JÄLLEEN KOIRA RAATELI LAPSEN!!!
Koska tälle koirahulluudelle laitetaan STOPPI!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9860fa42-f635-45a0-92b5-4a38b6557d31
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua äryttää suunnattomasti ihmiset, lapset, jotka tulevat lenkillä kysymään, saako koira silittää. Tiedän, söpö on, mutta en haluaisi kenenkään häiritsevän meitä lenkillä. Lapsi singahtaa milloin mistäkin hyppien, pomppien ja mölisten. Koira ei ole mikään purija vaan tykkää, kun joku tulee rapsuttamaan, mutta minä en tykkää. Olen yrittänyt kouluttaa koiraa niin, että ympäristöön ei kiinnitetä huomiota, mutta kouluta siinä sitten, kun tulee noita kyselijöitä.
" No, pidät sen koirasi flexin lyhyellä ja sanot kysyville lapsille ettei sovi silitellä. Ei siinä sen kummempaa. Minä aikuinen pelkään koiria ja inhoan niitä ohitustilanteita, kun koiran omistaja flexi pitkällä kuljettaa koiraansa keskellä kävely / pyöräilytietä. Ei väisty sivuun sitten millään. Nurmelle en viitsi hypähtää väistääkseni, koska siellä sitä koiranläjää. "
&n
Mikä siinä flexin kanssa ohikulkevassa koirassa pelottaa ? Pelkäätkö ihmisiäkin kun menevät ohi ?
Mikään eläin ei ole niin kuvottava kuin koira. Likainen, haiseva, kuolaava, ruma, itsekäs, ruokaa kerjäävä, muriseva, räkyttävä pers reikä. Kaiken lisäksi paskovat ja kusevat joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään eläin ei ole niin kuvottava kuin koira. Likainen, haiseva, kuolaava, ruma, itsekäs, ruokaa kerjäävä, muriseva, räkyttävä pers reikä. Kaiken lisäksi paskovat ja kusevat joka paikkaan.
Tämän vuoksi en hanki koiraa enkä lemmikkiä. Sotkee kaikki paikat ja paskoo, ja hoidostakin joutuu jatkuvasti maksaa. Säästyy aikaa ja hermoja. Ehkä vain minä.
Niin tämä. Itsellä ei ole kokemusta kuin yhdestä koirasta, nyt 7v. Ikinä ole ketään purrut, ei edes silloin kun kaularangasta löytyi tyrä ja kiljui kivusta kun nostettiin syliin..no vein nyt tas ELLiin kun aristi korvaansa, siis niin, että ei antanut koskea yhtään. Pyysin että laittavat kuonokopan ennen kuin aloittavat sen korvan tutkimisen. Koskaan ei voi tietää, mikä sen aggression ja puolustusmekanismin laukaisee. Paitsi että vähän aikaa roplattuaan ELL totesi, että ei tämä kyllä mitään käy kiinni ja poisti sen kopan. Mutta sitten se oli hänen oma valintansa. Ja toimhuom: koira ei edes kulmahammasta näyttänyt koko tutkimuksen ja hoidon aikana. Mutta minä en omistajana nähnyt mitään syytä ottaa sitä riskiä, että kohta on yksi ELL sormea köyhempi.