Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

88-vuotias hoitamaan 4- ja 6-vuotiaita lapsia?

Vierailija
15.10.2025 |

Mummoni olisi halukas hoitamaan lapsiani kun lähden viikonloppumatkalle ulkomaille. On 88-vuotias mutta ikäisekseen todella hyvässä kunnossa, ei ongelmia muistin, liikkumisen tms. kanssa. Asuu yksin ja pärjää oikein hyvin, käy mm. lähes joka päivä pitkillä kävelyillä. Mummo on aiemmin hoitanut lapsia päivisin ja pärjännyt oikein hyvin. Mietin että tekisin ruoat valmiiksi niin ei tarvitsisi kuin pakastimesta ottaa ja lämmittää. Miltä tämä kuulostaa?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti lähdössä matkaan miehesi kanssa kun hän ei voi hoitaa lapsia. Miksette ota lapsia mukaan reissuun?

Olisiko niinkin yksinkertainen selitys, että haluavat kahdenkeskistä aikaa? Seksiä, baari-iltoja, ehkäpä vaikka patikointia vaikeakulkuisessa maastossa.

Minulta jyrkkä kyllä lomalle ja varmasti mummi on paras hoitaja. 

Miksi kysyjän tai hänen puolisonsa vanhemmat eivät voi hoitaa hänen lapsiaan?

Nythän lapsia ei hoitaisi heidän mumminsa vaan heidän äitinsä mummi.

En jättäisi.

Vierailija
62/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap pyydä äitiäsi?

äitini on osastolla.

Millä osastolla? Töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan olen harkinnut jo pikjukoululaisten 70-vuotiaille isovanhemmille hoitoon jättämistä, kun huomaa että väsyvät jo tunnin hoitamisen jälkeen. Viimeksi pidemmän hoitopäivän jälkeen mummo kehui että hyvin meni, ja lapset sanoi että mummo nukkui 1 1/2 h päikkärit.

Mummot ja papat nukkuu päikkäreitä. Onko siinä jotain huonoa. Mun mutsi nukkui jo 4-kymppisenä päikkäreitä.

Vierailija
64/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi kuitenkin vaan räplää kännykkää,  skeittailee eikä huolehdi lapsista kunnolla.

Lapsille riittää ne kipputorilta ostetut maaimanparhaat   PALAPELIT  kehitykseen , ja ne pestyt leegot  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
65/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairas ajattelumaailma täällä. Hyvässä kunnossa oleva 88-vuotias on suurimman osan mielestä riski hoitamaan lapsia.

Vierailija
66/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jättäisin. Hyvä vain isovanhemman tutustua jälkikasvuun ennen kuin kuolee

Parempi olisi tutustua niin että paikalla on joku muukin eikä tutustumiseen tarvita kokonaista viikonloppua.

Vierailija
67/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap pyydä äitiäsi?

äitini on osastolla.

Millä osastolla? Töissä?

Hullujenhuoneella.

Vierailija
68/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha hoitamaan 4 ja 6 vuotista 

Vierailija
69/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti lähdössä matkaan miehesi kanssa kun hän ei voi hoitaa lapsia. Miksette ota lapsia mukaan reissuun?

Olisiko niinkin yksinkertainen selitys, että haluavat kahdenkeskistä aikaa? Seksiä, baari-iltoja, ehkäpä vaikka patikointia vaikeakulkuisessa maastossa.

En jättäisi.

Hyvä vaan. Hoida vaan itse ne Lumihiutaleesi.

T: Mummosi.

Vierailija
70/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan olen harkinnut jo pikjukoululaisten 70-vuotiaille isovanhemmille hoitoon jättämistä, kun huomaa että väsyvät jo tunnin hoitamisen jälkeen. Viimeksi pidemmän hoitopäivän jälkeen mummo kehui että hyvin meni, ja lapset sanoi että mummo nukkui 1 1/2 h päikkärit.

Mummot ja papat nukkuu päikkäreitä. Onko siinä jotain huonoa. Mun mutsi nukkui jo 4-kymppisenä päikkäreitä.

Olen Neljäkymppinen Mummo ja en nuku koskaan päikkäreitä.

Vierailija
71/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairas ajattelumaailma täällä. Hyvässä kunnossa oleva 88-vuotias on suurimman osan mielestä riski hoitamaan lapsia.

Mistä sen voi varmuudella tietää, miten hyvässä kunnossa hän todella on?

Vierailija
72/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.

Vierailija
73/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?!? Et todellakaan jätä noin iäkkäälle! Tsiisus mitä kelaa sulla on.

Mummot  Anssi Kelaa ja mummot runkkaa sen tahtiin tsiisus .

Vierailija
74/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi.

Hyvä vaan. Hoida vaan itse ne Lumihiutaleesi.

T: Mummosi.

Jaha, sieltä tuonpuoleisesta kirjoitatte.

Vierailija
75/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sin faija on? Eikö hän vois hoitaa?

Vierailija
76/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllistä. Päikkäreiden nukkumisessa ei ole mitään pahaa. Mutta moni mummo väsyy pikkulapsia hoitaessaan jo kuusikymppisenäkin.

Vierailija
77/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit jättää 20-vuotiaan heitukan hoiviin kuitenkin?

Talossa 20 Teinin seksihuumebileet...

Sekin vielä... Mitä muuta paskaa keksit..mummolla huumeita Essin taskussa ja dildo piirakassa 🤭

Vierailija
78/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poikkeusyksilöitä on, mutta oletko varma että mummusi on sellainen? Voi olla että optimistisesti lupaa liikoja jaksamiseensa nähden, ja mitä sitten tapahtuu? Noin pieniltä lapsilta ei voi lainkaan odottaa sitä, että he ottaisivat huomioon mummua olemalla rauhallisia ja itsenäisiä viikonlopun ajan. En uskaltaisi itse jättää.

Jos lapset olisivat 10+ ja itse kokisivat että on turvallista jäädä, voisin jättää. Siinä iässä osaisivat jo huomioida mummua itsekin ja ratkoa pienet ongelmat itse, ja olisivat ehkä osaksi kavereiden kanssa niin mummu saisi levätä. Mummu olisi seurana ja yöt "mörön karkottimena".

Vierailija
79/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla ei ole raskaita töitä kotonasi /töissä.

Minä nukuin päikkärit 35-vuotiaana kun oli fyysisesti raskas työ.

Vierailija
80/92 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on, jos hän joutuu hoitamaan yksin.