Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUJEN MAMMAT! Aloitetaan 15.4. su!

14.04.2007 |

Mulla tilanne tämä, että jokaisessa (4kpl) raskaudessa tulee se vakio 10 liikakiloa. Ne eivät lähde imetyksellä, etenkin kun vedän namia kaksi käsin nassuun =/ Joka kerta on pitänyt laihduttaa.

Aloitan sunnuntaiaamuna! Harkitsen liittymistä Kiloklubiin tai Keventäjiin. Kokemuksia??

Tiedän lautasmallit yms. Alkoholinkäytön olen lopettanut kokonaan, kun huomasin että ilmankin pärjää. Ja siideripullo-mokoma maksaa 2,50 ¿. Käytän senkin rahan johonkin tarpeellisempaan, enkä liho niillä kaloreilla.

Karkkia en sit ostele. Jos kylässä tarjotaan herkkuja tai meillä on juhlat, niin silloin sallin herkuttelut. Niitä tilanteita on kuiteskin harvemmin.

Mulla on pururata vieressä, eli sitä kai sit sauvomaan aina kun ehdin. Mies vaan on alituisen poissa ja mulla neljä lasta hoidettavana, eli vähäiseen tulee jäämään. Sille en taida mahtaa mitään.

Aamulla on kova paikka, eli puntari! Lista seinälle, johon sit merkkaan painoja vaikka joka sunnuntai-aamu.

Tsemppiä kaikille! Tästä se lähtee!

t: Motivaation huipulta Saaga

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen yrittänyt ulkoilla enemmän kun tavallisesti. Mulla on paha tapa napata auto alle, vaikka voisin laittaa vauvan vaunuihin ja kävellä. Usein kyllä autoilu on ihan välttämätöntä, ihan ajansäästöllisestikin.

Syönyt olen ihan sitä perus-koko perheen-ruokaa. Mutta ei yhtään herkkuja! Ja se on mulle herkkusuulle iso muutos =/ Ja lautaselle ovat ilmestyneet taas värit, eli salaatti. Välipaloina sit hedelmää.

En tiedä viitsisinkö tätä ääneet sanoa, mutta mulla on usein maha sekaisin kun syön huonosti =( Juoksen vessassa ja ilmavaivoja yms. (muun perheen riemuksi). Pukamat vaivaa myös. Ja kun alan syödä oikein, niin kaikki nämä vaivat helpottavat! Mieleen tulee se brittiohjelma Olet mitä syöt, jossa tiukka täti puhuu juuri näistä vaivoista.

No, toivotaan että motivaatio meillä kaikilla pysyy ja saamme alkaa jossain vaiheessa kirjaamaan pudotettuja kiloja =)

Kivoja ja kevyitä ruokaohjeita kaipailen aina välillä... eli jos jollain on hyviä ideoita jaettavaksi, niin tänne vaan! Itse tein ihan tavallista makaroonilaatikkoa tänään. Ostan nykyään vain ja ainoastaan TUMMAA pastaa. Meillä kun kouluikäisillä on jatkuva nälkä, niin olen ajatellut että tumma pitäisi pidempään nälän loitolla. Eli tummaan makaronia, rasvatonta maitoa ja pari desiä porkkanaraastetta makaronilaatikkoon. Ihan ok laihduttajan ruoka, vaiko? Kelpasi kaikille.

Ajattelin tehdä myös sitä Painonvartijoiden kasviskeittoa (Nollakeitto) varalle pakkaseen. Olen sen avulla laihduttanut ennenkin raskauskiloja.

Tsemppiä naiset!!!!

Saaga

Vierailija
22/29 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä sen luinkaan.... Olikohan jokin esite, mikä tuli äitiyspakkauksen mukana vai mikä lie... Mutta siinä sanottiin että maltillinen (-500g/viikko) laihdutus sopii myös imettäjälle. Kun huolehtii monipuolisesta ruokavaliosta, niin eipä kai siitä haittaa ole. Imetyshän luonnostaankin pitäisi laihduttaa raskauskilot pois. (Paitsi ei mulla, kun vedän herkkuja hurjana =/)

Joku varmaan jaksaa etsiä ihan faktaa jostain, paremmin kun minä.

