Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu epäreilulta saada 9€ päivä

Vierailija
17.10.2025 |

Rehkin työkokeilussa niska limassa ja silti saan, vain 9€. Onko nyt reilua? Aatelkaa, että jotkut jopa 8h työkokeilussa ja silti 9€ päivä. En mee kyllä enää ikinä työkokeiluun, sitten kun se loppuu

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tädit voi haistaa pitkän pökäleen

Vierailija
2/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on epäreilua. Osa saa istumalla paljon enemmän rahaa ja osa saa rehkimällä, vain 9€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi ihmisiä pakottaa työkokeiluihin

Vierailija
4/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko 0€ parempi

Vierailija
6/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan ei rehki niska limassa, kokeilua se vaan on. 

Vierailija
7/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisko 0€ parempi

On se melkein 0€. Ei tuo 9€ oo mitään

Vierailija
8/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen joskus niitä aikoja kun itse olin työharjoittelussa. Kaikilla muilla oli monen tonnin kuukausipalkat, palkalliset lomat ja bonukset. Itse en saanut pennin jeesusta. 

Vierailija
9/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, kyllä hallitus leikkaa sen 9€ pian pois, niin saat kokeilla töitä ilman mitään korvausta.

Vierailija
10/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure, kyllä hallitus leikkaa sen 9€ pian pois, niin saat kokeilla töitä ilman mitään korvausta.

Mulle sanottiin juuri ettei tuota 9 euroa enää saa työttömyyskorvauksen päälle.

Vierailija
11/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rehkit? Itse ainakin tekisin kaikessa rauhassa, alaa ja työtä itseään makustellen. Vaatiiko joku sua rehkimään? Jos työnantaja vaatii samaa työpanosta kuin oikeilta työntekijöiltä niin siinähän käytetään systeemiä väärin. Semmoset vilunkipuulaakit pitää käräyttää heti. Ja voihan sille työnantajalle itselkin huomauttaa että olet kokeilemassa alaa etkä ole palkattu työntekijä.

Vierailija
12/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Varsinkin kun samalla puuhattiin mitä lie työnvälityskeskusta, josta ilmeisesti ainakin vammaiset olisivat tehneet TES-palkalla töitä.

En tajua, mitä oikein ajateltiin. Ei voi olla niin, että on kahden kastin osatyökykyisiä. Osalle maksetaan 9 euroa ja osalle TES-palkkaa.

Vierailija
13/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tuolla hinnalla töitä puoli tuntia ja loppuajan lukisin vaikka kirjaa.

Vierailija
14/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan ei rehki niska limassa, kokeilua se vaan on. 

Niin, karenssin antamisen kokeilua.

Itse annan kokeilijoiden istua ja selata puhelinta aina, kun pomo ei ole näkemässä, koska kenenkään ei pidä tehdä työtä 9 eurolla. 

Vierailija
15/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rehkit? Itse ainakin tekisin kaikessa rauhassa, alaa ja työtä itseään makustellen. Vaatiiko joku sua rehkimään? Jos työnantaja vaatii samaa työpanosta kuin oikeilta työntekijöiltä niin siinähän käytetään systeemiä väärin. Semmoset vilunkipuulaakit pitää käräyttää heti. Ja voihan sille työnantajalle itselkin huomauttaa että olet kokeilemassa alaa etkä ole palkattu työntekijä.

Juuri näin. En ikikuunaan ottaisi hikeä pintaan enkä tekisi mitään aivotyötä 9 euron päiväkorvauksella, vaan voisin sanoa ihan suoraan, että työtahti kyllä nousee, jos palkkaatte oikeaan palkkatyöhön kunnollisella palkalla.

Vierailija
16/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne työmarkkinoilla on huono ja erityisesti työttömien työllistymisennuste on todella karua luettavaa. Työkokeilut ovat olemassa siksi, että työttömillä olisi edes joku paikka mihin mennä, koska palkkatyöhön heitä ei ole varaa ottaa. Ei ole realismia, että työnantaja maksaisi tuhansia euroja kuussa (palkka+sivukulut) sellaisista työtehtävistä mitä työkokeilijat tyypillisesti suorittavat.

Tietenkin se on kiva haaveilla palkkatyöstä kaikille, mutta taloudelliset realiteetit ovat mitä ovat. 300.000 työttömän ottaminen palkkatyöhön maksaisi Suomelle ainakin 10 miljardia euroa vuodessa eikä meillä ole sellaisia rahoja.

Vierailija
17/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Kerro kaikki muut tuet, mitä saat tuon 9 euron lisäksi samaan aikaan.

Vierailija
18/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisko 0€ parempi

On se melkein 0€. Ei tuo 9€ oo mitään

No päivän ruuat ilman pihistelemistä. Ja nämähän ovat suojatyöpaikkoja, jotka eivät mitään tuota.

Vierailija
19/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on epäreilua. Osa saa istumalla paljon enemmän rahaa ja osa saa rehkimällä, vain 9€

Olisit kouluttautunut,  mutta ei tainnut äly riittää. 

Että ärsyttää nämä katkeroituneet vinkujat.

Vierailija
20/28 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei muuta kuin esimiehen juttusille ja vaadit palkkaamaan.

Miksei se muuten ole jo onnistunut?

Ainahan voit vedota siihen, ettet ole työsuhteessa ja olla tekemättä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä