Sain OP:stä luottokortin
Olin varma etten saa 2400€ bruttotuloilla luottokorttia mutta sain. Korttia en ottanut arkipäivän menoja varten, siihen oma palkka riittää mutta jos jotain yllättävää tulee, vaikkapa monen tonnin leikkaus koiralle, niin ei tartte miettiä mistä rahat.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Saako pelkän pankkikortin jos ei ole mitään tuloja eikä etuuksia ?
Sinulle riittää kirjastokortti.
Minulla on tulot samaa luokkaa ja viisi luottokorttia. Yhteensä niissä on 17500€ luottorajaa. Bank norwegianissa on eniten. 7500€. Varmaan auttaa, jos asuu velattomassa omakotitalossa. Sitä asumismuotoahan kysytään aina. Sain tämän talon kylläkin ilmaiseksi perintönä. On suunnilleen purkukuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tulot samaa luokkaa ja viisi luottokorttia. Yhteensä niissä on 17500€ luottorajaa. Bank norwegianissa on eniten. 7500€. Varmaan auttaa, jos asuu velattomassa omakotitalossa. Sitä asumismuotoahan kysytään aina. Sain tämän talon kylläkin ilmaiseksi perintönä. On suunnilleen purkukuntoinen.
MItä muuten pidät Bank Norwegianista? Kannattaako sinne avata tili?
Ulkomaista tiliä etsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et olisi saanut, kun työtön opiskelijakin saa luottokortin?
Itsekään en saanut OP luottokorttia vaikka nettotulot 1800€ eikä ole ikinä ollut mitään lainoja saatika maksuhäiriöitä (säästöjä 11.000€) ja vakuutukset Pohjolasta. Opiskelijat kai nähdään hyvinä kohteina koska eivät maksa kaikkea kerralla vaan korkoja kertyy.
Mitä teet luotolla ku säästöjä?!
Voi uittu, monen tonnin leikkaukseen piskille.
Olisin saanut luottokortin, vaikka olen työtön eikä korvaukset riitä kattamaan edes asumismenoja. Pankki ilmeisesti katsoi, että olen luottokorttikelpoinen muun varallisuuteni vuoksi.Luovuin kahdesti luottokorttihakemusten täyttämisen kanssa noin sivulla 3-6. Totesin vain että ei näitä kukaan jaksa täytellä. Viimeisen kerran jälkeen oma pankkihenkilö soitti minulle ja kertoi huomanneensa ettei hakemustani ole täytetty kokonaan (tuolloin pankki oikein kehotti minua hakemaan luottokorttia, kun saisin sitten sen kahdeksi vuodeksi ilmaiseksi käyttöön ja siinä tuli mukana vielä joku vakuutuksen pätkä). Kerroin hänelle että en jaksanut täytellä niitä, että antaa olla. Liikaa vaivaa ja aika on rahaa. Ehdotti, jos hän täyttäisi ja kyselisi minulta. Sanoin, että ei kiitos, liikaa vaivaa siitäkin, en vain jaksa yhtään mitään lomakkeita. Katsellaan sitten, jos joku päivä ei tarvi tehdä muuta kuin laittaa rasti ruutuun, että haluaisin luottokortin ja joku tekäly katsoo, että voiko myöntää vai ei. Sitten harkitsen.
En vain keksi mihin luottokorttia tarvitsisin. Tiedän toki miksi jotkut ihmiset sitä preferoi, mutta en minä.
Jos sinulla on nyt hyvät tulot, hanki luottokortti vaikka et tarvitsisi sitä. Jos tulot myöhemmin laskevat et ehkä koskaan enää ole tilanteessa missä saisit luottokortin. Koskaan ei voi tietää milloin tarvitsee luottokorttia esim lentolippujen ostoon.
Suosittelisin lukemaan paljonko kortissa on korko, monessakin todellinen vuosi korko on 12-17% tietysti jos maksaa kulutetun summan kerralla ei korkoa mene lainkaan.
Mä en enää ikinä hommaa luottokorttia. En osannut olla käyttämättä sitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Saako pelkän pankkikortin jos ei ole mitään tuloja eikä etuuksia ?
Tuollaiset asiakkaat eivät tuo pankille muuta kuin hiekkaa lattioille.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on nyt hyvät tulot, hanki luottokortti vaikka et tarvitsisi sitä. Jos tulot myöhemmin laskevat et ehkä koskaan enää ole tilanteessa missä saisit luottokortin. Koskaan ei voi tietää milloin tarvitsee luottokorttia esim lentolippujen ostoon.
Olen onnistunut matkustelemaan koko ikäni ilman luottokorttia, lentoja ja hotelliyöpymisiä ostellut. Nyt 5-kymppisenä sitten hankin luottokortin ekaa kertaa, mutta en kyllä tee sillä mitään - no onpahan olemassa.
Op Gold 1600 e kuukausituloilla. Säästöjä noin 40 000 e. Eikä velkaa.
Kyllähän noita luottokortteja aika helposti muutenkin myönnetään. Tiedä, mikä niissä on kriteerinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa köyhätkin saa 5000€ luotolla kortin todella helposti.
Siellä lainan saantiin on yksi kriteeri, että on näyttöä luottokortin käytöstä ja luottokortinvelkojen maksuista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita luottokortteja aika helposti muutenkin myönnetään. Tiedä, mikä niissä on kriteerinä sitten.
Onkohan asiakkuuden kestolla vaikutusta myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan asiakkuuden kestolla vaikutusta myös?
Saattaa olla. Varmaan 35 vuotta olen ollut asiakkaana. Enkä muuten omista mitään kiinteää omaisuutta, autoton vuokralla asuja.
On useampi luottokortti.. yhtä käytän säännöllisesti nettiostoihin ja kk-tilauksiin. En käytä ns. luottoa.
Sinulla oli tuuria. Minulla on myös tili Opssa ja pankkitunnukset, mutta en edes pankkikorttia saanut, koska tulo ovat niin pienet. Onneksi sain S-kortin, joten en tarvitse käteistä rahaa.
2000e brutolla sain 2021 luottokortin myös OP:sta, ja se on ollut tärkeä elämässäni. Olin silloin 8kk työsuhteessa ja sitten pari vuotta työttömänä.