Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekästä jos ei anna itseostamiaan vauvavaatteita kavereille?

Vierailija
14.04.2007 |

Ajattelin myydä vauvavaatteet ja -tarvikkeet huuto. netissä, koska näkemäni mukaan siellä saa ihan kivasti rahaa käytetystäkin tavarasta. Summia joita ei kehtaa kavereilta pyytää.

Ystäväni yrittää raskautua ja on jo muutamaan kertaan sanonut suoraan jostain vauvani vaatteista, että tuon sitten haluaa omalle lapselleen. Tunnen hänet, joten tiedän ettei näistä vaatteista aio maksaa vaan haluaa ne " lainaan" . Jos edes maksaisi jotain, voisin kuvitella ne hänelle säästäväni. Ystävä ei siis vielä edes raskaana ja minun lapseni täyttää pian vuoden, joten säilyttettävää riittää.

En viitsinyt sanoa, että pistän tavarat myyntiin, mua ärsyttää täämä asenne että pitää ilmaiseksi saada. Me emme ole saanneet omalle mitään tarvikkeita lainana, koska en kehtaa ihmisiltä vonkua tavaraa, eikä kukaan ole tarjonnut.

Kaikki uutena ostettuja, joten oikeus ja kohtuus että niistä saan rahaa kun ne eteenpäin annan.

Onko liian itsekästä? Annatteko te kaiken ilmaiseksi eteenpäin?

Taidan olal vähän ahnekin, mutta kun jäin hoitovapaalle niin ei se raha puissa kasva.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätän meiltä pieneksi jääneet lastenvaatteet huutiksessa. Jos ei kolmeen viikkon siellä mee, niin sitten annan pois:) Jos menee huutiksessa, niin kiva - tuleepa vähän rahaa. Jos ei mee, niin sitten saa sukulaiset HYVIÄ vaatteita meiltä. Ja näin pysyy kaapitkin siistinä, iun pieneksi jääneitä vaatteita ei jää lojumaan kaapin pohjalle odottamaan kirpparille viemistä tai antamista jollekin.

Vierailija
2/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sitten hyvä mieli molemmille, ja saat lopuista rahat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole velvollisuutta niitä hänelle antaa! Itse päätät mitä niillä teet. Ihme ystävä kun jo valikoi mitkä vaatteet haluaa :O

Vierailija
4/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tavaroitahan ne on.

Vierailija
5/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini " lainasi" äp-laatikollisen meidän esikoisen vauvanvaatteita ja oli siinä muutakin tavaraa, jumppamatto yms. Oli sitten itse myynyt ne huutonetissä eteenpäin. Asia paljastui vasta siinä vaiheessa kun aloin odottamaan meidän toista lasta ja kyselin tavaroitani takaisin. Ihan käsittämätöntä! No, aloin siinä hormonien sekoittama suunnilleen itkeä niiden vaatteiden perään, kun eihän mulla ollut sitten mitään uudelle tulokkaalle, uutta äitiyspakkaustakaan en toiselle enää ottanut. Kaveri pitkin hampain maksoi sitten niistä lainavaatteista, mutta oikeasti en voi tajuta että joku tekee noin!

Vierailija
6/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kuulostaa " itsekkäälle" ettei mitään vaatetta voisi antaa _ystävän_ lapselle. Toisaalta kyllä ymmärrän, jos ystävä on aina valmis ottamaan muttei annan koskaan vastaavasti takaisinpäin mitään. Mä olen lainannut lapsen vaatteita miehen serkulle ja ystävälle ajatuksella, että jos niistä on vielä käytettäväksi mahd. toiselle lapselleni niin kiva, mutta jos ne likaantuvat/menevät rikki niin mitä väliä. Tärkeimmät vaatteet olen säästänyt, enkä lainaa/anna niitä kenellekään.

Itse saimme aivan pienimmät vauvanvaatteet veljeni lapsilta, ja kiitokseksi ostin heidän kolmelle lapselleen kesäkengät.

Jos lapsilukumme olisi täynnä, niin antaisin mielelläni vaatteet ystävieni/sisaruksieni lapsille. Vaikka niistä suurin osa onkin omaostamia.

Suurin syy on varmaan se, että olen niin laiska laittamaan niitä myyntiin ;)

Vierailija
7/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaikki olettaa vauvanvaatteidne kiertävän koko tuttavapiirin. Ei meillä olisi tilaa niitä säilyttääkään. Enkä kyllä ilmaiseksi kehtaisi itse ruinata vaan maksuavastaan, joten en ilmaiseksi anna omiakaan. Lainata voisin, mutta kun ei tarvetta saada niitä takaisin vaan haluan kaikki myyntiin.

ap

Vierailija
8/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero kasille, että tosiaan tämä ystävä, vaikka onkin muuten ihana ihminen, niin on todella saita eikä omastaan anna ikinä mitään. Ei puhettakaan, että lainaisi tavaroitaan ja kun tuli katsomaan tyttöni laitokselle ei tuonnut mitään tullessaan koska alakerran kioskissa oli mielestään kiskurihinnat. Eikä tuonnut myöhemminkään mitään kun tuli vauvaa katsomaan kotiin. Ei mun lapselle tarvitsekaan tavaroita muiden kantaa ja ostella, mutta jos on itse kitsas niin samaa ollaan sitten takaisinpäinkin.

Ehkä olen tästä liiankin tuohtunut ja pitäisi unohtaa menneet mutta minkäs teet... vauvalle on ostettu monella sadalla tavaraa, miksi toisen pitäis saada ne ilmaiseksi minulta?

ap

Vierailija
9/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole jaksanut laittaa myyntiin ja toisaalta olen saanut itse aika paljon käytettyjä ilmaiseksi. En silti odota, että muiden täytyisi tehdä samalla tavalla. Kukin tavallaan ja on totta, että huutonetistä saa ihan kivasti omiaan takaisin... Enkä ehkä itsekään antaisi sellaiselle, joka ruinaa. Olen antanut niille, joilla tiedän olevan tarvetta tai joille olen itse halunnut antaa.

Vierailija
10/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä ikinä kehtaisi itselleni pyytää mitään! Harkitsisin jopa, että kehtaisinko kysyä voinko ostaa toiselta lapsen vaatteita. Mutta että jollain on pokkaa mennä sanomaan, että minä haluan sitten tuon ja tuon vaatteen... Ihan uskomatonta!!! Ap:han voisit mennä kyseisen henkilön vaatekaapille valitsemaan itsellesi vaatteita samalla tyylillä..

Vierailija
11/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään ole lainannut- enkä lainaa- yhtään vaatekappaletta-

olen kyllä lahjoittanut tai myynyt-

mutta lahjoittanut vain vähävaraisille ja omasta halustani...

Vierailija
12/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet vaatteet menee pilalle jossain vatsataudissa tai sitten mustikoista tms. värjäävistä ruuista.

Jos ananna jotain eteenpäin, annan ne pois. Eli ne on sellaisia, etten niiden perään kysele, ihan arkisia vaatteita tai sitten esim. vaaleanpunaisia - väriä, josta en yhtään pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi