Huomenna on viimeinen työpäivä
Sitten alkaa vapaus. Toiset kutsuvat sitä työttömyydeksi, mutta minulle se on vapaus.
Kommentit (12)
Mistä työstä pääseet vapaaksi? Meinaatko opiskella vai muuttaa ulkomaille? Bravoo.
Ei kyllä hyvin mene kun ihmiset juhlivat työttömyyttä " vapautena".
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille työ ole koko elämä. Oikeastiko oman ainutkertaisen elämän pitäisi olla silkkaa raatamista koko aikuisikä?
Vierailija kirjoitti:
On juhlineet aikojen alusta asti. Siksi ruoskat keksittiin, että ihmiset ei ole liian vapaita. Nykyään ruoskana toimii elinkustannukset.
Onnittelen.
Toivoisin itsekin saavani kunniallisesti potkut että pääsisi ansiosidonnaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille työ ole koko elämä. Oikeastiko oman ainutkertaisen elämän pitäisi olla silkkaa raatamista koko aikuisikä?
Yksilön ja yhteiskunnan etu on harvoin yhtenevät.
Minulle on eduksi runsas vapaa-aika, hyvä palkka ja se, että muut raataa koko elämänsä mahdollisimman pienellä palkalla tuottaen yhteiskunnalle minuun käytettävää rahaa.
Aina olen iloinnut kun työ loppuu. Ihana vapaus, hitaat aamut, stressittömyys. Ihan kiva ollut myös aloittaa uudessa työssä. Rahaa on kiva saada. Jos pitää valita raha vai vapaus, vapaus vie voiton.
Ala juomaan kunnolla..ole kuin muutkin työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen iloinnut kun työ loppuu. Ihana vapaus, hitaat aamut, stressittömyys. Ihan kiva ollut myös aloittaa uudessa työssä. Rahaa on kiva saada. Jos pitää valita raha vai vapaus, vapaus vie voiton.
Mutta miten saisi yhdistettyä nämä, että olisi sekä rahaa että vapautta? Rahattomuus alkaa nopeasti ahdistaa, vaikka vapautta olisikin.
Joudutko työkkärin armoille, vai koittaako ihan oikea vapaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten saisi yhdistettyä nämä, että olisi sekä rahaa että vapautta? Rahattomuus alkaa nopeasti ahdistaa, vaikka vapautta olisikin.
Yrittäjyys, mikäli on realistiset mahdollisuudet. Mä perustaisin heti yrityksen, jos olisin saanut kerrytettyä pari vuotta työkokemusta ja näin ollen osaisin tarpeeksi. Ja jos alan työtilanne ois parempi. Sitten vaan valitsisin kesäkaudelle sopivasti urakoita ja talvet hiihtelisin metsissä (toki ns. päivystystäisin myös, eli jos jollaki ois vaikka putket jäätyny niin kävisin jeesimässä).
Paljon onnea!