MARRASMURUJEN MAMMAT! Aloitetaan 15.4. su!
Mulla tilanne tämä, että jokaisessa (4kpl) raskaudessa tulee se vakio 10 liikakiloa. Ne eivät lähde imetyksellä, etenkin kun vedän namia kaksi käsin nassuun =/ Joka kerta on pitänyt laihduttaa.
Aloitan sunnuntaiaamuna! Harkitsen liittymistä Kiloklubiin tai Keventäjiin. Kokemuksia??
Tiedän lautasmallit yms. Alkoholinkäytön olen lopettanut kokonaan, kun huomasin että ilmankin pärjää. Ja siideripullo-mokoma maksaa 2,50 ¿. Käytän senkin rahan johonkin tarpeellisempaan, enkä liho niillä kaloreilla.
Karkkia en sit ostele. Jos kylässä tarjotaan herkkuja tai meillä on juhlat, niin silloin sallin herkuttelut. Niitä tilanteita on kuiteskin harvemmin.
Mulla on pururata vieressä, eli sitä kai sit sauvomaan aina kun ehdin. Mies vaan on alituisen poissa ja mulla neljä lasta hoidettavana, eli vähäiseen tulee jäämään. Sille en taida mahtaa mitään.
Aamulla on kova paikka, eli puntari! Lista seinälle, johon sit merkkaan painoja vaikka joka sunnuntai-aamu.
Tsemppiä kaikille! Tästä se lähtee!
t: Motivaation huipulta Saaga
Kommentit (29)
Tänään ratkesin kylässä yhteen pullaan ja kyllä on ollut morkkikset siitä koko päivän...oikeen suututtaa etten omista minkäänlaista itsehillintää tuollaisissa tilanteissa.
Kävin jumpassa piiitkästä aikaa..kyllä sitä on todellakin rapakunnossa kun tutisuttaa vieläkin käsiä ja jalkoja niin pirusteen, näinköhän tämä mamma kävelee saati liikuttaa käsiään huomenna. =)
Kanelisokeri: heh, enpä olisi muutes tajunnutkaan tuota minun nimimerkin " merkitystä" , voi himskatti, nyt tosiaan sitä pätkistä tekee mieli!! =)...ei ole tuo sinunkaan nimimerkki puuron päällä hullumpaa! ;)
Meille on tulossa viikonloppuna yövieraita, sisareni joka loihitii siellä vieraillessa mitä ihanampia ruokia..kertokaapas minulle nyt joku kevyt herkkuruoka resepti niin pääsen yllättämään hänet vuorostaan.
nyt nukkumatin luo....
pätkis06
Tai olen mä nyt saanut sen puolikiloa alemmas mutta tarkkoja painon vaihteluja en tiedä kun meillä ei ole kuin tuo tavallinen henkilö vaaka eli vain puolisen kiloa näkyy ja sitten tietenkin kilot jos saa painoa
putoomaan.
Tuo puolikiloa on varmaan se kun en ole joka päivä mättänyt suklaata ja nyt tälle viikonlopulle ei ole ostettu sipsejä,joita yleensä mies on kantanut aina perjantaisin kotiin useemman pussin.
Ottaa vaan päähän semmoinen ettei saa itseens' ä tosta ovesta mäelle ja liikkuun siis inhoa liikkumista paitsi nyt haravointia ja kasvimaan kuokkimisia kaikki muu on kamalaa ja nyt sitten satoi luntakin taas niin ttä maa on valkoisena ja loskaa ei viitsi edes pienelle kävely lenkille vaunujen kanssa mennä.
Mutta pitää yrittää vanhimman tytön kanssa mennä kahden lenkki jos saa itsenä liikkeelle.
Mulla pitäisi olla joku personal treineri joka potkis kokoajan liikkeelle...
Mutta nyt päiväruoan laittoon syön tänään vain kasviksia.
Paljonkos pinaattilätyissä on pisteitä?
toivoovauvaa ja Joel päikkäreillä muut ulkona ja sählyharkoissa...
Ainakin niitä Saarioisten valmisohukaisia saa syödä 4 ja niistä menee 2,5p. Jos paistat ne rasvassa, se tietenkin lisää pisteitä (1tl ruokaöljyä=1p).
Mikäli teet ohukaiset itse, voi pisteiden laskeminen niistä olla hieman ongelmallista ;-)
Kanelisokeri
Tuon marrasmurun odotuksen tuomat kilot lähti heti pois, mutta mulla oli ennestään liikaa, kaikki ne mitä tuli edellisestä odotuksesta oli vielä tallella kun aloin tuota poikaa odottamaan..
Ajattelin et jos nyt eka se 10kg lähtis, mulla vain on niiiin huono itsekuri kun vaan olla ja voi :-/
mutta missä kaikki kilojenkaristelijat ovat?
