Ullanlinnan Alkossa varastetaan paljon: hyllyihin paperitötteröt viinapullojen tilalle!
Helsinki | Arvoalueen Alkosta on varasteltu niin paljon, että pullot piti korvata paperitötteröillä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011565731.html
Eikö minkkiturkeilla ole enää rahaa viinaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paluu orkkisviinakauppaan ja vuoteen 1992 kun itse täytin 18v, niin viinakauppaan oli poke sisälle ja putelit pyydettiin tiskillä hattu kourassa myyjältä.
Ja tietyt vähemmistöt möivät sitten pulloja takakontista ujoimmille tai niille ketkä eivät osanneet lausua tarpeeksi selkeästi vuoden 1987 ranskalaisen punaviinin nimeä.
Oliko niitä muitakin kuin Marlin valko ja punaviini?
Kyllä jos osasi pyytää. Ja takakontistakin sai hienompia viinejä mikäli niillä oli menekkiä-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat ostaa viinansa näiltä varkailta. Rahoilla varkaat ostaa peukkua.
Eivät osta. Ei kukaan anniskeluluvan haltija uskalla tehdä mitään lainvastaista liittyen alkoholiin, koska luvat lähtevät helposti. Ja yritykset haluavat muutenkin ostaa aina kuitin kanssa, jotta ostot saa verotukseen.
Söpön sinisilmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät osta. Ei kukaan anniskeluluvan haltija uskalla tehdä mitään lainvastaista liittyen alkoholiin, koska luvat lähtevät helposti. Ja yritykset haluavat muutenkin ostaa aina kuitin kanssa, jotta ostot saa verotukseen.
Voi voi... tietäisitpä totuuden. Missä on kiinnijäämisriski? Verotukseen liittyen. Mitä kuiteilla on merkitystä jos pimeä pullo maksaa vähemmän kuin mitä verotuksesta saa hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Paluu orkkisviinakauppaan ja vuoteen 1992 kun itse täytin 18v, niin viinakauppaan oli poke sisälle ja putelit pyydettiin tiskillä hattu kourassa myyjältä.
Ensimmäinen itsepalvelu-Alko tuli Espoon Leppävaaraan tuli muistaakseni joskus 80-luvun alussa? Olihan se uutta ja ihmeellistä, kun sai kierrellä kaupassa ja valita itse ostoksensa. Muistaako joku tarkemmin?
Suomessa ei ole harmaata taloutta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietyt vähemmistöt möivät sitten pulloja takakontista ujoimmille tai niille ketkä eivät osanneet lausua tarpeeksi selkeästi vuoden 1987 ranskalaisen punaviinin nimeä.
Erkin pikakivääri eli Egri Bikaver, Magyar Feher Bor, Sorbus ja Omppuviini. Siinäpä tärkeimmät.
Sisäfieet ja kalliit kilon juustokimpaleet menevät katumyyntiin. Sisäfielettä on ennenkin myyty katukaupassa jo 70 luvulla. Ja Vaasakadulta sai aina viinaa 24 / 7.
Siellä pitää lopettaa itsepalvelu. Asiakas kävelköön myyntitiskille ja myyjä nostaa pullot tiskille, mikäli asiakas ei ole päihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sisäfieet ja kalliit kilon juustokimpaleet menevät katumyyntiin. Sisäfielettä on ennenkin myyty katukaupassa jo 70 luvulla. Ja Vaasakadulta sai aina viinaa 24 / 7.
Ei lihaa ja juustoa narkit osta. Ne menee ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Moni vanhus on kleptomaani. Rahaa olisi, mutta varastamisen tuoma jännitys ajaa ohitse.
Jännitystä joo varmaan, JOS siis ovat ylipäätään minkään varakkaiden varastamia.
Itselläni oli teini-ikäisenä vaihe, kun saimme kavereiden kanssa varastelusta jännitystä, ja me kaikki olimme varakkaista perheistä eikä meidän olisi tarvinnut varastaa. Yksi tuollainen varakkaasta perheestä tuleva kaveri jäi kiinnikin, ja sillä kertaa hän oli varastanut vanukkaita ja banaanin. Vanhempansa eivät oikein tykänneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä yhdys sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätään siihen vielä kiva pikku twisti ja asiakkaan ja myyjän väliin sellainen metallikaltereilla koristeltu pleksi ja sellainen syvennys, josta haluttu tavara pyöräytetään pleksin alta asiakkaalle. 😁
Eli malli Bostonin lähiö!
Siellä meni lähipuodissa juuri näin.
Tätähän se ahne sukupolvi on tänne halunnut. Tuhonneet omien vanhempiensa verellä ostaman maan. Itse saaneet kaiken ilmaiseksi. Tulevat sukupolvet maksavat eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä yhdys sana?
Marlin valkojapunaviini? Marlinvalkojapunaviini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihaa ja juustoa narkit osta. Ne menee ravintoloihin.
Ei osta, mutta myy. Heti kaupan ulkopuolella jos varkaus on onnistunut pedettyä salassa, sisään pyrkiville asiakkaille, kaupasta ulos tulevat lienevät jo ostoksensa saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vanhus on kleptomaani. Rahaa olisi, mutta varastamisen tuoma jännitys ajaa ohitse.
Mitä? Jaa että ahne sukupolvi olisi ahnetta?
Kyse ei ole ahneudesta, vaan jännityksen hakemisesta.
Eikö Ullanlinnan alkonäpistelijöiden sankari Roope Bob ole linnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kuka ei. Poliisilla kestää tunnetusti vuosia tutkia edes vakavampia rikoksia. Sitten kun jäädään kiinni niin avataan uusi ravintola eri nimellä ja omistajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... tietäisitpä totuuden. Missä on kiinnijäämisriski? Verotukseen liittyen. Mitä kuiteilla on merkitystä jos pimeä pullo maksaa vähemmän kuin mitä verotuksesta saa hyötyä?
Ravintolat ostavat kyllä lihaa ja juustoja, mutta alkoholia eivät niinkään. Osto- ja myyntikuittien määrät olisi syytä kohdata alkoholin osalta. Lihan ja juuston menekin arviointi onkin verottajalta paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen itsepalvelu-Alko tuli Espoon Leppävaaraan tuli muistaakseni joskus 80-luvun alussa? Olihan se uutta ja ihmeellistä, kun sai kierrellä kaupassa ja valita itse ostoksensa. Muistaako joku tarkemmin?
Mulla on sellainen muistikuva, että Portsun vieressä oleva Heimolan talon Alkoksi kutsuttu viinakauppa oli 1980-luvun alussa itsepalvelualko. Kaveriltani muuten evättiin Helsinginkadun kaupassa mahdollisuus ostaa valkkaria. Ensin hän pyysi myyjältä Frankensteineria ja lisäksi askin punaista Marlboroa.
Mun vanha lähialko! Ilmiö johtuu Kaivopuistosta jossa kokoontuu massiivisia määriä nuoria ryyppäämään. Tehtaankadun k-kauppa myös. Puistoryyppääjiä jotka tulevat muista kaupunginosista. Lähiöistä.