Mikä pointti kotivakuutuksessa kun ei kuitenkaan korvaa mitään
Maksan vuosikausia vakuutuksesta ja silti kaikki pitää korvata omasta pussista. Ei mitään järkeä maksaa kotivakuutusta, mutta se on pakollinen.
Oli tullut jääkaappiin vaurio. Ei korvata koska 5v vanha jääkaappi. Kivaa olla vaan maksajana.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tässä jännätään, että korvaako kotivakuutus lattiaremontin vainajan asuntoon. Maannut asunnossa pitkään, koko lattia kuulemma täytyy uusia, kymppitonnin juttu.
Varaudu vain maksamaan itse. Vakuutusyhtiö toteaa, että kyseessä oli vainajan heitteillejättö joka oli omiaan lisäämään aiheutuneen vahingonmäärää joten yhtiötä ei näissä olosuhteissa voi pitää mitenkään korvausvelvollisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sinulle olisi käynyt, niin että esim. 2 vuotta vanha (takuu mennyt umpeen sopivasti) pyykinpesukone hajoaa, niin kyllä vakuutuksesta on hyötyä silloin. Tai asuntosi palaa, tai vaikka viereinen asunto palaa ja sinulle tulee savu- ja sammutusvahinkoja, niin kyllä vakuutuksesta on iso hyöty. Ja kannattaa tutustua kunkin vakuutusyhtiön ikävähennyksiin ja ottaa vakuutus sieltä missä koet ne itsellesi hyväksi.
Tuohon ei mitään kotivakuutusta tarvita. Valmistajan virhevastuu esim. pesukoneen osalta on paljon pidempi kuin 2 vuotta, sanottiin takuuehdoissa mitä tahansa.
Tutustu siihen mikä on vapaaehtoinen takuu vs. virhevastuu. Jälkimmäisen määrittelee kuluttaja-asiamies ja se on yleensä ison kodinkoneen osalta 5+ vuotta.
Senku
Ai että on kiva elämä sulla.
Hän ostaa, mutta minä maksan sen kokonaisuudessaan. Eli minä sen periaatteessa ostan.