JÄLLEEN KOIRA RAATELI LAPSEN!!!
Koska tälle koirahulluudelle laitetaan STOPPI!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9860fa42-f635-45a0-92b5-4a38b6557d31
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Inhoan koiria, inhoan niiden typeriä omistajia. Niitä on liikaa. Olen alkanut kommentoida näille kusipäille, menkää muualle sotkemaan, väistäkää, menkää muualle norkoilemaan. Tehkää muut samoin, hyppivät meidän muiden päälle, jotka haluavat täällä rauhassa käydä lenkillä ja asioilla. Tunkevat joka paikaan sen kirppusäkin kanssa.
Ai? Meillä päin koirat ovat niin hyvin koulutettuja nykyään, että harvoin edes kiinnittävät mitään huomioita vieraisiin. Minusta tämä on surullista koska itselle ne satunnaiset koirakohtaamiset ovat aina mukavia hetkiä. Hyvin pidetty ja kohdeltu koira tulee iloisesti ja luottavaisena tervehtimään myös vierasta, ei hyökkää eikä pure. Vika on siis jälleen ihmisessä, ei koirassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun nuorena asuin maalla ja koirien vapaana pito aikana mikään kylämme koira ei hyökkäillyt kenenkään eikä toistensakaan kimppuun. Onko koirat jotenkin stressaantuneet esim kaupungeissa?
Ongelma on se, että halutaan "vääränlainen" otus, epäsopiviin käsiin/ oloihin.
Pentuja teetetään jos jonkinlaisilla yhdistelmillä ja "kasvattaja" myy saadakseen rahat, ei tarkoituksenmukaiin oloihin.
Kummallakaan osapuolella ei vastuunkantokyky ja harkinta pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koira oli jo kerran purrut ihmistä aikaisemmin. Omistaja vankilaan kun antaa aggressivisen koiransa juosta vapaana.
Se omistaja on tällä hetkellä vankilassa. Siksi koira oli hoidossa.
Haluaisin muistuttaa, että me kaikki pystymme kuvailemaan, kuinka haluamme kaivaa lapsistanne, isovanhemmistanne, teistä ja kaikista muista sisälmykset ulos yksi kerrallaan. Pidättäydymme, koska olemme järjissämme. Lastenomistajista suurin osa näkyy tarvitsevan pikaista hoitoa. On aika monella lasun paikka tämän ketjun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koiraa, joka ei pure.
En mene edes kylään paikkaan, jossa on koira.
Eikä ihmistä, koska pureskelemme kaikki ruokamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitbullit ym kamppailukoirat pitäisi kieltää !
Ei vaan kaikki koirat!
Ja sut eli kaikki kusipäät.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa koirankusettajat, että minun lasteni kimppuun käyminen päättyy kaikkien kannalta katastrofaalisesti ja olen kyllä valmis menemään vankilaan. Että sillä silmällä kannattaa niitä koiria pitää. Ei kiinnosta oliko se "vahinko" vai ei.
Muista sinä jos kakarasi kiusaa koiriani, niin turpaan tulee ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla paljon rakkeja, vievät tätä elukkaa pihalle, tuijottavat lobotomiapuhelinta, rakki saa tehdä mitä vaan, eivät hallitse tätä elukkaa. Näin Pirkkalassa. Ihmettelen myös, millä rahalla nämä kakarat pitää näitä lemmikkejä, onpa Suomessa isot Kelatuet. Ihmettelen myös, miten vuokralla asujilla on näitä elukoita, saako ne jotain lemmikkilisää kun asuvat vuokralla.
Sama täällä Nokialla, koira kun tulee rappukäytävään niin alkaa mieletön haukkuminen. Omistaja ei sano mitään, hidastellaan kulkemista, koko käytävä kaikuu.
Samoin koiran karvatolloja käytävä täynnä, siitä ne helposti kulkeutuu asuntoihin.
Ei ole koiran paikka kerrostalossa.
Samaa mieltä. Jos haluaa asua elukoiden kanssa, pitäisi muuttaa maalle. Tai
ei meinaa mitää mut koirat yhyy yhyy.
Koirien vihaaja sekopää päässyt taas laitoksesta nettiin jankuttaa mieli jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos paskaperse elukka uhkaa henkeäni lenkkipolulla, potkin sen kuoliaaksi. Jos omistaja on niin kusipää, että ei huolehdi elukastaan, saakin se kuolla. Minulla on keppi mukana, minulla on myös mukana pullo etikkaa, jonka kaadan tämän elukan naamalle.
Nainen 55 vuotta
Minullakin on sinulle mukana jotain sellaista, että et ehdi tehdä elettäkään. Olet vain pelokas vanha akka
T. nainen 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa koirankusettajat, että minun lasteni kimppuun käyminen päättyy kaikkien kannalta katastrofaalisesti ja olen kyllä valmis menemään vankilaan. Että sillä silmällä kannattaa niitä koiria pitää. Ei kiinnosta oliko se "vahinko" vai ei.
Muista sinä jos kakarasi kiusaa koiriani, niin turpaan tulee ja lujaa.
Eikä tarvitse edes koiria/kissoja tai muita eläimiä kiusata, riittää, että lapsi yrittää kiusata minua itseäni
-eri
Vierailija kirjoitti:
Rotua ja kokoa ei kerrota kuulema sen vuoksi ettei koirita leimattaisi näiden perusteella. Tottakai ihmisten pitäisi saada tietää mitkä koirat hyökkäilevät ja purevat eniten.
