JÄLLEEN KOIRA RAATELI LAPSEN!!!
Koska tälle koirahulluudelle laitetaan STOPPI!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9860fa42-f635-45a0-92b5-4a38b6557d31
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Komisario Jarno Väliaho
"Väliaho ei kommentoi tarkemmin koiran rotua tai kokoa, sillä hän uskoo, ettei koiria pitäisi luokitella tai leimata rotunsa perusteella."
Oikea selkärangaton hippi ja vässykkä kuten muutkin Suomen poliisit nykyään. Mikä salaisuus tuokin on, päinvastoin tieto auttaisi perheitä välttämään kyseistä rotua.
Mitä sä sillä tiedolla teet? Mikä tahansa rotu voi käydä ihmisen tai toisen eläimen kimppuun. Ja tälle koiralle olisi pitänyt tulla lopetuspiikki jo ensimmäisestä hyökkäyksestä eikä jäädä odottelemaan uutta hyökkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Koira hyökkää kimppuusi "vaalea Koira" niin kilisytä avaimia ja näytä kädelläsi Stop merkkiä.
Näillä keinoin on asia kunnossa.
En kilisytä saatana mitään. Karipotku ja lujaa. 😝
Mitä leimaamista totuuden kertominen on? Jos jokin rotu on vihainen ja vaarallinen ja toistuvasti framilla ihmisiin kohdistuneissa hyökkäyksissä niin sitten se asia on niin ja toimenpiteitä tehdään sitten sen mukaan, vaikkapa Tanskan malliin eli tiettyjen rotujen kieltäminen. Älytöntä pimittää tietoa ja ohjailla ihmisiä ettei alettaisi näkemään jotain rotua huonossa valossa. Ihan pimeä ajattelutapa! Suojellaanko tässä tappelukoirarotuja? Minkä ihmeen takia? Turvallisuus on tärkeämpi kuin koirarotujen leimaaminen. Joko jo koirienkin tunteita pitää miettiä ettei vain loukata ja vihapuhuta.
Tämä vain nostattaa ärsytystä. Jos se on bichon frise niin sitten se on se. Tuskin on. Nyt pitää vain arvailla että todennäköisesti joku jatke-rotu kuten dogo argentino, cane corso tai staffi tai mikä rumilus se elokuussa poikaa raadellutkaan oli.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa koirankusettajat, että minun lasteni kimppuun käyminen päättyy kaikkien kannalta katastrofaalisesti ja olen kyllä valmis menemään vankilaan. Että sillä silmällä kannattaa niitä koiria pitää. Ei kiinnosta oliko se "vahinko" vai ei.
Sinähän sälli olet kun uhkailet täällä.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun PS nousi valtaan on poliisi muuttunut aivan täysin saamattomaksi. Ihan kuin rikollisia oikein suojeltaisiin.
Johtuu varmaan siitä, että koko rikollisuus on lähtenyt lapasesta. Ja siitä saat kiittää edellisiä hallituksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun nuorena asuin maalla ja koirien vapaana pito aikana mikään kylämme koira ei hyökkäillyt kenenkään eikä toistensakaan kimppuun. Onko koirat jotenkin stressaantuneet esim kaupungeissa?
Suomessa on nykyään melkein miljoona koiraa mikä on ihan järkyttävä määrä paskaa.
Suomessa on nykyään aivan liikaa sinun kaltaisia ihmisiä marisemassa.
Mieluummin katselen koiria tai vaikka lehmiä kuin kaltaisiasi paskaläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% koiran omistajista ei hallitse koiraansa. Ei kouluta, ei pärjää. Koirat näiltä pois.
Koiran pito luvan varaiseksi
Koira ei ollut omistajallaan, vaan hoidossa.
Ei nää osaa edes lukea ja silti kommentoivat. Vitsi mitä lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% koiran omistajista ei hallitse koiraansa. Ei kouluta, ei pärjää. Koirat näiltä pois.
Koiran pito luvan varaiseksi
Koira ei ollut omistajallaan, vaan hoidossa.
Ei nää osaa edes lukea ja silti kommentoivat. Vitsi mitä lampaita.
Eihän se koira ole omistajansakaan hallinnassa, jos omistaja antaa sen haltuun ihmiselle joka päästää sen karkuun.
Jos paskaperse elukka uhkaa henkeäni lenkkipolulla, potkin sen kuoliaaksi. Jos omistaja on niin kusipää, että ei huolehdi elukastaan, saakin se kuolla. Minulla on keppi mukana, minulla on myös mukana pullo etikkaa, jonka kaadan tämän elukan naamalle.
Nainen 55 vuotta
Tarkkaa tilannettahan meistä tuskin tietää kukaan, mutta eläin on arvaamaton otus. Nimim. kokemusta on. Vaikka tuntisit koirasi hyvin, se ei ole sanottua etteikö sen kanssa voisi tapahtua mitään "ennennäkemätöntä". Ihan sama pätee ihmisiin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun nuorena asuin maalla ja koirien vapaana pito aikana mikään kylämme koira ei hyökkäillyt kenenkään eikä toistensakaan kimppuun. Onko koirat jotenkin stressaantuneet esim kaupungeissa?
Suomessa on nykyään melkein miljoona koiraa mikä on ihan järkyttävä määrä paskaa.
Toivottavasti se paskaläjä rakkisi raatelee sinut ja lapsesi, mielellään koko perheesi. Nauran haudallasi sairas kusipää.
Nyt hei kuuluu pelätä porukalla susia. Ei koirat mitään haittaa. Ne on niin söpöjä.
Siis oikeasti ärsyttää tämä touhu. Koirat raatelee ja tap paa joka vuosi ihmisiä. Lapsia ja aikuisia. Lemmikkejä kun. Mutta ihmiset pelkäävät hysteerisesti susia.
Toivottavasti lapsi toipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa koirankusettajat, että minun lasteni kimppuun käyminen päättyy kaikkien kannalta katastrofaalisesti ja olen kyllä valmis menemään vankilaan. Että sillä silmällä kannattaa niitä koiria pitää. Ei kiinnosta oliko se "vahinko" vai ei.
Samoin. Olen jo potkaissut muualta rakki kaarella.. eipä imistaja kysellyt nimiä eikä urputtanut kun rakki oli irti ja tarttui poikaa lahkeesta. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Se muuten on noin. Kokemuksesta tiedän että agressiivinen saksanpaimenkoirakin rahoittuu kummasti potkusta päähän...
Miten agressiivisen ihmisen, kuten sinut saa rauhoittumaan?
En minä ole agressiivinen ihminen, sä olet vaan varmaan koiranomistaja jolle tuli ylläolevasta paha mieli. Jos näin, niin mene halaamaan mustiasi ja kasvata se kunnolla ja pidä tiukassa hihnassa ettei kenenkään tarvi potkia sitä.
Agressiivisella koiralla tarkoitan sellaista irti juoksevaa koiraa (omistaja oli jossain parin-kolmen sadan metrin päässä) joka hyppii raivona ihan senttien päässä siihen tyyliin ettei tarvi olla mikään eläintieteilijä että ymmärtää että ihan justiinsa se käy kiinni, paitsi ettei sitten käynytkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se paskaläjä rakkisi raatelee sinut ja lapsesi, mielellään koko perheesi. Nauran haudallasi sairas kusipää.
Sulla ei oo selkeesti kaikki hyvin siellä. Toivottavasti saat apua ongelmiisi.
Terveisin lapseton ja koiraton.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt koiran lahtaamisesta vankilaan tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat pois kaupungeista!
Ja vassaripellet
Jaaha. Koiraihmisten mustamaalauskampanja käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaa tilannettahan meistä tuskin tietää kukaan, mutta eläin on arvaamaton otus. Nimim. kokemusta on. Vaikka tuntisit koirasi hyvin, se ei ole sanottua etteikö sen kanssa voisi tapahtua mitään "ennennäkemätöntä". Ihan sama pätee ihmisiin!!
Ja siitä syystä vaaralliset rodut pitäisi kieltää. Bichon frisen purema sattuu, mutta ei iske kiinni tappomielellä, kuten pitbull.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt koiran lahtaamisesta vankilaan tarvitse mennä.
Tässähän uhataan myös koiran omistajaa.
Miten agressiivisen ihmisen, kuten sinut saa rauhoittumaan?