Saaga

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein äsken toooosi saavutuksen...siis itelleni...mä olin vaunuttelemassa puolen tunnin reippaan lenkin=)! Mulle toi on siis tosi saavutus siinä mielessä,ku en oo oikeestaan liikkunut yhtään jollei mitään hyötyliikuntaa lasketa kuten haravointia yms.

Aattelin joka päivä käydä sen vähintään puolen tunnin lenkin ja sitte pikkuhiljaa sitä pidentää, ni eiköhän se siitä=)!

Tossa vkonloppuna pohdein tätä mun laihduttamista...mä oon oikeesti tosi malttamaton kilojen tippumisen suhteen,tarttis heti näkyä tuloksia! Mutta sitte sain taottua päähäni,että mitä hitaampaa se laihdutus periaatteessa on sitä pysyvämpi paino saavutetaan.

Ruuasta...mä tykkään onnex ihan hirveesti kanasta/kalkkunasta ja kalasta jotka on kevyitä,kalkkuna vielä kaikkein paras ku vähiten rasvaa. Aivan ehdoton suosikki on paistetut kalkkunasuikaleet hyvin maustettuna wokki-vihannesten kera=)! Eikä välttämättä tartte muuta,toki käytän mielelläni myös tummaa riisiä yleisesti. Meillä syödään riisiä paaaaaljon enemmän ku perunaa,mä oon pottuihin jotenkin kyllästyny...paitsi uusiin perunoihin...aaah, kesää odotellessa=)!

Grillikaudex muuten suosittelen teille muillekkin tosi lämpimästi grillattuja kalkkuna-pihvejä...tässähän tulee kamala nälkä...=)!

Mutta nyt päiväkahville=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
24/29 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki eilen kipiää katella kun mies mährysti karkkia leffaa katellessa..mutta pidin kuin pidinkin pintani ja en koskenut yhteenkään namuseen. Kävin vielä pesemässä hampaat niin ei varmasti tee mieli maistaa mitään puhtain suin.

käytiin miehen kanssa pyöräilemässä eilen kun oli niin hyvä ilma. Anoppi hoiti poikaa sillä aikaa. Kyllä siinä sai hien pintaan tällä kunnolla. Tänään vaunuiltiin tunnin verran joka on hyvä saavutus minulta. Voi kun nuo ilmat nyt pysyisivät noin aurinkoisina ja lämpiminä niin ulos lähteminenkin on mukavaa...taisivat luvata loppuviikoksi viilenevää:(

kevyitä ruoka-ohjeita olisi kyllä kiva saada..tulee aina tehtyä samaa, eli kanawokkia mutta on se kyllä hyvää.

mutta nyt ulos aurinkoon! =)

pätkis06

Vierailija
25/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisiko joku sen pv:n " nollakeiton" ohjeen tähän. Itsekkin olen pisteitä laskeskellut joskus. Jollakin laskutoimituksellahan saa laskettua pisteet kaikesta, jos ei omaa mitään taulukoita, en vain muista miten se meni. Kalorit jaettiin ( vai kerrotiin) jollain luvulla ja rasvat toisella ja sitten laskettiin yhteen ja siinä pisteet. Tietääkö/muistaako joku ?

Tällä hetkellä vannon kiloklubin nimiin, en tosin vieläkään saa syötyä kaikkia niitä kaloreita jotka ohjelman mukaan minun pitäisi, eilenkin jäi sen reilu 300 Kcl puuttumaan, vaikka mielestäni olin syönyt kuin hevonen pitkin päivää. Ero tosin on niin pieni että en usko sen haittaavan, keskitynkin nyt vain pitämään pallukkani vihreinä. ( ohjelma antaa palautteen syömisistäni pallukoiden väreillä, vihreä hyvä, punainen huono) Kasviksia on tosiaan tullut nyt syötyä enemmän ainakin, muuten syön lähes samaa kun tähänkin asti.

Minun paheeni ja kompastuskiveni on salmiakki, ihan on pakko joka päivä saada. Ja jos kotoa ei löydy lähden hakemaan vaikka iltamyöhään. Eilen kaupassa kävelin päättäväisesti karkkihyllyn ohi vaikka tiesin että kotoa ovat salmiakit loppu. Koko illan harmitti kun tiesin että mitään ei odota kaapissa sitä hetkeä varten kun lapset on saatu nukkumaan. Iltapalaa kasasin kerryttäen kalorisaalistani, danone jukurtti 3 (!) ruisleipää päällisineen ym. ja selvisin ilman salmiakkia, ihan tottumus juttuhan se vaan onkin. Minulla on kyllä hätäsuunnitelmana pirkan pienet sokerittomat pussit jos salmiakin himo päättää vetää pidemmän korren. Viikonloppuna pidän kyllä ihan virallisen namipäivän.

Liikunnasta vielä, niille joilla ei aika tunnu riittävän eikä ole mahdollisuuksia lähteä mihinkään muistakaa että liikuntaa voi harrastaa pienissäkin pätkissä vaikka 5-10 min kerrallaan ja niistä pikkuhiljaa päivän aikana saada sen tunninkin täyteen. Vähän reisikyykkyä aamulla ja vatsalihaksia iltapäivällä jne. siitä se lähtee ja vaunulenkit on ihan loistava juttu. Muistakaa juoda vettä : )

silvain

Vierailija
26/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 annosta:

1,5l kasvislientä

500g, 5-6kpl porkkanoita

pala, 250g lanttua

1 pieni kukkakaali

1 pieni kesäkurpitsa

2-3rkl tuoretta persiljaa ja basilikaa

Lisää paloitellut kasvikset kiehuvaan liemeen ja anna hautua kypsiksi. Soseuta keitto ja lisää yrtit.

1 annos= 0 poits

Itse teen samaa keittoa vanhemmalla PV:n ohjeella, johon laitettiin sipulia ja kaalia yms. ja lopuksi purkillinen tomaattimurskaa. Tykkään siitä versiosta enemmän. Mutta siis KAIKKI KASVISTEN JÄMÄT jääkaapista keittoon ja hyvää tulee! Itse olen pakastanut ja toimii!

Tuota voi siis syödä huoletta, eikä pisteet kulu. Siihen ruisleipää ja kinkkua ja on ruokaisaa. Jotkut laittaa kevytnakkia sekaan tms. ja tulee vaihtelua. Se tietty lisää pisteitä.

Yksi hyvä vinkki ennen juhliin tai ravintolaan lähtöä, on syödä iso lautasellinen nollakeittoa niin ei tule ahmittua liikaa kaloripommeja. Ja tietty nollakeittoa syödessä pisteitä säästyy, että sitten saakin syödä juhlaherkkuja paremmalla omallatunnolla.

Älä kuitenkaan lisää kasviskeittoon perunaa. Sitten se ei enää ole nollakeittoa =)

Saaga

ps. jos tykkää, että ruokaa pitää saada pureskella niin jätä sauvasoseutus väliin. Joistakin ruoka tuntuu pureskellen vasta RUUALTA =)

Vierailija
27/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Pirkka-kissasalmiakkia ja lakua, joissa on todella minimaalisesti kaloreita eli poitseja! Ja on nameja =)

Se löytyy kyllä PV:n ostajan oppaasta, mutta mun oma on nyt kaverilla lainassa. Kannattaa lukea karkkihyllyssä tuoteselosteet näistä pusseista (ei takaa että muistamani nimi on prikulleen oikein), niin löytyy oikea vaihtoehto. Suolaa niissä tietty on, mutta suola on kuitenkin se pienempi paha. Ko. karkkeja on kyllä ainakin Citymarketin hyllyssä.

Vierailija
28/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kesäisen grillausohjeen kun tuo grillauskausikin alkaa olla ajankohtainen...

Broileri-kasvisvartaat

2 nahatonta broilerin filettä kuutioituna

12 tuoretta herkkusientä

4 pientä sipulia 4 osaan leikattuna

1 paprika

Voiteluun:

Sitruunamehua

1 tl kasviöljyä

1 murskattu valkosipuli

1 tl kuivattua rosmariinia

Pujottele broilerinpalat & kasvikset 4 vartaaseen. sekoita sitruunamehu, soijakasteike, öljy, valkosipuli, rosmariini ja voitele.