Rotuja ei voi suoraan verrata, koska eri rotuisia koiria on eri määrä. Se pitää suhteuttaa koiramäärään. Rotutilastoja kyllä on olemassa, mutta niissä ei ole huomioitu koiramäärää. Pittbullit ym. ovat vaarallisimpia, koska ne menevät kuolemaan saakka. Joku saksanpaimenkoiran purema voi kuulostaa karsealle, mutta harvemmin se ottaa hengen. Pienet koirat saattavat purra paljon, mutta niistä tuskin jää jälkeä.
Näykkiminen ja pureminen kuuluu koiraeläimen käyttäytymiseen. Ne näykkivät toisiaan leikeissä rajustukin, kirkastuvat sitten, jos toinen näykkii liian kovaa. Voivat aloittaa tappelun. Myös oman perheen koirat voivat murrosiässä tapella kunnolla esim. omistajan poissaollessa. Pureminen on koirille luontainen kommunikointikeino. Me ihmiset vain nipistelemme, revimme toisiamme tukasta, heiluttelemme nyrkkejämme, huitelemme toisiamme huuliin, katkomme toisiltamme hampaita, rikomme toistemme poskiluita ja silloin tällöin käytämme kirveitä, ampuma-aseita ja sitä rataa. Ajattelemme, että tuo lapsi ei enää tarvitse isää tai äitiä, joskus päätämme oman vanhemman tai lapsemme elämän, joskus kaksi kärpästä yhdellä sekä lapsen, että äidin elämän.
Iiik, hiiri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun nuorena asuin maalla ja koirien vapaana pito aikana mikään kylämme koira ei hyökkäillyt kenenkään eikä toistensakaan kimppuun. Onko koirat jotenkin stressaantuneet esim kaupungeissa?
Suomessa on nykyään melkein miljoona koiraa mikä on ihan järkyttävä määrä paskaa.
Suomessa on nykyään yli viisi miljoonaa asukasta, mikä on vielä tätäkin suurempi määrä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua äryttää suunnattomasti ihmiset, lapset, jotka tulevat lenkillä kysymään, saako koira silittää. Tiedän, söpö on, mutta en haluaisi kenenkään häiritsevän meitä lenkillä. Lapsi singahtaa milloin mistäkin hyppien, pomppien ja mölisten. Koira ei ole mikään purija vaan tykkää, kun joku tulee rapsuttamaan, mutta minä en tykkää. Olen yrittänyt kouluttaa koiraa niin, että ympäristöön ei kiinnitetä huomiota, mutta kouluta siinä sitten, kun tulee noita kyselijöitä.
" No, pidät sen koirasi flexin lyhyellä ja sanot kysyville lapsille ettei sovi silitellä. Ei siinä sen kummempaa. Minä aikuinen pelkään koiria ja inhoan niitä ohitustilanteita, kun koiran omistaja flexi pitkällä kuljettaa koiraansa keskellä kävely / pyöräilytietä. Ei väisty sivuun sitten millään. Nurmelle en viitsi hypähtää väistääkseni, koska siellä sitä koiranläjää. "
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nykyään kun kadulla koirat alkavat hulluna räksyttää niin omistajat eivät sano mitään, tuijottavat vain sitä puhelintaan.
Olen pannut saman merkille kaupoissa ja julkisissa tiloissa, kun kakarat huutaa, niin vanhemmat vain tuijottaa puhelintaan mitään tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei kertonut koiran rotua, kun ei usko että koirarodulla on näissä tapauksissa merkitystä. Oli varmaan perhoskoira sit kyseessä. 🙄
Kaikki ne räksyttävät ja ihmisiä vituttaa.
Minua vituttaa känniääliöt ja peukkujengi, ei koirat niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meuhkaatte? Koiralle käynnistyi takaa-ajovietti. Lapsi projisoi.
Provosoi
Olen koiranomistaja ja henkeen ja vereen koiraihminen, mutta koira täytyy kouluttaa kunnioittamaan ihmisiä. Se on koiralle itselleen parhaaksi ja oikeanlaisella hoidolla se on hyvä kumppani. Ihan liian paljon näkee miten koira on lelu, sitä ei kouluteta, ei lenkitetä tarpeeksi, ei anneta huomiota tai tarpeeksi tekemistä ja mitä pahinta, kohdellaan kaltoin. Tällainen koira käyttäytyy kuin mikä tahansa eläin, se hyökkää kun on stressaantunut. Kyllä, vika on yleensä siinä omistajassa, ellei koira ole jotenkin todella sairas ja se vaikuttaa käytökseen. Koiran omistamiselle pitäisi olla lupa, ihan liian heppoisin perustein otetaan ja sitten ei jaksetakaan hoitaa. Toivottavasti tämä lapsi selviää tästä traumoitta, mutta suurella todennäköisyydellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha haukkua koiranomistajia yleisesti. Arvatkaapa miten paljon pienten koirien omistajat on pelänny tuota kyseistä koiraa, ku se on ollu irti eikä muutenkaan kenenkään hallinnassa. Varmaan nälässä ja kurjuuessa pietty.
Voi kyynel. Ne pienetkin koirat kyllä räksyttävät ihmisiltä hermot muusiksi.
Enemmän hermoja repii kaupoissa rääkyvät kakarat, joita vanhemmat ei ole osanneet kasvattaa.
Olkaa huoleti, tämän koiran omistaja on jo suostunut koiransa lopetukseen.