Mun täytyy myöntää että ruokailun suhteen on pientä lipsumista tapahtunut mutta liikuntaa olen pyrkinyt pitämään yllä. Täälläpäin vaan on ollut niin huonot ilmat pari päivää että vaunuilut on jäänyt vähemmälle mutta pojan kanssa ollaan tanssittu, hypitty yms muuta hörötetty että saa vähän hikeä pintaan. Olen myös jumppapallon kanssa yrittänyt jotain taiteilla.
olisi kiva kuulla miten muilla menee? oliko sunnuntain puntarissa uusia lukemia? (mulla ei..vielä)
pätkis06
Kovin vain on hiljaista...
Niin sunnuntaikos se on sit punnituspäivä vai? Täytyy ostaa puntari, oon käynyt vauvan neuvolapäivinä aina puntarilla ;) tosin toteamassa et ei se mihkää laske, pöh.
Paino on lähtenyt hienosti putoamaan. Tänään uskaltauduin puntariin ja liki 4kg on hävinnyt. Toinen viikko menossa nyt loppuaan kohden.
Tiukasti pisteillä mennään ja kuljetaan vaunulenkki 1,5-2h päivittäin, satoi tai paistoi. Makeannälkäkään ei enää vaivaa ja olen kyennyt hienosti pitämään itseni kurissa herkkujen suhteen. Kunto nousee kohisten :-)
Oikein hieno alku, jota en toivottavasti tärvele jatkossakaan...minulla punnituspäivä on perjantaisin, joten pyrin päivittämään viikkopudotuksen vaikka sitten kulloinkin avattavassa viikkopinossa. Pitäisikö viikkopino avata sitten jo sunnuntaisin, vai esim. maanantaisin...?
Tsemppiä kaikille, kesällä olemme kaikki kevyempiä!
Kanelisokeri
Ei tahdo oikein noilta kilojen karistuksilta keritä...heh heh...=)!
Mulla puntari päivä on maanantaisin,viime maanantaihin mennessä oli tippunu 2,3kg=) eli siis viikossa! Aika yllätys ja tosi hienoa vaikka kamalan hitaasti tuntuu lähtevän...=)!
Ollaan käyty vaunuttelemassa n. 5xviikossa sellanen puolisen tuntia,pikkuhiljaa lenkkiä pidennän mutta nyt tähän hätään toi on ihan sopiva määrä.
Kuulin muuten hyvän vinkin yheltä tutultani joka on himoliikkuja ja painonvartijoissa,niin illalla olis hyvä syödä vielä esim. rahkaa jossa joukossa ananasta tms. eikä tietenkään sokeria eikä kermaa=)! Mutta sisältää paljon kuulemma proteiineja yms. ja auttaa iltasin iskevään makean nälkään tosi tehokkaasti,suosittelen on meinaan hyvää=)!
Mutta jatketaan kaikki samaan malliin ja kamalasti tsemppiä kaikille kilojen karistukseen=)!
Tiitiäinen78 -2,3kg=)!
Miten nuo pv-pisteet menee imetysaikana? Niin ja muutenkin, en muista enä miten oma pistemäärä lasketaan??
Minä siis imetän osittain.
Tässä on linkki pisteiden laskuun, ennen olikin helpompaa, kun riitti, että katsoo mitä painaa...toivottavasti tuo linkki toimii.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8854511&t=8846519&appid=&…
-Kanelisokeri
täytyypi varmaan miettiä motivaation lähteitä..
Mikään kun ei mahdu päälle kesävaatteista.
En meinannut tänä aamuna silmiäni uskoa, kun kävin puntarilla ja paino on nyt pudonnut kaiken kaikkiaan 5kg! Ihan älytöntä...
No, en valita. Tänään tosin herkuttelin kun keskimmäinen lapsemme vietti kaverisynttäreitään ja tuli syötyä koko päivä kaikkea hyvää...
Eiköhän se siitä viikolla tasaannu, en usko, että tästä mitään makeansyömiseen retkahtamista tulee, sen verran äklö olo on nyt.
Uuteen viikkoon, uusin kujein.
Kanelisokeri
Mulla lörähti projekti hetkellisesti vappuna..tuli herkuteltua niin siideriä kun kaikkea makkarasta sipseihin. Ja sekös inhotti, kävin juoksemassa lyhyen lenkin eilen illalla kun meillä on sellainen pienehkö pururata aivan nurkalla. Mulla on vaan joku kammo sellasiin paikkoihin..kuuntelen joka ikisen rapsahduksen ja vilkuilen hulluna taakse ja sivuille alvariinsa..ihan kun sieltä nyt joku hyökkäisi justiinsa kimppuun. Ihmisten ilmoilla olisi sen takia kivempi juosta mutta tässä kunnossa ei kehtaa näyttäytyä kuin metsän eläimille. =)
Puntarissa kävin sunnuntaina ja kiloja oli karissut 2kg...tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.
pätkis06
Mä ilmottaudun mukaan=)!
Tiedän kans mikä mulla mättää...liikaa karkkia/herkkuja ja liian vähän kasviksia ja liikuntaa...
Nyt oon siinä pisteessä,että pakko tehdä jotain...mä oon siis oikeesti ihan yliyliylipainonen... Joskus aikanaan laihdutin Painonvartijoiden ohjeilla 20kg,mutta niin ne vaan tuli kaikki takasin ja triplasti...!
