Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (17452)

Vierailija
17381/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydessäni havahduin ajatuksissani maitohyllyn vieressä mättämässä maitotölkkejä kärryyni. En ole itse juonut maitoa kymmeniin vuosiin ja lapsetkin jo lähteneet aikaa sitten kotoa, silloin sain kyllä kantaa maitoa urakalla. Jotkut tavat näköjään imeytyvät ydinjatkeeseen. Nolona laitoin tölkit hyllyyn takaisin.

Vierailija
17382/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen ärsyttäminen on palstan säännöissä kielletty. Tylsät ei sellaiseen lähde muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17383/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan erikoislääkärin vastaanotolle pääsyä odotustilassa. 

Vierailija
17384/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oli mustikoita metsässä. Isoja ja pehmeitä, sopivia tylsän kaurapuuron päälle. Nyt sormet paljastaa mitä olen tehnyt.

Vierailija
17385/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä oli mustikoita metsässä. Isoja ja pehmeitä, sopivia tylsän kaurapuuron päälle. Nyt sormet paljastaa mitä olen tehnyt.

Onneksi puolukat ei tahraa

Vierailija
17386/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikuumalla vedellä lähtee mustikkatahrat. Älä sormiin kokeile. Minä kyllä tein niin. Moneen päivään en sitten sormia käyttänytkään.

Vierailija
17387/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ikkunat ulkoapäin, siis pihan puolelta. 

Vierailija
17388/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin ikkunat ulkoapäin, siis pihan puolelta. 

Jaaha. Minä vein puutarhakalusteita suojaan, nyt alkoi sade. Tosi hämärää on sisälläkin. Tuli ihan lapsuuskesät mieleen, kun liiterissä leikittiin sateella. Puun, tuohen, kuivan viljan tuoksut. Turvallinen. Teijo seisoi tukevasti lattialla, lietso vieressä.

Meilläpäin pilvetön taivas. Yhdeksänä syksyinen yö (tai päivä), sanotaan. 

Vierailija
17389/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikuumalla vedellä lähtee mustikkatahrat. Älä sormiin kokeile. Minä kyllä tein niin. Moneen päivään en sitten sormia käyttänytkään.

Sitruuna tai murskattu raparperin varsi puhdistaa mustikkasormet. 

Vierailija
17390/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisikohan kukaan mistään mitään, jos laittaisin Suomalais-ugrilaisten kansojen lipun salkoon?

On kyllä ihan edustava lippu. Ja minä kansojen edustaja, kuten oletettavasti sinäkin.

Vierailija
17391/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset ja valehteleminen. 

T: Antti Laine

Vierailija
17392/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruuna tai murskattu raparperin varsi puhdistaa mustikkasormet. 

Hyvä vinkki. Sisko oli nuorena menossa häihin, mustikkasouvilta ei silti säästynyt. Keräsi kertakäyttöhanskat kädessä, vähänkös me muut ihmeteltiin.

Vierailija
17393/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan erikoislääkärin vastaanotolle pääsyä odotustilassa. 

Saitko avun?

Vierailija
17394/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan maissintähkän pannulla, en viitsi grilliä vaivata näin pienen asian tähden. 

Vierailija
17395/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on syyspäiväntasaus. Lauantaina on täysikuu.

Vierailija
17396/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on syyspäiväntasaus. Lauantaina on täysikuu.

Tänään on kuolleiden lasten muistopäivä. Muistan muutenkin.

Vierailija
17397/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, mitä tekoäly listaa sadan päivän mahdollisuuksiksi. Ehkä realistisin on tämä: Jos teet jotain asiaa vain 20 minuuttia päivässä, olet 100 päivän päästä käyttänyt kyseiseen asiaan yli 33 tuntia keskittynyttä aikaa. Tylsien palstalla?

Ei ikinä. Ajattele miten paljon hukkaan heitettyä aikaa. 20 minuuttia tällä palstalla (tai tässä ketjussa) päivässä on aivan liikaa! Jos nyt 20 minuuttia viikossa niin menettelee. Keksi jotain järkevämpää, mitä vaan. Tuijota vaikka taivaalle ja hengitä syvään.

Tästä tulee mieleen lapsuudessa lauletun virren säe.

"Tiell elon velttona olla ei auta

vaarat ne vaanivat vaeltajaa.

Kunnian kruunua laiska ei voita,

turhaan ei aikaansa tuhlata saa."

Soo soo

Riviväli väärä. Höh ja pöh ja :)

Vitsivitsi

En ole tuo edellinen, jolle kommentoit, mutta jos tekee rivinvaihdon runossa, että sen muoto säilyy, rivinvälistä tulee automaattisesti iso. Osaatko sanoa, miten sen saa pienennettyä normaaliksi?

En tiedä, eikä mua oikeasti häiritse :)

Joku muu vetää herneen nenuun, kun ei hänen määräyksiään totella. Siksi vitsailin. On niin helppo ärsytettävä tuo :(

Jos lähtee tahallaan ärsyttämään muita, on turha valittaa seurauksista. Niin makaa kuin petaa. 

Vierailija
17398/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä voi odottaa mitä vaan. Jos joutuu myrskyrintaman keskelle, on helpotus, kun äkkiä huomaa, että myrsky on siirtynyt toisaalle raivoamaan.

Vierailija
17399/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistan maissintähkän pannulla, en viitsi grilliä vaivata näin pienen asian tähden. 

Grilli miettii: Taitaa olla syksy, kun paistavat maissit sisällä. Kesän työt on tehty. Talviunille.

Vierailija
17400/17453 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, mitä tekoäly listaa sadan päivän mahdollisuuksiksi. Ehkä realistisin on tämä: Jos teet jotain asiaa vain 20 minuuttia päivässä, olet 100 päivän päästä käyttänyt kyseiseen asiaan yli 33 tuntia keskittynyttä aikaa. Tylsien palstalla?

Ei ikinä. Ajattele miten paljon hukkaan heitettyä aikaa. 20 minuuttia tällä palstalla (tai tässä ketjussa) päivässä on aivan liikaa! Jos nyt 20 minuuttia viikossa niin menettelee. Keksi jotain järkevämpää, mitä vaan. Tuijota vaikka taivaalle ja hengitä syvään.

Tästä tulee mieleen lapsuudessa lauletun virren säe.

"Tiell elon velttona olla ei auta

vaarat ne vaanivat vaeltajaa.

Kunnian kruunua laiska ei voita,

turhaan ei aikaansa tuhlata saa."

Soo soo

Riviväli väärä. Höh ja pöh ja :)

Vitsivitsi

En ole tuo edellinen, jolle kommentoit, mutta jos tekee rivinvaihdon runossa, että sen muoto säilyy, rivinvälistä tulee automaattisesti iso. Osaatko sanoa, miten sen saa pienennettyä normaaliksi?

En tiedä, eikä mua oikeasti häiritse :)

Joku muu vetää herneen nenuun, kun ei hänen määräyksiään totella. Siksi vitsailin. On niin helppo ärsytettävä tuo :(

Jos lähtee tahallaan ärsyttämään muita, on turha valittaa seurauksista. Niin makaa kuin petaa. 

Ei hän tajua. Turha selittää. Hän täyttää mielummin ketjut riidalla.