Onko nykymetallilevyjen tuotantotapa puhtaasti pelkoperustainen?
Puhutaan ns. keski-isoista bändeistä kuten vaikka Sabaton tai Battle Beast, koska isoimmat järkäleet kuten Metallica tai Maiden tekevät silti selvästi omaan tapaansa joko onnistuen tai epäonnistuen.
Mutta se, että kaiken pitää olla tempogridiin hiottua ja rummut käytännössä täysin samplepohjaiset, onko se vain pelkoa ettei uskalleta laittaa mitään luonnollisen kuuloista julkaisuun, koska viereinenkään bändi ei tee niin. Ja toisaalta saadaan kustannuksia alas.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun mietin jo jotain metallilevytehdasta jossa insinöörit yrittää pelottaa rautaklimpin oikean paksuiseksi metallilevyksi eikä käytetä perinteisiä menetelmiä kuten valsseja (isot sylinterit joiden välistä levy painetaan ja se litistyy halutun paksuiseksi) sun muuta.
Metallia ei pelotella vaan pakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun mietin jo jotain metallilevytehdasta jossa insinöörit yrittää pelottaa rautaklimpin oikean paksuiseksi metallilevyksi eikä käytetä perinteisiä menetelmiä kuten valsseja (isot sylinterit joiden välistä levy painetaan ja se litistyy halutun paksuiseksi) sun muuta.
Metallia ei pelotella vaan pakotetaan.
Tekniikat kehittyy. Jos vaikka uhkaamalla lukea koko paavo väyrysen tuotanto ääneen saadaan metalliklimppi ilman kalliita koneita halutunmuotoiseksi levyksi niin tottakai firmat käyttää tuota metodia.
Seitsemänkymmentä luvulla syntyneenä en jaksa stressata tai lompakolla äänestää näiden nykymetallibändien välillä.
Triggeröidyt samplerummut, jotka tuottaja korjaa korrektiin tahtiin sun muu musiikkia livenäkin korjaava tekniikka ei enää hetkauta. Soittakoon taustanauhansa tai kovalevyiltähän se kai nykyään livenä tulee.
Ne maksaa keikoista, joita kiinnostaa. Käykää vaikka koneen kovalevyltä luotua 3D-bändiä jos se riittää. Minä nostan Gibsonin polvelle ja alan hinkata blues skaalaa, tai tapailen Batteryn sulosäveliä.
Tässähän sitä olisi metallilevyjen tekoa, ensin tietysti alkutuotantona valmistetaan rullallinen metallia josta sitten leikellään tarvittavat levyt.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän sitä olisi metallilevyjen tekoa, ensin tietysti alkutuotantona valmistetaan rullallinen metallia josta sitten leikellään tarvittavat levyt.
No nyt on kova metallilevy!