Yritättekö varautua yhteiskunnan tulevaan romahdukseen mitenkään?
Olin aikeissa ostaa omakotitalon, mutta on alkanut arveluttaa rahan sitominen seiniin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotivaraa, hyvät eräilyvälineet ja taito pärjätä luonnossa.
Töissä sairaalassa alkaa tahti olla tappava. Niin paljon tarvitsijoita ja niin vähän tekijöitä. Koitan säästää ja sijoittaa palkasta, jotta pärjään tarvittaessa jonkin aikaa ilman töitä. Jotakin toista pandemiaa en jäisi katsomaan. Tarvittaessa muutan luontoon.
Ok, mummo.
Tee tili X:ään ja ala malisoimaan itsekin.
Ostan kultaa ja bitcoinia katson maailmanlopun videoita youtubesta.
Eipä työttömänä ole varaa edes varautumisiinkaan, kertakaikkiaan mitään ei pysty tekemään.
Oma tupa, oma perunamaa, oma perunakellari, oma kaivo. Siinä pärjäämisen perusta.
Myin omakotitalon ja hankin kakkoskodin ulkomailta. Loput rahat säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa kukaan tekee kullalla ja virtuaalivaluutalla, kun yhteiskunta romahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Töissä sairaalassa alkaa tahti olla tappava. Niin paljon tarvitsijoita ja niin vähän tekijöitä. Koitan säästää ja sijoittaa palkasta, jotta pärjään tarvittaessa jonkin aikaa ilman töitä. Jotakin toista pandemiaa en jäisi katsomaan. Tarvittaessa muutan luontoon.
Tarkoitat feikkipandemiaa tuskin siitä kukaan selviäisi jälleen uusilla rohdoilla. Näiden annettujen kuolleisuutta salattaessa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä työttömänä ole varaa edes varautumisiinkaan, kertakaikkiaan mitään ei pysty tekemään.
Etkö voi ulkoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa kukaan tekee kullalla ja virtuaalivaluutalla, kun yhteiskunta romahtaa?
Kultaharkolla voi hyvinkin yrittää ostaa ruokaa.
Rahaa on säästössä, auto joka ei hajoa ihan heti (voi ajella etelämmäksi), kielitaitoa päässä (muukin kuin englanti). Omistusasuntoa harkitsin myös, mutta on parempi, että rahat ovat itsellä kuin kiinni seinissä.
Kyllä se on jo selvää, että jonkinlainen romahdus/muutos on tulossa. Euroopassa porukka vanhenee, mm-ongelmat, sota jne. Levottomat ajat ovat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa ei romahda kun jokainen täyttyy kehitysmaalaisista hybridisotana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa ei romahda kun jokainen täyttyy kehitysmaalaisista hybridisotana.
Suomi romahtaa sisältä päin.
Sinun mielesi tässä on romahtamassa, ei muu.
En. Joskus korona-aikaan stressasin tätä paljonkin, enää en jaksa. Vaikka minulla on jonkinlainen kotivara, niin ei sillä nelihenkinen perhe kuukausitolkulla pärjää. Luulen että mikäli suomessa yhteiskunta romahtaa niin luultavasti on jokin isompi romahdus meneillään, jolloin on ihan turha kuvitella lähtevänsä pakoon kauas. Sittenpähän sen näkee kuinka käy, mutta en ole keksinyt miten etukäteen varautua. On minullakin retkeilyvermeet ja harrastan kalastusta, on mökki missä voisi kasvattaa ruokaa, on oma kaivo jne. Mutta ihan rehellisesti keväästä ja alkukesästä aika ankeaksi kävisi evästys jos yhtäkkiä täytyisi olla täysin omavarainen, kun vielä mikään kasvi ei tuottaisi satoa ja sen verran on tullut kalassakin käytyä, että tiedän ettei sieltä välttämättä niin paljoa tule että nälkä lähtisi joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näen arvoa esimerkiksi perintökullissa vaikka romahdus olisikin tapahtunut.
En ole ajatellut, riittää kun veronmaksajana maksan varautumisesta!
Lapsuudessa vanhemmat kuuntelivat uutisia pelon sekaisin tuntein. Säännöllisin väliajoin tuli tuutista päivämääria, jopa kelloaikoja kuinka kohta rysäsähtää kunnolla.
Nythän tulee laittaa kaikki sileeksi, että BKT nousee. Pian joku kolkuttelee ovella ja vaatii tyhjentämään tilit :(