Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (10153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monitaskuliivi sopisi myös naisille, jotka tekevät puutarhatöitä! Usein on pienistustuslapio, mitta, sakset - ja milloin mitäkin kateissa. Aurinkolasitkin voivat jääda raparperin lehden alle. On turhauttavaa kierrellä ympäri puutarhaa etsimässä puutarhakäsineitä, jotak laski käsistään, kun meni sisälle.
Marja-aronia on alkanut kukkia.
Minullapas on edesmenneen ukkokultani monitaskuliivi. Käytän sitä pihahommissa silloin tällöin ja tunnen itseni osaavaksi ja käteväksi, aivankuin monitaskuliivin edellinen käyttäjä oli.
Naiset valtaa hiljalleen kaikki miesten alat. Näin käy monitaskuliivimiehillekin. Valitettavasti.
Niin näyttää käyvän. Perinteellinen nainen taitaa olla kohta historiaa. Essun kanssa nainen vaan näyttää jotenkin viehättävältä hoitaessaan puutarhaansa. Tulee mieleen joku englantilainen sarja.
Pokka pitää -sarja. Hyvää satiiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monitaskuliivi sopisi myös naisille, jotka tekevät puutarhatöitä! Usein on pienistustuslapio, mitta, sakset - ja milloin mitäkin kateissa. Aurinkolasitkin voivat jääda raparperin lehden alle. On turhauttavaa kierrellä ympäri puutarhaa etsimässä puutarhakäsineitä, jotak laski käsistään, kun meni sisälle.
Marja-aronia on alkanut kukkia.
Ompelin itselleni kukallisesta kernikankaasta puutarhurin essun ja siihen lokerotaskuja. Essu on helppo sujauttaa suojaksi, kun nauhat sidotaan eteen. Aivan kuin olisi nätti kesähame päällä pihahommissa, ja kernikangas on helppo puhdistaa.
En kyllä käyttäisi, varsinkaan kukallista. Joku harmaa ja ankea ehkä menisi. En tosin ryhtyisi sellaista puuhastelemaan.
Naisellisena ja hieman romanttisena puutarhurina pidän kaikesta kukallisesta. Ompelin saman tyylisen hellehatunkin.
Väärä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Tylsinä pidetään kyselyjen mukaan ihmisiä, jotka tarkkailevat eläimiä. Eiköhän se sama koske kukkasia? Voin vain kuvitella työpaikan kahvihuoneessa keskustelua, jossa yksi henkilö puhuu puutarhakasvien hoidosta. Mitä lannoitetta ne tarvitsevat ja paljonko kastelua. Leikataanko kukkavarret syksyllä vai ei. Luulenpa, ettei kiinostaisi muita kuin puhujaa itseään.
Lisätäänkö siis puutarhanhoito tylsien ihmisten harrastuksiin? Muita olivatkin nukkuminen, television katselu ja matematiikka.
Ei lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teille, puutarhaihmiset, tule punkkeja?
Minulle tulee puutarhapuheista näppylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsinä pidetään kyselyjen mukaan ihmisiä, jotka tarkkailevat eläimiä. Eiköhän se sama koske kukkasia? Voin vain kuvitella työpaikan kahvihuoneessa keskustelua, jossa yksi henkilö puhuu puutarhakasvien hoidosta. Mitä lannoitetta ne tarvitsevat ja paljonko kastelua. Leikataanko kukkavarret syksyllä vai ei. Luulenpa, ettei kiinostaisi muita kuin puhujaa itseään.
Lisätäänkö siis puutarhanhoito tylsien ihmisten harrastuksiin? Muita olivatkin nukkuminen, television katselu ja matematiikka.
Ei lisätä.
Mihin unohdit kuorsaavan kumppanin tarkkailun?
En kannata puutarhaharratuksen mukaan ottoa. Muistan heti Ilen viestin Tuksulle: -Oletko hoitanut puutarhaasi?
Se ei ole tylsille sopiva mielikuva.
Varpaani palelevat, laitan villasukat ainakin vähäksi aikaa, pian potkin ne kuumissani pois. Tämä tiedoksi.
Olen normaalisti se melko huomaamaton tylsimys, mutta kesä ja se puutarha herättää ikäänkuin eloon, sanokoot muut mitä tahtovat. Siellä olen ainakin tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalisti se melko huomaamaton tylsimys, mutta kesä ja se puutarha herättää ikäänkuin eloon, sanokoot muut mitä tahtovat. Siellä olen ainakin tarpeellinen.
Olet osa-aika tylsä. Yritä jaksaa tämä kesäkausi, pian saat laskeutua takaisin turvalliseen ankeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osa-aika tylsä. Yritä jaksaa tämä kesäkausi, pian saat laskeutua takaisin turvalliseen ankeuteen.
Kunhan et kerro salaisesta paheestasi enää täällä.
Raivasin varaston perältä vanhan polkupyörän esille, putsasin sen pölystä ja pumppasin renkaisiin ilmaa. Tarkoitus olisi kokeilla pyöräilyä monen vuoden tauon jälkeen. Näinköhän en horjahtaisi johonkin pöhelikköön. Pitäisi varmaan harjoitella ensin.
Vierailija kirjoitti:
Puutarhasyndroomaan pitäisi kehittää hoito. Kykenisivät jättämään luonnon rauhaan. Ja kanssaihmiset.
Olen lukenut jo kaikki kesälukemisiini kuuluvat kirjat, vaikkei vielä ole edes kesä :( Tänään jouduin turvautumaan vuonna 1965 julkaistuihin 'Eläintarinoihin', joista en tykkää yhtään. Täynnä virheitä, esimerkiksi tiikeli, jonka kuivasta kidasta valuu kuola! Mikä eläin on tiikeli ja miten kuivasta kidasta voi mikään valua? Järjenvastaista tekstiä, mikä herättää liikaa aivotoimintaa! Haluan lopettaa lukemisen ja vaipua takaisin tylsyyteen.
Istun junassa. Täällä on tylsää. Ei ole kännykkäkailottajia edes. Kohta perillä tylsässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhasyndroomaan pitäisi kehittää hoito. Kykenisivät jättämään luonnon rauhaan. Ja kanssaihmiset.
Voi voi. Miten yksi ainut puutarhaan liittyvä mainintakin koetaan ihan häirinnäksi kireähermoisille, joille puutarha on suorastaan punainen vaate. Kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hyöteisten katoaminenkin liiallisen puutarhan hoidon syy? Luonnonmukaisuutta ei arvosteta, vaan hoidetaan pilalle pihat ja puistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hyöteisten katoaminenkin liiallisen puutarhan hoidon syy? Luonnonmukaisuutta ei arvosteta, vaan hoidetaan pilalle pihat ja puistot.
Pakotetaan kukat kukkimaan ja tapetaan nurmikko leikkurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Miten yksi ainut puutarhaan liittyvä mainintakin koetaan ihan häirinnäksi kireähermoisille, joille puutarha on suorastaan punainen vaate. Kaikenlaisia.
Tylsät eivät häiriinny. Muut saavat olla rauhassa ihan mitä tahansa, eipä paljoa kiinnosta. Saati jaksa ainakaan reagoida. Se olisi jo aivan liikaa.
Niin näyttää käyvän. Perinteellinen nainen taitaa olla kohta historiaa. Essun kanssa nainen vaan näyttää jotenkin viehättävältä hoitaessaan puutarhaansa. Tulee mieleen joku englantilainen sarja.