpa kiinni.