Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpilisäkkeen tulehdus kokemuksia

Vierailija
17.10.2025 |

Minkälaisilla oireilla alkoi, te kenellä ollut tämä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kipu kovenee niin ettet voi olla suorassa. Itse olin vaan sykkyrässä lattialla. Ehdin päivystykseen mutta hoitaja ei halunnut yöllä herättää lääkäriä. Aamulla se oli jo puhjennut. Kipu helpotti heti. 10 päivää olin sairaalassa sitten kun hoidettiin vatsakalvon tulehdusta.

Vierailija
22/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kovalla mahakivulla (en muista että olisi tuntunut kovinkaan toispuoleisesti vaan sattui hulluna vähän joka puolelle) mikä vain paheni ja tuli karmea tuskanhiki ja yleinen kamala olo, luulin että oli jonkun syytä mitä olin syönyt enkä saanut muuta alas loppuiltana. Mutta kun en koko yönä voinut nukkua kipujen takia ja seuraavana aamuna en voinut enää kävellä kuin täysin linkussa niin oli aika selvä että pakko hakeutua hoitoon. Tk-lääkäri meinasi lähettää kotiin mutta oli sen verran epävarma että soitti kuitenkin sairaalaan mistä sanottiin että ihan selvä keissi ja sinne suoraan. Silloin ne vielä leikattiin aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aluksi vatsataudilta molemmista päistä. Sitten ei pysty olemaan enää suorassa vaan sikiöasennossa kivun takia. Tuossa tilassa ajoin itse lääkäriin, lääkärin tutkimuksen jälkeen ilmoitus välittömästi leikkauksesta. Siinä vaiheessa soitin porukoille, olihan jonkun hyvä tietää et tulee puukosta. 

Vierailija
24/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi j u m a l a u t a teitä täystolloja vaivakyselijöitä, ei täällä kukaan voi tietää onko sinulla umpisuolen tulehdus, revähdys, munasarjakysta, ilmaa jumissa paksusuolessa, tulossa oleva paskatauti vai jokin muu vaiva! 

Niin. Lääkärin on vastaanotolla tutkittava, mistä on kyse. 

Ei lääkärit tutki ennenkuin kipu on riittävän paha.

Kyllä tutkii, oireiden lähde on aina selvitettävä. 

Höpö höpö, en jomotuksen takia todellakaan nouse sohvalta. 

Tämä alkoi siis vasta 6 tuntia sitten ja tuntui aluksi vain kävellessä mikä viittaa revähdykseen. Painelin vatsaa niin nyt tietenkin tuntuu levossa. 

Vierailija
25/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ei ollut mitenkään sietämättömän kipeä minulla. Painelin itse alavatsaa oikealta ja pientä arkuutta.

Yökkäilin ja ripuloin mustan kahvin väristä lientä ja kuume nousi ad 39.5. Kuumeen takia lähdin lääkäriin kun tiesin etten aamulla selviä töihin.

CRP olikin jo 390, paineet 60/80, sykkeet 120 ja saturaatio n. 90.

Umppari oli ehtinyt puhjeta, leikkuriin, osastolle pariksi päiväksi ja iv- antibiootit kotisairaalan toimesta viikon ajan. Saikkua 2 viikkoa.

Vierailija
26/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa aamusta syötiin jotain chilisoosia ja sit tuntui sellainen lievä kipu koko vatsan alueella, aateltiin et ehkä oli aika tulinen chili :D

illalla sit alkoi kohdistua oikealle alas ja kyydillä päivystykseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi