Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (15508)

Vierailija
15141/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen hampaat ja meen nukkumaan.

Minä pesin jo. 

Vierailija
15142/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipristelee mahassa, enkä ole syönyt mitään erityistä kuin viimeksi iltapäivällä perunaa ja munakokkelia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15143/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kipristelee mahassa, enkä ole syönyt mitään erityistä kuin viimeksi iltapäivällä perunaa ja munakokkelia. 

Mun puoliso oli kolme päivää ripulista. Nyt jo terve. Ei tarttunut minuun. 

Vierailija
15144/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen hampaat ja meen nukkumaan.

Minä pesin jo. 

Minäkin. 

Vierailija
15145/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi olla jo nukkumassa. No, enpä ole. 

Vierailija
15146/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteen niveliä särkee. Olenkohan tullut vanhaksi. 

Vierailija
15147/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi olla jo nukkumassa. No, enpä ole. 

En minäkään, mietiskelen vielä. 

Vierailija
15148/15508 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin iltalenkillä. Uteliaisuuttani valitsin reitin, minkä varrella oli palanut autiotalo. Oli siellä muitakin uteliaita, koirantaluttajia ja pyöräileviä pikkupoikia.

Uteliaisuus onkin filosofiassa eteenpäin vievä voima. Saa uutta tietoa kaikesta ja pysyy virkeänä.

Jos ei kukaan koskaan olisi ollut utelias, asuttaisiin edelleen luolissa ja kuljettaisiin karhunnahka vyötäisillä. Joku aikoinaan kurkki uteliaisuuttaan naapurin tontille ja näki siellä elementtitalon ja isännällä farkut. Siitä se lähti, sivistys liikkeelle. 

Vierailija
15149/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla? 

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Mulle ei valkene, miksi teet tuota.

Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.

Mihin sinä niitä lehtileikkeitä tarvitset? Netistä löytyy kaikki. Ja mitä ei löydy, sitä ei tarvitse. Minä olen hävittänyt kaikki, muutama valokuva on kehyksissä. Se riittää. Työaikaan sain arkistoida ja dokumentoida tarpeeksi. Tyhjyys on selkeyttä. 

Se riippuu ihan siitä mitä on valinnut talletella. Minun lehtileikepinoni ovat erittäin mielenkiintoisia, varsinkin kun harrastuksenani on verrata aiempia yhteiskunnan tiloja nykypäivän zeitgeistiin.

Jos on tallettanut vain hömppää tai sellaista, mikä löytyy netistä, niin siitä vaan roskikseen, mikäs siinä. Meitä on kuitenkin moneksi.

Miten pitkään olet tarkkaillut ajan henkeä ja mihin luulet, että ollaan menossa? Kuka perii arkistosi sitten, kun sinusta aika jättää?

Tarkkaa ajankohtaa en tiedä, mutta vanhin tähän asti lehtileikepinoista löytämäni artikkeli on Yhdysvaltain ulkopolitiikkaa käsittelevä ja vuodelta 1971, Helsingin Sanomista. Olin silloin 10-vuotias.

En usko, että perilliseni on lainkaan kiinnostunut tutkimaan arkistojani, mutta koska digitoin niitä niin helppohan hänen on painaa nappia ja deletoida kaikki pois tilaa viemästä. Koska itse olen siinä vaiheessa poistunut täältä Telluksen pinnalta, niin en ole tietoinen senaikaisesta tulevaisuudesta, ja kaikki on minulle henkilökohtaisesti täysin samantekevää.

Olen pitänyt yllä paria sivustoa - taisi noin 25 vuotta mennä niihin - mutta niistä on liikaa vaivaa siihen nähden, miten vähän niitä kukaan on kommentoinut. Maksavatkin pirut turhan paljon.

Noin 20 vuoden kuluttua aurinko aivastaa päälleen kerääntyneet hiukkaset, ja saamme mekin tällä planeetalla siitä sitten kärsiä. Aiempien katastrofien yhteydessä ihminen on kuitenkin lajina selvinnyt, vaikka tietysti suurin osa kuolee. Mikronovaa ennen menetämme sähkön, joten siinä se sitten on kaputt koko yhteiskunta. Pääsevät eloonjääneet rauhaan sotakiihkoilijoista ja muista korkkipäistä.

Päivä vain ja hetki kerrallansa...

Vierailija
15150/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl PAKOTTAA kaikki asiakkaat käyttämään itsepalvelukassaa!! Käykää tai olkaa käymättä, teitä on varoitettu!

Vierailija
15151/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain mietin näitä pieniä ympyröitä. Pitäisi käydä läpi keittiön kaapit, mutta ulkona paistaa aurinko. Ehkä sadepäivänä sitten.

Vierailija
15152/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl PAKOTTAA kaikki asiakkaat käyttämään itsepalvelukassaa!! Käykää tai olkaa käymättä, teitä on varoitettu!

En käy yleensä kyseisessä kaupassa, mutta miten nyt luottavat asiakkaaseen niin paljon, kun aikaisemmin kassa punnitsi hedelmätkin.

Vierailija
15153/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.

Mihin sinä niitä lehtileikkeitä tarvitset? Netistä löytyy kaikki. Ja mitä ei löydy, sitä ei tarvitse. Minä olen hävittänyt kaikki, muutama valokuva on kehyksissä. Se riittää. Työaikaan sain arkistoida ja dokumentoida tarpeeksi. Tyhjyys on selkeyttä. 

Se riippuu ihan siitä mitä on valinnut talletella. Minun lehtileikepinoni ovat erittäin mielenkiintoisia, varsinkin kun harrastuksenani on verrata aiempia yhteiskunnan tiloja nykypäivän zeitgeistiin.

Jos on tallettanut vain hömppää tai sellaista, mikä löytyy netistä, niin siitä vaan roskikseen, mikäs siinä. Meitä on kuitenkin moneksi.

Miten pitkään olet tarkkaillut ajan henkeä ja mihin luulet, että ollaan menossa? Kuka perii arkistosi sitten, kun sinusta aika jättää?

Tarkkaa ajankohtaa en tiedä, mutta vanhin tähän asti lehtileikepinoista löytämäni artikkeli on Yhdysvaltain ulkopolitiikkaa käsittelevä ja vuodelta 1971, Helsingin Sanomista. Olin silloin 10-vuotias.

En usko, että perilliseni on lainkaan kiinnostunut tutkimaan arkistojani, mutta koska digitoin niitä niin helppohan hänen on painaa nappia ja deletoida kaikki pois tilaa viemästä. Koska itse olen siinä vaiheessa poistunut täältä Telluksen pinnalta, niin en ole tietoinen senaikaisesta tulevaisuudesta, ja kaikki on minulle henkilökohtaisesti täysin samantekevää.

Olen pitänyt yllä paria sivustoa - taisi noin 25 vuotta mennä niihin - mutta niistä on liikaa vaivaa siihen nähden, miten vähän niitä kukaan on kommentoinut. Maksavatkin pirut turhan paljon.

Noin 20 vuoden kuluttua aurinko aivastaa päälleen kerääntyneet hiukkaset, ja saamme mekin tällä planeetalla siitä sitten kärsiä. Aiempien katastrofien yhteydessä ihminen on kuitenkin lajina selvinnyt, vaikka tietysti suurin osa kuolee. Mikronovaa ennen menetämme sähkön, joten siinä se sitten on kaputt koko yhteiskunta. Pääsevät eloonjääneet rauhaan sotakiihkoilijoista ja muista korkkipäistä.

Niinpä niin. Oma maailmanloppu on kuitenkin vielä lähempänä. Päivä vain ja hetki kerrallansa.

Vierailija
15154/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla yleinen tavoite kaupan alalla. Yksi henkilö valvoo montaa itsepalvelukassaa. Työvoimakulut pienenee. 

Vierailija
15155/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin iltalenkillä. Uteliaisuuttani valitsin reitin, minkä varrella oli palanut autiotalo. Oli siellä muitakin uteliaita, koirantaluttajia ja pyöräileviä pikkupoikia.

Uteliaisuus onkin filosofiassa eteenpäin vievä voima. Saa uutta tietoa kaikesta ja pysyy virkeänä.

Jos ei kukaan koskaan olisi ollut utelias, asuttaisiin edelleen luolissa ja kuljettaisiin karhunnahka vyötäisillä. Joku aikoinaan kurkki uteliaisuuttaan naapurin tontille ja näki siellä elementtitalon ja isännällä farkut. Siitä se lähti, sivistys liikkeelle. 

Eri asia oliko eduksi vai haitaksi.

Vierailija
15156/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan keksinnöillä tuhottu kohta koko oma asuinplaneetta. Oliskohan sittenkin kantsinut olla vähemmän utelias.

Vierailija
15157/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn aurinko on ilkeä. Paistaa matalalta suoraan silmiin. Ulkona pysty mitään tekemään. Päätä särkee liika kirkkaus. 

Vierailija
15158/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsän onni! Ei tarvitse edes nyökätä, kone ei kommunikoi. Itekseen saa kiitellä itseään jos haluaa samanlaisen vaiteliaan  puhekaverin.

Vierailija
15159/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1970-luku oli Nixonin ja Watergaten aikaa. W kaatoi Nixonin ja Spiro Agnewn. Henry Kissinger oli Usan ulkoministeri. 

Vierailija
15160/15508 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyn aurinko on ilkeä. Paistaa matalalta suoraan silmiin. Ulkona pysty mitään tekemään. Päätä särkee liika kirkkaus. 

Kokeilepa ajaa autoa vasta-aurinkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi