JÄLLEEN KOIRA RAATELI LAPSEN!!!
Koska tälle koirahulluudelle laitetaan STOPPI!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9860fa42-f635-45a0-92b5-4a38b6557d31
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Käyn paljon lenkillä kävellen, minulla on nykyään pesäpallomaila mukana TURVANA. Suomessa on liikaa näitä rakkeja sellaisilla ihmisillä, jotka eivät hallitse elukkaansa. Näitä saa tosissaan pelätä, riuhtovat narussa, haukkuvat, irvivät sun muuta. Inhottavia elukoita ja typeriä omistajia, joilla ei pitäisi olla elukkaa ollenkaan.
Jos minun päälleni hyökkää rakki, paiskaan sitä pesäpallomailalla päähän, puolustan itseäni.
Suosittelen hakemaan ammattiapua. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti: " No, pidät sen koirasi flexin lyhyellä ja sanot kysyville lapsille ettei sovi silitellä. Ei siinä sen kummempaa. Minä aikuinen pelkään koiria ja inhoan niitä ohitustilanteita, kun koiran omistaja flexi pitkällä kuljettaa koiraansa keskellä kävely / pyöräilytietä. Ei väisty sivuun sitten millään. Nurmelle en viitsi hypähtää väistääkseni, koska siellä sitä koiranläjää. "
Kysyvät lapset ovat eri asia. Jos lapsi ei lähesty koiraa, vaan kysyy ensin, niin silloin hänestä ei ole vaivaa. Ongelmalapsia ovat ne jotka kysyvät vain tavan vuoksi, mutta ovat jo kädet melkein koiran turkissa kiinni. Vielä ongelmallisempia ovat ne, jotka vain oikeasti hyppivät ja kiljivat ja juoksevat koiraa kohti. Eivät he pysähdy, vaan pieni koira pitää esim. nostaa syliin. Ei ole muuten isomman koiran nostaminen helppoa, mutta niinkin olen joutunut tekemään.
Se mitä aidosti toivoisin vanhemmilta on, että opettakaa lapsille, että koskaan ei saa mennä koiran lähelle, ennen kuin on kysytty ja lupa annettu. Eli painottaa sitä odottamista, vasta luvan jälkeen saa mennä. Silloin ei tule äkkinäisiä vaarallisia tilanteita. Silloin koiranomistaja voi arvioida tilanteen ja tehdä valinnan, joka on lapsille turvallinen. Kyllä mekin sitä lapsen parasta ajatellaan näissä tilanteissa.
Toivoisin toki, että myös kaikki koiralliset pitäisivät koiran lyhyellä hihnalla ohitusten ajan, oli ohitettava sitten koira tai ihminen.
-eri
koiran omistajille aina elinkautinen vankeustustuomio kun koira käy lapsen kimppuun... mikään muu ei tätä lopeta... otetaan asiasta kansanäänestys se on demokratiaa...
Rotuasiaan: oli rottweiler. Paikallislehdessä oli alunperin maininta rodusta, mutta juttua myöhemmin päivitettiin ja rotu poistettiin.
T. Paikallinen
Vierailija kirjoitti:
Olen koiranomistaja ja henkeen ja vereen koiraihminen, mutta koira täytyy kouluttaa kunnioittamaan ihmisiä. Se on koiralle itselleen parhaaksi ja oikeanlaisella hoidolla se on hyvä kumppani. Ihan liian paljon näkee miten koira on lelu, sitä ei kouluteta, ei lenkitetä tarpeeksi, ei anneta huomiota tai tarpeeksi tekemistä ja mitä pahinta, kohdellaan kaltoin. Tällainen koira käyttäytyy kuin mikä tahansa eläin, se hyökkää kun on stressaantunut. Kyllä, vika on yleensä siinä omistajassa, ellei koira ole jotenkin todella sairas ja se vaikuttaa käytökseen. Koiran omistamiselle pitäisi olla lupa, ihan liian heppoisin perustein otetaan ja sitten ei jaksetakaan hoitaa. Toivottavasti tämä lapsi selviää tästä traumoitta, mutta suurella todennäköisyydellä ei.
koiran omistajat pitkiin vankeustuomioihin tässäkin tapauksessa mikään muu ei tätä hyvitä...
Vierailija kirjoitti:
Koiravero takaisin, 1000e per vuosi. Alkaisi kummasti auttaa.
Kannatetaan ja kaikki tuet pois jo saataisiin talouskuntoon.
Minusta sellainen usein osittain ideologinen katteeton varmuus oman tiedon ja kokemuksen riittävyydestä on osasyyllinen.
Ei edes osaava koirankouluttaja osaa lukea eläimen ajatuksia vaikka mielellään ajatteleekin niin.
Sattuupa sitäkin toisinaan että koulutettu eläin ja vielä kouluttajansa vahtimana teloo ihmisen.
"ei se mitään tee" - paitsi ettet voi varmasti tietää!