Aikuisten bileet tulossa, mitä tarjolle?
Mitä näkisit mieluiten tarjolla aikuisten (n. 40v) bileissä? Juomia on monipuolisesti. Viimeksi ruokana oli ravintolasta palapitsoja jotka sopivat eri ruokavalioihin. Lisäksi vieraat toi kaikenlaista. Nyt haluaisin tarjota selkeämmän kokonaisuuden suolaista ja makeaa, mutta sellaista mitä on oikeasti aikuisten kiva syödä. Mitä aikuiset haluaa syödä bileissä? Ruokaisia salaatteja? Kakkua? Osa tulee lasten kanssa joten vähän huomioidaan heitäkin. Hauku tässä ketjussa surkeimmat juhlatarjoilut!
Kommentit (102)
Minä laittaisin lihapullia, falafelleja, kahta ruokaisaa salaattia sekä suolaisia piirakoita. Nuo tortillat ja tacotkin maistuisi, jota joku oli jo ehdottanut.
Makeaksi tekisin jonkun kakun ja toisen tyyppisen leivonnainen, vaikka suklaapaloja.
Näistä tykkäisin myös itse. :) Hyviä juhlia aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikeaa. Noin 40-vuotiaat kaupunkilaiset juhlivat syntymäpäiviä vuokratilassa. Paikalle tulee liukuvasti noin 50 vierasta lakkiaispäivätyyliin. Tarjolla on mukava olla koko ajan sekä suolaista että makeaa, jota ei valmisteta itse eikä syödä pöydän ääressä istuen. -Epätoivoiseksi käyvä aloittaja
Ja tämä ei ollut sinusta oleellista tietoa aloitukseen? Vuokratila ilmeisesti tarkoittaa, että ruoka valmistetaan muualla ja kuljetetaan juhlapaikalle? Onko siellä kylmätilat ja lämmitysmahdollisuus?
Ei, ei ollut olennaista. Halusin ainoastaan tietää mitä ihmiset syövät mielellään juhlissa. Mutta täällä ruvettiin toisaalta viisastelemaan, toisaalta prseilemään. On normisti kylmätilat ja lämmitysmahdollisuus kuten about missä tahansa sisätilassa. -Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on ehdotettu 2oo grammaa makaronilaatikkoa per juhlija?
On ehdotettu. Samoin silakkalaatikkoa, eläkeläiselle sopivaa jukurttia, huumeita ja persettä. Perus vauvapalstan juhlatarjotin.
Mikä on etteivät nämä kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 36v ja se joka ehdotti niitä päihteitä :D
Oletkohan AP:n tuttava ja saamassa kutsun juhliin.
En tietääkseni.
Kissanraato ja pullo pari Stolichnayaa
- Emma K.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikeaa. Noin 40-vuotiaat kaupunkilaiset juhlivat syntymäpäiviä vuokratilassa. Paikalle tulee liukuvasti noin 50 vierasta lakkiaispäivätyyliin. Tarjolla on mukava olla koko ajan sekä suolaista että makeaa, jota ei valmisteta itse eikä syödä pöydän ääressä istuen. -Epätoivoiseksi käyvä aloittaja
Minä olen huono keksimään mitään, joten meillä ollaan menty useimmiten piirakkalinjalla: feta-pinaatti, lohi, poro -täytteillä. Lisäksi salaattia tai salaatteja esim vihersalaatti sejä joku pesto-pasta-mozzarella. Joskus täytettyjä rieskarullia. Lisäksi pähkinöitä, sipsejä, dipattavia kasviksia.
Makeaksi juustokakkuja, suklaabrownieita.
Vierailija kirjoitti:
RAAKAA SIKANAUTAA 🥩
👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on ehdotettu 2oo grammaa makaronilaatikkoa per juhlija?
On ehdotettu. Samoin silakkalaatikkoa, eläkeläiselle sopivaa jukurttia, huumeita ja persettä. Perus vauvapalstan juhlatarjotin.
