Kun olin lapsi isäni löi minut nyrkillä päähän tajuttomaksi
Heräsin olohuoneen lattialta (sama kohta mihin olin pudonnutkin) useiden tuntien kuluttua isän, äidin ja veljen mentyä nukkumaan.
Kaikki olivat selvin päin, mutta äitikin taisi vain odottaa että kuolisipa tuo kakara nyt viimein pois.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen olet. Mutta tommonen isä minullakin oli ja äiti käski lyödä vielä lisää. 1950-60 luvun lapsuus oli ankaraa aikaa.
Tämä tapahtui 80-luvulla, olin joku 8-9-vuotias tuolloin.
Voi jumalauta miten sairasta.Mitä sanoo äiti tänä päivänä kun kysyt miten hyväksyi ja yllytti?
Sama täällä, poltti myös kuumilla esineillä ja viilteli puukolla. 90-luvulla tapahtui.
Kuten huomaat monia muitakin on täällä lyöty Päähän.
Joitain aika kovaakin.
Kyllä kyllä, lisää tarinoita miesvihan liekkeihin.
Siis menivät vain nukkumaan, vaikka makasit siinä tajuttomana?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen olet. Mutta tommonen isä minullakin oli ja äiti käski lyödä vielä lisää. 1950-60 luvun lapsuus oli ankaraa aikaa.
Käsittämätöntä yleistystä. Olen syntynyt 60-luvun alussa ja ei minua koskaan ole lyöty.
Ei ystäviänikään. Kai se niin riippuu sitten piireistä. Lähinnä boheemeja yliopisto- ja taiteilijakoteja ympäristöissäni.
Ymmärrän, että jossain on ollut erilaista. Ymmärrätkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan laskivat veret suonistani, jotta saivat ravintoa. Äitini Anneli piirteli vielä puukolla käsiini kaikenlaisia symboleita.
Tapahtui 60 -luvun lopulla ja olin viisivuotias. Ruoka ei päivällä oikein maistunut, kun olin tulossa sairaaksi. Sain nyrkistä päähän ja putosin tuolilta lattialle. Havahduin sängyssä illalla. Kuume oli noussut ja olin kuin horkassa. Naapuri tuli lainaamaan jotain työkalua ja äiti supatteli sille, että lapsi on sairas ja Kake vähän hermostui. Mutta kyllä se tuosta tokenee.
Jos nyt jotain positiivista, niin minut sentään nostettiin sänkyyn ja peiteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä yleistystä. Olen syntynyt 60-luvun alussa ja ei minua koskaan ole lyöty.
Ei ystäviänikään. Kai se niin riippuu sitten piireistä. Lähinnä boheemeja yliopisto- ja taiteilijakoteja ympäristöissäni.
Ymmärrän, että jossain on ollut erilaista. Ymmärrätkö sinä?
Et taida ymmärtää itsekään.
Yhdellä kaverilla oli tuollainen isä ja poika vietti suurimman osan lapsuudestaan ja nuoruusvuosistaan lasten- ja nuorisokodeissa. Aikanaan poika ja Virtanen kävivät morjestamassa iskää.
Ei se vuosikymmen siihen vaikuta millainen perhe on. Se riippuu millaiset vanhemmat jollakulla sattuu olemaan. Itselläni oli ihan hyvä lapsuus ja normaalisti käyttäytyvät vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan laskivat veret suonistani, jotta saivat ravintoa. Äitini Anneli piirteli vielä puukolla käsiini kaikenlaisia symboleita.
Tätä en minä kirjoittanut.
Mutta kyllä, menivät nukkumaan vaan. Ap
Kertokaa lisää, mitä tapahtui perheelle, jossa oli noin krouvia touhua? Miten teidän kävi? Oletteko löytäneet itsenne ja kauanko on mennyt etsiessä?
Järkyttävää. Onpa isäsi ollut lapsellinen ja hullu.