Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (10153)

Vierailija
9641/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen aamun lehdestä aina ensimmäisenä kuolinilmoitukset. Olen siis riittävän vanha. 

Oivoi. Olen teinistä asti lukenut. Ei toki ole iän tuoma oire, siis minulla.

Oletko itsetuhoinen?

Vierailija
9642/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuli ulisee nurkissa. Heitti siivousmpärin parvekkeella kumoon. Tästä hyvästä en moppaakaan lattioita tänään, vaan omistan helluntain pelkkään olemiseen.

Oikein. Tuohan oli selvä merkki. Siivousämpärit kannattaa tänään viskata syrjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9643/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuli ulisee nurkissa. Heitti siivousmpärin parvekkeella kumoon. Tästä hyvästä en moppaakaan lattioita tänään, vaan omistan helluntain pelkkään olemiseen.

Joo, ihan selvä merkki oli. Siivousämpärit kannattaa tänään viskata sivuun.

Vierailija
9644/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen aamun lehdestä aina ensimmäisenä kuolinilmoitukset. Olen siis riittävän vanha. 

Kronologinen ikä ei aina vastaa todellista ikää. Joku voi olla jo nuorena henkisesti mummo. Kävelee hautausmailla ja tiirailee kuolinilmoituksia.

Vierailija
9645/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju ei ole enää yhtä tylsä kuin ennen. Onkohan tänne ujuttautunut joku ilolintunen. 

Tai muuten touhukas valetylsä?

Vierailija
9646/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin televisiosta jumalanpalveluksen. Se oli uusinta vuodelta 2024. Mielenkiintoisempaa olisi nähdä jumalanpalvelus vaikkapa 50 vuoden takaa, jos kerran suoria lähetyksiä ei voi näyttää.

Vierailija
9647/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulee niin lujaa, että yöastian tyhjennystä pitää harkita tarkkaan.

Tarkka harkinta on kaikessa paikallaan. Muuten on k usessa.

Vierailija
9648/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin televisiosta jumalanpalveluksen. Se oli uusinta vuodelta 2024. Mielenkiintoisempaa olisi nähdä jumalanpalvelus vaikkapa 50 vuoden takaa, jos kerran suoria lähetyksiä ei voi näyttää.

Sen minäkin katsoisin. Näkis, miten kaikki muuttuu. Jos muuttuu.

Vierailija
9649/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli sanonta "väkeä oli kuin helluntaepistolassa". Montakohan ihmistä nykyään on?

Pitäisikö sanoa "väkeä oli kuin ämpärijonossa"?

Vierailija
9650/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhat pelkää vanhuutta ja kuolemaa. Kuolema on elämän pelkoa. Jos ei uskalla elää, ei raaskisi kuolla. 

Vierailija
9651/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään puutarhalla ostoksilla ollessani, tapasin rajattoman henkilön. Tuli puoliväkisin halaamaan ja jutteli sen jälkeen naama n. 30 cm päässä omastani. Vaikka siirryin jatkuvasti kauemmas, hän tuli koko ajan samalle etäisyydelle. Lähdin aika äkkiä pois. 

Kumma takiainen. Puutarhaosastolla vielä. 

Vierailija
9652/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kronologinen ikä ei aina vastaa todellista ikää. Joku voi olla jo nuorena henkisesti mummo. Kävelee hautausmailla ja tiirailee kuolinilmoituksia.

Mikään ei ole niin surullista kuin nuori pessimisti, paitsi vanha optimisti. ( Jostain mietelmäkirjasta luin kauan sitten.)

Vierailija
9653/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän niitä liivimiehiä vetää?  Jos laitettais liivimiestornin lähelle sopiva haaska houkuttimeksi. Tunnen itseni lisäksi montakin haaskaa. Voitais päivystää vuoroissa.

Vierailija
9654/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaat ovat hyvin hoidettuja, rauhallisia ja kauniita puistoja. Miten kauan vain seurakunnilla on varaa niiden

ylläpitoon?

Vierailija
9655/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhat pelkää vanhuutta ja kuolemaa. Kuolema on elämän pelkoa. Jos ei uskalla elää, ei raaskisi kuolla. 

Tästä olen eri mieltä, mutta koska olen tylsä ihminen, sanon vain: "Niinkö?".

Vierailija
9656/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten on tullut Krypta-niminen haastatteluohjelma. Vetäjänä Helsingin hiippakunnan nykyinen piispa. Sain tallenteen parista tutulta. Katsomisen ja uusimisen arvoisia. Kun uusittais.

Vierailija
9657/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vanhoja sohvaperunoita ja juon kahvia. 

Vierailija
9658/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolema pelottaa, kannattaa elää täysillä. Vanhana varsinkin. Kuolinvuoteella katuu asioita, joita ei tehnyt, ei niitä, jotka teki. Rohkeutta!

Vierailija
9659/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen minäkin katsoisin. Näkis, miten kaikki muuttuu. Jos muuttuu.

Juu ei muutu. Ei ole päivitetty sanomaa 2000 vuoteen. Samaa liturguaa. Olispa tietokoneetkin yhtä kauan ajan tasalla. 

Vierailija
9660/10153 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaat ovat hyvin hoidettuja, rauhallisia ja kauniita puistoja. Miten kauan vain seurakunnilla on varaa niiden

ylläpitoon?

Kyllä srk pitää rahastuksesta huolen. Haudanhoito maksaa ja siihen saa kesäkuussa yhden kukan istutettuna haudalle. Kirkollisverokin on kallis, mäkin maksan 500 e vuodessa. Enkä koskaan käy kirkossa. Tiedän jo mitä ne puhuu siellä.