Kypsennä grillissä (tai uunissa 225). Valele vartaita kypsennyksen aikana ja kääntele jotta kypsyy ja ruskistuu tasaisesti.

Yhdestä vartaasta menee 1,5 pistettä elikkäs aika vähän.

Pätkis06

Vierailija
29/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina on vasta punnituspäivä, mutten sitten malttanut odottaa...kävin tänään vaa' alla ja ilokseni huomasin 2kg:n tippuneen...

Olen noudattanut tiukasti pisteitä ja liikkunut päivittäin vaunujen kanssa reilun tunnin niin, että tulee hiki. Saan syödä 33p päivässä.

Tänään piti olla herkkupäivä, mutten sitten ostanutkaan mitään hyvää. Lakupötköjä ja rusina-hasselpähkinä suklaata on kyllä täällä kotona, mutta olen pitänyt tiukasti pääni ja pystynyt olemaan syömättä niitä, vaikka myönnettävä on, että tiukka tekee.

Olen selviytynyt kiusauksista pesemällä hampaat ja juomalla vettä. Mielitekohan se vain on ja menee ohi 15 minuutissa kun sille ei anna periksi. Pahinta on kun lapset mässyttävät hyvää ihan vieressä...kun muut syövät herkkuja, otan jääkaapista kirsikkatomaatteja. Ovat mukavan makeita ja vievät makeannälän pois. Pisteitäkään ei mene kuin pyöreä 0 !

Silvain & muut pisteillä syöjät: Kysykää täällä niitä pistearvoja, minulla on kaikki mahdolliset apuvälineet täällä käytössäni, Syö&Nauti romppu, ostajan opas, kahvilat ja ravintolat opas ym. ym. (olen joskus hurahtanut Painonvartijoihin ihan kympillä :-) ) Osaan kyllä kaikki pisteet ulkoakin, siis perusruoka-aineet, joten täälläpä teillä kävelevä tietopankki, hyödyntäkää minua!

Laitan tähän yhden ns. nollapistekeiton, en tiedä olisiko tämä se, jota Silvain kaipaili.

Italialainen keitto (4 annosta/0p)

5-7 dl vettä

½ kasvisliemikuutio

1 sipuli ja/tai pala purjoa

2-3 porkkanaa

1tlk (400g) maustettua tomaattimurskaa

½-1 kesäkurpitsaa

paprika

jauhettua mustapippuria

tuoretta basilikaa

Paloittele kasvikset pieniksi, lisää kiehuvaan veteen ja keitä pehmeiksi, lisää tuore basilika viimeiseksi keittoon.

Pätkis: Tuo sinun nimimerkkisi saa veden valumaan kieltä pitkin lattialle...olen intohimoinen Pätkis-suklaan ystävä...ja nyt niitä saa vielä ostettua pussissakin...pitää vain yrittää olla mättämättä niitä ostosreissuilla koriin.

Tuo morkkis on niin tuttua täälläkin...siis jos jättää jotain hyvää ostamatta. Illalla tekisi mieli juosta hippulat vinkuen kikkarille ostamaan kauppareissulla ostamatta jääneitä herkkuja, kun oikein tekee mieli. Vikahan on, ainakin minulla, korvien välissä, olen lohtusyöjä, syön kaikkiin tunnetiloihin.

Jep, nyt ei muuta kuin kevyttä viikonjatkoa kaikille, kesällä olemme jo erittäin hyvällä mallilla. Pitäisi varmaan laittaa jokin välitavoite, jottei tuntuisi niin kovalta urakalta, 27 kiloa on iso vuori läskiä.

p.s. kannustimekseni aion laminoida kuvan itsestäni 2000-luvun alusta, jolloin painoin 67kg aion laittaa sen jääkaapin oveen muistuttamaan, onko aiheellista kuitenkaan avata sitä kaapin ovea herkuttelumielessä...mieheni ehdotti lisäksi, että toisen jääkaapin oveen voisi laittaa laminoidun kuvan minusta nyt (muistutan lähinnä ryhävalasta rannalle huuhtoutuneena - tämä oli oma kommettini, ei mieheni ;-) )

Kanelisokeri