Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (4364)

Vierailija
2901/4364 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille, iloisille ja surullisille!

Vierailija
2902/4364 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo täällä revittelee. Kello on jo puoli yksitoista illalla ja vielä olen hereillä, vaikka mummojen nukkumaan menoaika on jo kello kymmenen. Viimeistään. Ai sentään. Tuleekohan tästä pahojakin seurauksia. Nyt äkkiä silmät kiinni ja peitto korville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/4364 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo täällä revittelee. Kello on jo puoli yksitoista illalla ja vielä olen hereillä, vaikka mummojen nukkumaan menoaika on jo kello kymmenen. Viimeistään. Ai sentään. Tuleekohan tästä pahojakin seurauksia. Nyt äkkiä silmät kiinni ja peitto korville. 

Voi mummoa. Kyllä joskus saa revitellä ja valvoa puoli yhteentoista. Kauniita unia ja säryttömiä niveliä!

Vierailija
2904/4364 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaihtaa lakanat tänä viikonloppuna. En jaksanut. Ehtiihän sen hyvin vielä ennen joulua.

Vierailija
2905/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin vanha, että muistan ajan ennen kuin oli muovia. Ämpärit olivat emalisia tai sinkkiämpäreitä. Hammasharjat olivat puuta, niissä luonnonharjakset. Eväät käärittiin voipaperiin ja maitopullo oli lasia. Lelut olivat puuta tai peltiä.

Sitä en muista, millaisessa pakkauksessa oli mäntysuopaa vai oliko sitä vain palana. Entä hiustenpesuaineet ja kosmetiikka? Pyykinpesuaineet olivat jauheena pahvipakkauksessa.

Muistaako joku muu tarkemmin?

Katselin kirjasta "Muistojen markkinoilla" mäntysuopakuvia ja kyllä mäntysuopaa myytiin vähän juoksevampanakin. Se oli pakattu pahvisiin sylinterinmuotoisiin yhden kilon purkkeihin ja sitä käytettiin pyykinpesuun. Tölkki-Mäntysuopa pesukoneita varten, Enso-Gutzeit Osakeyhtiö.

Vierailija
2906/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joulukalenterissa oli:

" Hedelmistään puu tunnetaan ja joulu tuoksuistaan."

Kuvassa piparitaikinaa ja kaulin.

Vierailija
2907/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketeissa oli autokeräilykuvia. 

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

PAULIG HYVÄÄ KAHVIA JO VUODESTA 1876

Vierailija
2908/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

Purukumia myytiin levynä ja paketissa oli iskelmätähtien kuvia keräilykuvina. Muistan Taisto Tammen, Dannyn, Tapani Kansan ja Katri-Helenan kuvat.

Vierailija
2909/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tontun tossu, josta joka aamu löytyy viesti. Tänään oli tällainen: Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää! Tänään pitää lämmittää takkaa ja pestä peitot kuivumaan takan eteen.

No ei auta. Käsky tuli korkeammalta taholta.

Vierailija
2910/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pakataan matkalle. Tiistaina  lähdetään. Varmaan on lentokoneen verhot pesty väärällä tavalla ja matka perutaan. Tai passi mennyt vanhaksi. Tai yllätyslakko nyt vähintään. Pessimisti ei pety.

Säähavaintopalloja ainakin on liikkeellä, varaudu niihin. Vaikka eipä tässä säässä ole mitään havainnoitavaa.

Vierailija
2911/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuva karhusta, joka menee talviunille.

Vierailija
2912/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

Purukumia myytiin levynä ja paketissa oli iskelmätähtien kuvia keräilykuvina. Muistan Taisto Tammen, Dannyn, Tapani Kansan ja Katri-Helenan kuvat.

Mul oli Frederik, Jarkko ja Laura, Johnny. Tapani Kansa myös, hällä oli kuvassa samanlainen paita kuin mun isällä.

Vierailija
2913/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuva karhusta, joka menee talviunille.

Heikinpäivänä 19. tammikuuta karhu kääntää kylkeään ja talven selkä taittuu.

