Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (15510)

Vierailija
15101/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin valmisruoka-annoksen KangWok. Se oli niin tulista, että piti juoda aina maitoa välillä, kun suuta poltteli. Kyllä perunasoppa olisi sopinut minulle paremmin. Olin vain laiska.

Vierailija
15102/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heittänyt pois vanhoja alushousujani. Nyt kävin ostamassa uusia, vähän erimerkkisiä ja mustia. Yhdessä luki "Invisible". Kyllä näin ne housut ihan hyvin.

Olet tarkkanäköinen. Jotkut onlyfansit myy pikkareitaan. Onneksi et siihen ryhtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15103/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi monta asiaa joita pitäisi pohtia ja kysyä neuvoa, mutta kun ei ole ketään keneltä kysyisi. Tukalaa. 

Tuo on ongelman ykkösvaihe. Kakkosvaihe on se, ettei kukaan osaa vastata.

Vierailija
15104/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin kutoa unisukkia akryylilangasta. Villalanka kutittaa niin että loputkin unet kaikkoaa. 

Hyvä idea, jos villa kutittaa. Neuloin joskus unisukat reumalangasta, eivätkä nekään ärsytä kovin paljon.

Mikä on reumalanka? En ole koskaan kuullutkaan. 

Se on ohutta ja hengittävää merinovillaa.  Ostin reumalangan lähikaupungin lankaliikkeestä. Joku saksalainen kutomo sitä ainakin vielä valmistaa,  ja Lankava myy. 

Vierailija
15105/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla? 

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Mulle ei valkene, miksi teet tuota.

Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.

Mihin sinä niitä lehtileikkeitä tarvitset? Netistä löytyy kaikki. Ja mitä ei löydy, sitä ei tarvitse. Minä olen hävittänyt kaikki, muutama valokuva on kehyksissä. Se riittää. Työaikaan sain arkistoida ja dokumentoida tarpeeksi. Tyhjyys on selkeyttä. 

Se riippuu ihan siitä mitä on valinnut talletella. Minun lehtileikepinoni ovat erittäin mielenkiintoisia, varsinkin kun harrastuksenani on verrata aiempia yhteiskunnan tiloja nykypäivän zeitgeistiin.

Jos on tallettanut vain hömppää tai sellaista, mikä löytyy netistä, niin siitä vaan roskikseen, mikäs siinä. Meitä on kuitenkin moneksi.

Vierailija
15106/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.

Eli tallennat niitä itseäsi varten? Käytät niitä johonkin myöhemmin. Oletko tietoinen kirjaston palveluista? Heidän kauttaan pääsee lukemaan hyvinkin vanhoja sanomalehtien mikrofilmejä. Kansalliskirjasto digitoi lehtiä ja asiakirjoja ja välittää niitä kirjastoille.

Asun Ruotsissa, maalla pienessä kylässä. Lähimpään pikkukirjastoon on 25 km ja isompaan 75 km. Eikä sieltä pääse mihinkään arkistoihin, koska lisenssi on niin kallis. Tarvitsisi asua lähellä Tukholmaa, että voisi vierailla Kungliga Bibliotekissa aina kun huvittaa. Näin liikuntavammaisena ei kuitenkaan pysty tekemään tuollaisia reissuja ihan viikoittain.

Vierailija
15107/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyttään päivittäin verhojen takaa, onko  katu märkä onko yöllä satanut - tai voinko lähteä kauppaan kastumatta. En usko, että tällä konstilla suojelupoliisiin pätevöityy.

Vierailija
15108/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pumppuvika-avustajille.( laittaisin tähän kiitossydämen, mutta en nyt tylsissä siihen intaannu). Nuo hommat olen eilen jo tarkistanut. Luulen että siellä on pultti poikki. Niin irtonainen on käsivipu. Kaupunkireissu rautakauppaan. Se on tylsää. Mutta tylsempää on vedettä.

Vierailija
15109/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun niin ylhäällä etten tunnista kadulla liikkuvia ihmisiä, mutta ovisilmästä näen mihin kerrokseen hissi on pysähtynyt. 

Vierailija
15110/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heittänyt pois vanhoja alushousujani. Nyt kävin ostamassa uusia, vähän erimerkkisiä ja mustia. Yhdessä luki "Invisible". Kyllä näin ne housut ihan hyvin.

Stringejä et näköjään ostanut, koska pystyit ne näkemään. 

