Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olin lapsi isäni löi minut nyrkillä päähän tajuttomaksi

Vierailija
15.10.2025 |

Heräsin olohuoneen lattialta (sama kohta mihin olin pudonnutkin) useiden tuntien kuluttua isän, äidin ja veljen mentyä nukkumaan. 

Kaikki olivat selvin päin, mutta äitikin taisi vain odottaa että kuolisipa tuo kakara nyt viimein pois. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni lähti kun olin 5 vuotias. Äiti löysi uuden miehen kun olin 7 v joka hakkasi minua jääkiekkomailalla kännipäissään. Minä sitten puukotin sitä äidin miestä vatsaan ja jouduin lastenkotiin sen jälkeen. En nähnyt äitiäni 20 vuoteen sen jälkeen.

Vierailija
22/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni lähti kun olin 5 vuotias. Äiti löysi uuden miehen kun olin 7 v joka hakkasi minua jääkiekkomailalla kännipäissään. Minä sitten puukotin sitä äidin miestä vatsaan ja jouduin lastenkotiin sen jälkeen. En nähnyt äitiäni 20 vuoteen sen jälkeen.

Kuulostaa jo ihan Simpsonien Tikku ja Takku -showlta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi melkeen itkettää kun näin ilkeitä vastauksia saa.Ajattelin myös kertoa pahoipitelystä mutta parasta olla hiljaa.

Vierailija
24/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väärin, niin väärin.  Peto.   .😭😭😭😭😭😭😭😭

Vierailija
25/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä ikäinen olet. Mutta tommonen isä minullakin oli ja äiti käski lyödä vielä lisää. 1950-60 luvun lapsuus oli ankaraa aikaa.

Käsittämätöntä yleistystä.  Olen syntynyt 60-luvun alussa ja ei minua koskaan ole lyöty.

Ei ystäviänikään. Kai se niin riippuu sitten piireistä. Lähinnä boheemeja yliopisto- ja taiteilijakoteja ympäristöissäni. 

Ymmärrän, että jossain on ollut erilaista. Ymmärrätkö sinä?

Älä kirjoita. Kai sulla kirja edes julkaistuna on. Joku muu kirjoittanut.

Herää pahvi.

Ootko tehnyt elämässäsi oikeita töitä koskaan.

Vierailija
26/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkillä tapettava

Vierailija
27/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta miten sairasta.Mitä sanoo äiti tänä päivänä kun kysyt miten hyväksyi ja yllytti?

Yritin vuosia ottaa asiaa puheeksi. Epäonnistui täysin ja lopulta välit poikki jo varhaisessa aikuisiässäni. Nyt ovat jo molemmat kuolleet vaikka vanhoiksi elivät. 

Vierailija
28/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoliko se? 

Vierailija
29/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko vanhempasi ns. "ahnetta sukupolvea"?

Vierailija
30/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit väärin?

Täh, ei tuollaisten vanhempien kodeissa uskaltanut mitään tehdä, edes väärin. Tehtiin pelossa se mitä käskettiin.

Vierailija
31/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä ikäinen olet. Mutta tommonen isä minullakin oli ja äiti käski lyödä vielä lisää. 1950-60 luvun lapsuus oli ankaraa aikaa.

Käsittämätöntä yleistystä.  Olen syntynyt 60-luvun alussa ja ei minua koskaan ole lyöty.

Ei ystäviänikään. Kai se niin riippuu sitten piireistä. Lähinnä boheemeja yliopisto- ja taiteilijakoteja ympäristöissäni. 

Ymmärrän tietysti. Minun isoisäni, siis isäni isä, antoi pojilleen selkäsaunoja mutta tyttärilleen ei. Lapsia oli hänellä kuusi. Isästä tuli sitten se mikä tuli, julma koleerikko joka välillä hakkasi naapurin lapsetkin jos kepposia olivat tehneet. 

Vierailija
32/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä paitsi että käytettiin vain henkisesti rajua väkivaltaa, kontrolloitiin mm syömistä, pukeutumista, nukkumaanmenoa yms yms, lisäksi harrasti toisten valvottamista ja saattoi räpsäistä valot päälle aamuyöllä klo 2-3 koska halus pelotella/säikytellä, karju kurkku suorana ja nauraa räkätti päälle kun herätti muut, tunneilla oli erittäin vaikea pysyä hereillä...tätä jatkui koko ala asteen aina 8 luokkaan asti kunnes menin välillä joko ulkovarastoon nukkumaan tai karkasi mummille 20 km päähän sinne se ei halunnut /kehdannut tulla...meillä ei siis lyöty nyrkeillä, poltettu yms yms mutta joskus olisin toivonut fyysistä väkivaltaa koska se olis ollut helpompi todistaa kuin raju, kamala henkinen väkivalta ja psyykkinen kidutus. 

Vierailija
33/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit väärin?

Olet sairas. Noin ei tehdä lapselle, vaikka olisi tehnyt mitä.

Vierailija
34/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61v. nainen. Kun  aloin serustelemaan , isäni löi minua naamaani  niin, että toinen silmäni turposi palloksi ja haukkui minua huoraksi. Lapsuudessani lasten kuritus oli normaalia. Muistan, kuinka äitini löi minua nahkavyöllä, kun lapsena kastelin sänkyni. Äitini kielsi  asian aina, ei koskaan myöntänyt tehneensä niin. 

Vierailija
35/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää itsekään. 

Ehkä en tosiaan. Ihan järkyttävää, että lapsia on noin kohdeltu. 

Vierailija
36/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit väärin?

Täh, ei tuollaisten vanhempien kodeissa uskaltanut mitään tehdä, edes väärin. Tehtiin pelossa se mitä käskettiin.

Sama täällä, pelossa elettiin ja tää oli ihan ysäriä, poikaa se olis halunnut ja oli pettynyt kun olin tyttö se oli sit hyvä syy läimäytellä, ivata, naureskella ujoudelleni jne. 

Vierailija
37/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä tekköö?

Vierailija
38/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoliko se? 

Eipä taida sellaista tapausta Suomen rikoshostoriassa olla, jossa 7-vuotias olisi tappanut puukolla isäpuolensa.

Eri

Vierailija
39/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita. Kai sulla kirja edes julkaistuna on. Joku muu kirjoittanut.

Herää pahvi.

Ootko tehnyt elämässäsi oikeita töitä koskaan.

En ymmärrä vuodatustasi.  Mutta vastaan kyllä, jos saan asian selkeämmin. 

En tiedä, mitkä mielestäsi ovat "oikeita töitä", mutta ainakin olen palkkaa saanut.

Vierailija
40/62 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaat monia muitakin on täällä lyöty Päähän.

Joitain aika kovaakin.

Eipäs yleistetä. 

Joitain on lyöty puukolla ja vartaloon.