Mikä on etteivät nämä kelpaa?
Kuka on sanonut ettei kelpaa? Heitellään idiksii, nyt stormataan hei. Peukkuu ja petikavereita jälkkäriksi.
Kiitos kaikille kivoista ideoista! Muille ei kiitos ja nihkeetä viikonloppua. Pitää miettiä jaksaisiko tehdä itse joko piirakoita tai salaatteja ja toiset sitten tilata jostain. Jälkkäriä ainakin helppo ostaa tai tilata. Vegaanisuuden huomiointi pienenä haasteena, mutta keksin jotain. Näiden juhlien pointti on olla tosi rennot ja helpot järjestää. Rahalla oiotaan mutkia.Muuten ruuhkavuosia elävät aikuiset ei järjestäisi synttäreitä, tai ei ainakaan me. :) rohkaisen muitakin juhlimaan enemmän! -Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Yök, mikä ketju. On hämmentävää, mutta myös lohdutonta havaita, kuinka alas ihmiset vajoaa. Elukkatasolle. Eikä yhtään lohduta se, että vastaajien keski-ikä varmaan oli alle 18v. Ja valtaosa yhden kromosomityypin edustajia. Toivottavasti en avaa tätä vahingossakaan uudelleen.
Kerran sitä vain 40v täytetään. Miks siis ei nauttisi elämästä. Vuoden päästä ei kikkeli seiso ja pillu on kuiva kuin Sahara.
Vierailija kirjoitti:
Peltilihapiirakka, pinaattipannukakku tms, siivutettuna sopiviksi pieniksi paloiksi joita voi coctailtikuilla napostella.
Hyi hemmetti.
Kokoa oma salaattisi eli kaikkea mahdollista salaattiin sopivaa, mutta kaikki erikseen tarjolle. Patonkia tai foccaciaa. Bataatti- ja tai sipulikeittoa. Kahvipöytään normaalit kakkua, piirakkaa, keksejä. Myös hotdogit helppo ja sopii varsinkin lapsille.
Toivottavasti juhlissa ei kukaan vitsaile, ettei ap:n ilta muutu nihkeäksi.
Joku ehdotti tuolla hodareita, mielestäni se on kiva idea (vaikka nyt ollut muotia häiden yöruokana). Tai sitten ne tapakset, miksei, mutta vaatii vaivaa ellei tilaa jostain. Aiotko tilata vai tehdä itse?
Salaattia en tarjoaisi, sotkee samperisti kun huppelissa sitä syö (kokeiltu on). Suolaiset piirakat on aina hyviä mutta vähän ehkä meh.
Makeana voi mielestäni olla ihan vaikka pilkottuja hedelmiä ja keksejä, ei sotke niin paljon (vrt kakku). Muutamaa erilaista keksiä, itse tehty tai ostettu, helppo täydentää. Ja perus sipsit ja popparit kylkeen tietysti, ne menee aina.
Tai sitten vaan tilaat 2-3 mäkkärin juustohampurilaista per vieras, näitäkin on nähty ja hyvin maistuu :D
Viisisataa grillattua labubu lelua sinapilla ja ketsupilla ja kaikilla mausteilla.
Lisäksi kurkkusalaattia.
En tiedä ku en oo noin vanha vielä. Laittaisin tarjolle jotain superhyvää salaattia vaikka pastasalaatteja, patonkia ja tuorejuustoa, juustokakkua, suklaakonvehteja, jotain suolaista piirakkaa ja hyviä soosseja em. ruoille. Hedelmäsalaatti ja joku vaniljavaahto vois olla myös vaihtoehto kakulle. Hyvää kahvia ja konjakkia niille ketkä tykkää.
Paahtopaisti, siis kylmänä ja ohuen ohuina viipaleina, uppoaa aina hyvien lisukkeiden kanssa. Vaatii kyllä juomapuoleltakin laatua.
Omar-munkkeja ja vanilja-cokista. On herkkua. Syön just niitä. Slurpsista vaan!