Vierailija
15111/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tallennat niitä itseäsi varten? Käytät niitä johonkin myöhemmin. Oletko tietoinen kirjaston palveluista? Heidän kauttaan pääsee lukemaan hyvinkin vanhoja sanomalehtien mikrofilmejä. Kansalliskirjasto digitoi lehtiä ja asiakirjoja ja välittää niitä kirjastoille.

Ihmettelen miksi tämä asia sinua vaivaa. Anna toisten tehdä mitä tykkäävät ja tee itse samoin. 

Ei vaivaa mitenkään, kirjoitin vaan tuosta kirjaston palvelusta. Joku muu/muut on kommentoinut asiaa myös. Yltiöpäisesti rohkenen vielä lisätä, että on ihan digitointipalvelufirmojakin, jotka tilauksesta tekee tuota. 

Kaikilla ei ole varaa, sitä paitsi miten ihmeessä joku ulkopuolinen voisi tietää, miten haluan nimetä tiedostot, jotta löydän artikkelit tarvitessani?

Vierailija
15112/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joku asia harmittaa. Tänään harmittaa se, kun kadulle on pysäköity erään asunnonvälittäjän auto, eikä tiedä, kenen taloa hän alkaa myydä. En kehtaa mennä kadulle kyttäämään.

Vierailija
15113/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tapahtuu kummia, joku liikkuu puun varjossa - onko hän varjonyrkkeilijä , vai totellinen  rikollinen. Taidan pätevöityä NYT.

Vierailija
15114/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä niitä lehtileikkeitä tarvitset? Netistä löytyy kaikki. Ja mitä ei löydy, sitä ei tarvitse. Minä olen hävittänyt kaikki, muutama valokuva on kehyksissä. Se riittää. Työaikaan sain arkistoida ja dokumentoida tarpeeksi. Tyhjyys on selkeyttä. 

Se riippuu ihan siitä mitä on valinnut talletella. Minun lehtileikepinoni ovat erittäin mielenkiintoisia, varsinkin kun harrastuksenani on verrata aiempia yhteiskunnan tiloja nykypäivän zeitgeistiin.

Jos on tallettanut vain hömppää tai sellaista, mikä löytyy netistä, niin siitä vaan roskikseen, mikäs siinä. Meitä on kuitenkin moneksi.

Miten pitkään olet tarkkaillut ajan henkeä ja mihin luulet, että ollaan menossa? Kuka perii arkistosi sitten, kun sinusta aika jättää?

Vierailija
15115/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni leikkaa lehdistä kuolinilmoituksia. Ei tuttujen, vaan sellaisia, missä on kaunis värssy.

Vierailija
15116/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi tämä asia sinua vaivaa. Anna toisten tehdä mitä tykkäävät ja tee itse samoin. 

Ei vaivaa mitenkään, kirjoitin vaan tuosta kirjaston palvelusta. Joku muu/muut on kommentoinut asiaa myös. Yltiöpäisesti rohkenen vielä lisätä, että on ihan digitointipalvelufirmojakin, jotka tilauksesta tekee tuota. 

Kaikilla ei ole varaa, sitä paitsi miten ihmeessä joku ulkopuolinen voisi tietää, miten haluan nimetä tiedostot, jotta löydän artikkelit tarvitessani?

Sivusta 1. vastaaja vielä.   Ymmärrän hyvin, että arkisto on jokaisen henkilökohtainen kokoelma. Itselläkin lehtileikkeitä sieltä täältä, tuskin löytyvät kirjastojen tietokannoistakaan. Ja mukava järjestellä kaikkea rauhassa omaan tahtiin. Lycka till.

Vierailija
15117/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä joku asia harmittaa. Tänään harmittaa se, kun kadulle on pysäköity erään asunnonvälittäjän auto, eikä tiedä, kenen taloa hän alkaa myydä. En kehtaa mennä kadulle kyttäämään.

Kyllä kehtaat. Ala kuvaamaan syysluontoa ja jää odottelmaan välittäjää. Kun hän tulee, ala voivotella, että olis tarpeen vaihtaa asuntoa, olisko mitään tajolla ihan tässä lähellä. 

Vierailija
15118/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin. Ostin sellaisia vanhanaikaisia, missä pitää raottaa housuja, jotta näkisi pakarat eikä päinvastoin.

Vierailija
15119/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene viemään roskapussia. Hyvin hitaasti.

Vierailija
15120/15510 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin. Ostin sellaisia vanhanaikaisia, missä pitää raottaa housuja, jotta näkisi pakarat eikä päinvastoin.

Nyt nauratti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi