Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (10153)

Vierailija
9841/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalisti se melko huomaamaton tylsimys, mutta kesä ja se puutarha herättää ikäänkuin eloon, sanokoot muut mitä tahtovat. Siellä olen ainakin tarpeellinen. 

Puutarhasyndroomaan pitäisi kehittää hoito. Kykenisivät jättämään luonnon rauhaan. Ja kanssaihmiset.

Olisiko hyöteisten  katoaminenkin liiallisen puutarhan hoidon syy? Luonnonmukaisuutta ei arvosteta, vaan hoidetaan pilalle  pihat ja puistot. 

Pakotetaan kukat kukkimaan ja tapetaan nurmikko leikkurilla. 

Oman turhamaisuuden vuoksi. Ei edes ruuaksi.

Vierailija
9842/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen päikkäreille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9843/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen istumaan puutarhaan. Se on hieno. Ruohoa en leikkaa, kukkia en kasvata. Kaikki 100 % luomua. 

Vierailija
9844/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Kylläpä väsyttää. Nyt jos olisi mahdollista pitää pitkä tauko niin pitäisin. Mutta ehkä seuraavassa elämässä sitten. 

Vierailija
9845/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivasin varaston perältä vanhan polkupyörän esille, putsasin sen pölystä ja pumppasin renkaisiin ilmaa. Tarkoitus olisi kokeilla pyöräilyä monen vuoden tauon jälkeen. Näinköhän en horjahtaisi johonkin pöhelikköön. Pitäisi varmaan harjoitella ensin.

Eikä. Sama homma, on varmaan viis vuotta viime ajelusta. Väittävät, ettei taito unohdu.

Vierailija
9846/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis käydä silmälääkärin vastaanotolla. Kun vain saisi aikaiseksi varata aika. 

Vierailija
9847/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida pympyttää.

Vierailija
9848/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja ampiainen olemme sodassa. Se yrittää valloittaa mun ulkohuussin. On jo viidesti tehnyt pesänalun huussin seinään. Minä hyökkään etikkasuihkeen kanssa ja rikon pesän alun. Parin tunnin päästä on uusi alku vähän eri paikassa. On se sitkeä, mutta niin olen minäkin.

Välirauha solmittu. Alueluovutuksia ei tarvittu. Epäilen kuitenkin vihollisen luotettavuutta. En vielä luovu aseestani. Etikkasumupullo on käden ulottuvilla.

Vierailija
9849/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja ampiainen olemme sodassa. Se yrittää valloittaa mun ulkohuussin. On jo viidesti tehnyt pesänalun huussin seinään. Minä hyökkään etikkasuihkeen kanssa ja rikon pesän alun. Parin tunnin päästä on uusi alku vähän eri paikassa. On se sitkeä, mutta niin olen minäkin.

Välirauha solmittu. Alueluovutuksia ei tarvittu. Epäilen kuitenkin vihollisen luotettavuutta. En vielä luovu aseestani. Etikkasumupullo on käden ulottuvilla.

Ootko kokeillu tekopesiä? Samalle reviirille ei monta pesää sovi. Oiva kikka, kokeiltu on.

Vierailija
9850/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivasin varaston perältä vanhan polkupyörän esille, putsasin sen pölystä ja pumppasin renkaisiin ilmaa. Tarkoitus olisi kokeilla pyöräilyä monen vuoden tauon jälkeen. Näinköhän en horjahtaisi johonkin pöhelikköön. Pitäisi varmaan harjoitella ensin.

Jotkut hairahtuu kaidalta tieltä. Ilman pyörääkin.

Vierailija
9851/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis käydä silmälääkärin vastaanotolla. Kun vain saisi aikaiseksi varata aika. 

Kuukausia minäkin venytin. Nyt sain ensi viikolle ajan. Sameus kestää jälkeenpäin tunteja!

Vierailija
9852/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun junassa. Täällä on tylsää. Ei ole kännykkäkailottajia edes. Kohta perillä tylsässä paikassa. 

Joskus niinkin hyvin asiat.

Vierailija
9853/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillu tekopesiä? Samalle reviirille ei monta pesää sovi. Oiva kikka, kokeiltu on.

Psykologista sodankäyntiä, taitavaa harhautusta. 

Vierailija
9854/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jo kaikki kesälukemisiini kuuluvat kirjat, vaikkei vielä ole edes kesä :( Tänään jouduin turvautumaan vuonna 1965 julkaistuihin  'Eläintarinoihin', joista en tykkää yhtään. Täynnä virheitä, esimerkiksi tiikeli, jonka kuivasta kidasta valuu kuola! Mikä eläin on tiikeli ja miten kuivasta kidasta voi mikään valua? Järjenvastaista tekstiä, mikä herättää liikaa aivotoimintaa! Haluan lopettaa lukemisen ja vaipua takaisin tylsyyteen.

Peruskoulu tähtää samaan.

Vierailija
9855/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalisti se melko huomaamaton tylsimys, mutta kesä ja se puutarha herättää ikäänkuin eloon, sanokoot muut mitä tahtovat. Siellä olen ainakin tarpeellinen. 

Puutarhasyndroomaan pitäisi kehittää hoito. Kykenisivät jättämään luonnon rauhaan. Ja kanssaihmiset.

Olisiko hyöteisten  katoaminenkin liiallisen puutarhan hoidon syy? Luonnonmukaisuutta ei arvosteta, vaan hoidetaan pilalle  pihat ja puistot. 

Tuhotaan normaalit biotoopit ja levitetään  myrkyllisiä vieraslajeja luontoon. 

Vierailija
9856/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin  vanhan ylimääräisen pyöräni varaston seinustalle ajatuksella että mietin mihin/miten hävitän sen. No aamullapa sitä ei enää ollutkaan, helppo nakki siis

Vierailija
9857/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostin  vanhan ylimääräisen pyöräni varaston seinustalle ajatuksella että mietin mihin/miten hävitän sen. No aamullapa sitä ei enää ollutkaan, helppo nakki siis

Samantapainen tapaus oli meillä. Rikkinäinen painepesuri nostettiin etupihalle, aamulla oli kadonnut. Avulias varas!

Vierailija
9858/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten voidaan pihakalusteet varastaa ilman että kukaan huomaa?

Vierailija
9859/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n alueella kiellettyjä vieraslajeja on päässyt leviämään luontoon. Lupiinit, kurtturuusut, jättipalsamit, kanadanpiiskut, japanintatar ym. valtaavat kotoperäisten lajien kasvupaikat. Ihmisen ei pidä mestaroida luontoa.

Vierailija
9860/10153 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto voittaa aina!