Vierailija
2914/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

Mul oli Frederik, Jarkko ja Laura, Johnny. Tapani Kansa myös, hällä oli kuvassa samanlainen paita kuin mun isällä.

MInä en keräillyt filmitähtien kuvia, mutta isosisko keräsi. Muista kyllä, miten kaunis Brigitte Bardot oli ja Claudia Cardinale. Niitä kuvia vaihdettiinkin kavereiden kanssa.

Vierailija
2915/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

MInä en keräillyt filmitähtien kuvia, mutta isosisko keräsi. Muista kyllä, miten kaunis Brigitte Bardot oli ja Claudia Cardinale. Niitä kuvia vaihdettiinkin kavereiden kanssa.

Claudia on kuollut tänä vuonna, Brigitte elää edelleen, nyt 91-vuotias.

Vierailija
2916/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on töissä ollut niin haipakkaa, etten ole ehtinyt kuin haaveilla ihanasta tylsyydestä kotona. Viikonloppukin meni töissä, koska vuorotyössä vapaat ovat milloin missäkin päivässä. Kotona olen tehnyt vain ne olennaisimmat, eli syönyt ja nukkunut. Vielä pitää jaksaa pakertaa ennen kuin on pari vapaapäivää edessä. Vapaapäiville tiedossa myös hurjastelua; teetä ja puuväreillä värittämistä.

Aika menee kyllä nopeasti kun on täysiä työpäiviä. Nyt ollaan jo joulukuussa. Kohta vaihtuu vuosi. Kauankohan kestää tajuta kirjoittaa oikea vuosiluku kaikkiin juttuihin, mihin pitää laittaa päivämäärä?

Vierailija
2917/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on töissä ollut niin haipakkaa, etten ole ehtinyt kuin haaveilla ihanasta tylsyydestä kotona. Viikonloppukin meni töissä, koska vuorotyössä vapaat ovat milloin missäkin päivässä. Kotona olen tehnyt vain ne olennaisimmat, eli syönyt ja nukkunut. Vielä pitää jaksaa pakertaa ennen kuin on pari vapaapäivää edessä. Vapaapäiville tiedossa myös hurjastelua; teetä ja puuväreillä värittämistä.

Aika menee kyllä nopeasti kun on täysiä työpäiviä. Nyt ollaan jo joulukuussa. Kohta vaihtuu vuosi. Kauankohan kestää tajuta kirjoittaa oikea vuosiluku kaikkiin juttuihin, mihin pitää laittaa päivämäärä?

Puuväreillä värittäminen on meditatiivista. Tylsyyden timanttia. Vesivärit sekoittuu väärin ja vesikuppi kaatuu tai likaantuu heti. Se  ei käy ollenkaan. Myös matokuteiden leikkaaminen on tylsyyden aatelia. Suosittelen.

Vierailija
2918/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

Olikos siellä kuvan takana laulun sanat? Muistelisin niin.

Vierailija
2919/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pakataan matkalle. Tiistaina  lähdetään. Varmaan on lentokoneen verhot pesty väärällä tavalla ja matka perutaan. Tai passi mennyt vanhaksi. Tai yllätyslakko nyt vähintään. Pessimisti ei pety.

Säähavaintopalloja ainakin on liikkeellä, varaudu niihin. Vaikka eipä tässä säässä ole mitään havainnoitavaa.

Sen sai arvata. Varmaa joku pallo juuttuu potkuriin tai estää koko lähdön. Varma olen. Petyn jo valmiiksi. Eksynyt lintuparvi on myös mahdollisuus.

Vierailija
2920/4364 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CADILLAC

LUE KÄDILLÄK

Olikos siellä kuvan takana laulun sanat? Muistelisin niin.

Oli toki. Hurmuisen pienellä tekstillä. Sitten oli semmosia aika pieniä vihkosia. Toivelevyt tms oli nimi, erilaisia. Niis oli kuvia laulajista ja laulunsanoja. Mun vihossa oli mm Jari Huhtamäen kuva ja biisi Äideistä parhain. Kanness oli Marion :)