En halua mennä pikkujouluihin, kiinnostaako se työkavereitani oikeasti?
Olen ollut aikaisemmassa työpaikassa useasti pikkujouluissa, meillä oli siellä kiva, rauhallinen porukka töissä ja oli ihan kiva olla samanhenkisten ihmisten kanssa pikkujoulutunnelmissa.
Nykyisessä työssä olen ollut kohta vuoden, ja siellä on todella paljon äänekkäitä, "ronskeja" ihmisiä. Olen ihan pidetty työkaveri, mutta huomaan silti olevani vähän ulkona kuppikunnista, jos esim lounaalle mennään. Ja koska olen hiljaisempi, jään väkisinkin varjoon. Se ei nyt sinällään haittaa, kun ottaa työn työnä ja pitää työkaverit "kohteliaan etäisinä".
Nyt sitten en ole ilmoittanut pikkujouluosallistumiseen nimeäni ja johan sitä ihmetellään. En usko viihtyväni siellä lainkaan ja uskon, että kuppikuntien johdosta koen oloni siellä melko ulkopuoliseksi.
Eli mielipide siitä, jos joku ei osallistu työporukkasi pikkujouluihin, eikö se ole ihan mitätön asia?
Kommentit (22)
Olen työpaikan nuorimpia ja kerran olen käynyt pikkujouluissa ja muut 6 kertaa olen jättänyt välistä. Ei kiinnosta ryypätä tai olla ainut selvinpäin oleva. Ehkä jos siellä vietetty aika olisi palkallista.
M34
Kyllä aikuisen ihmisen vaan kannattaa opetella sanomaan suoraan. Itse olen erakkoluonne, ja olen aina sanonut sen ihan suoraan. Että en viihdy tuollaisissa tilaisuuksissa, ja vapaa-ajan valitsen mieluummin käyttää itselleni mieluisemmalla tavalla, eli yksin kotona olemalla. Ei ole tarvinnut toista kertaa selitellä.