Miehen kanssa ollaan " naureskeltu" ,että mä tein aikoinaan aivan väärän ammatinvalinnan,ku menin opiskeleen suurtalouskokix ku siellähän niitä kiloja tuli kans yx jos toinenkin=)!
Meillä mieskin alottaa mun ohella ruokaremontin! Pakko saada muutos elintapoihin ennen ku toi mein pikkumies tosta kasvaa ja mä kyllä haaveilen kakkosestakin...=)!
Mutta näillä puheilla,sunnuntaina alkaa projekti=)!
Tiitiäinen78
Paljonko teillä muilla on pudotettavaa???
Mä just äsken tossa pohdiskelin ja mulla olis ainakin hurjat/pelottavat 46 kiloo...ei paljon naurata...
Mutta jospa ne sais jotenkin vihdoin pois=)!
Tiitiäinen:
Minulla on 27kg ylipainoa. Olen myös laihduttanut PV:ssa 27kg joskus 2000-luvun alussa. Vuodessa suli se rasva pois, mutta jojottelija kun olen, se on tullut takaisin, ei yksin raskauden vuoksi. Raskauskiloja on vielä 9 jäljellä, joten olin ennestäänkin ylipainoinen ennen raskautta.
Kiloklubilla kokeilen nyt vielä viikon, mutten usko, että se on minulle sopiva, en jaksa kirjoitella ylös päiväkirjaan mitä olen syönyt (hankalaa...). Muuten ohjelma on tosi hyvä ja siitä saa suoran palautteen.
Eiköhän se tästä. Pisteitä saan syödä 22 + imetyspisteet (10) = 32p/pv kaupan päälle. Täytyy perehtyä vielä tuohon pistemäärään tarkemmin, kun en nyt tarkalleen niitä pisterajoja muista.
Lisään kasviksia ja vähennän makeaa. Mitenkähän sekin onnistuu, kun elimistö suorastaan huutaa nytkin suklaata. Maitoa ja ruisleipää en valitettavasti voi syödä, sillä ne saavat aikaan megalomaaniset ilmavaivat meidän Ainolle.
Jottei olisi liian tiukkaa, päätin antaa itselleni yhden herkkupäivän viikossa, olkoon se vaikka keskiviikko.
Nyt opetellaan yhdessä syömään oikein ja annetaan makkaroille kyytiä!
Kanelisokeri
Mulla on liikakiloja ainakin 20 joten tekemistä riittää! Ongelmahan on se että mä voisin syödä vaikka kuinka paljon...ja varsinkin iltaisin ja karkkia, sitä menee! Punaviiniä tulee nautittua ruuan kanssa erittäin usein, muuten alkoholia juon nykyään harvemmin.
Harrastin aikoinani jos jonkunlaista liikuntaa ja pysyin hyvässä kunnossa. En ole koskaan ollut mikään laiha, ns. normaali enemmänkin ja sellaista tahtoisin olla nytkin. On meinaan niin kamalaa kun kaikki housut kiristää ja maha suorastaan roikkuu housujen päällä.
Ennen raskautta tilasin painonvartioista syö ja nauti-cd-romin ja ehdin sitä kokeilla kuukauden verran kunnes " kahden viirun" myötä unohdin koko homman (ja hyvä niin). Eli mä yritän nyt siitä jatkaa mihin jäin silloin, pisteiden laskua siis. Omaan myös erittäin huonosti toimivan aineenvaihdunnan eli liikuntaa tarvin paljon jotta jotain alkaa tapahtumaan.
Mutta, tästä se sitten lähtee! kivaa kun muitakin kenen kanssa tsempata,itse yrittämällä en saisi mitään aikaiseksi..se on nähty! =)
T.pätkis
Nimittäin tälläkin äitellä olis pudotettavaa n.30kg jolloin olis edelleen hieman ylipainoinen noiden taulukoiden mukan...
Mutta jos sinne 60kg pääsis edes joskus tai hieman allekkin.
Eikös sitä uskalla jo ihan kunnolla alkaa laihduttamaan silloin jos vauvaa ei enään täys imetetä?
täällä myös yksi ikuinen laihdutuksen aloittaja... jos taas huomenna ja huomenna. ja karkki on myös se minun pahin paheeni tällä hetkellä. kaupasta en selviä ulos, jos ei mitään hyvää jää matkaan:( ja se on nyt se ensimmäinen tavoite, mistä koitan päästä eroon.
liikunta jää tällä hetkellä ensimmäkseen vain lenkkeihin vauvan kanssa, kun neidin kanssa olen periaatteessa 24h, omaa aikaa kun ei hirveästi ole.
mutta jos se laihdutus nyt tällä kertaa onnistuis paremmin, kun ei yksin tarvitse pakertaa. ennen raskautta laihduin kymmenisen kiloa painonvartioiden pisteillä ja niitä meinasin nytkin laskeskella. tiputettavaa olisi nyt siis taas 10-12kg, niin olisin samoissa lukemissa, kun ennen raskautta ja se riittäisi nyt alkajaisiksi tällä erää.
nani ( ja neiti 4,5kk)
½ pussia = 1piste