Mistä tällainen johtuu?
Olen viime aikoina tehnyt asioita ihan oudolla tavalla. Todella usein ajattelen jotain ja teen sitten päin vastoin tai muuten vaan väärin. Eli jos pitäisi mennä oikealle, menen vasemmalle. Vedenkeittimen yritin laittaa mikroon, lämmitettävän ruuan jääkaappiin. Kirjoittaessa kirjainten paikat vaihtuu. Jos pitää kirjoittaa "sata", olenkin kirjoittanut "asat". Tänään piti kertoa oma puhelinnumero, niin kaksi ensimmäistä numeroa vaihtoi paikkaa. Tajusin, että meni väärin, mutten mikä meni pieleen ennen kuin kysyin toiselta henkilöltä, mikä on numeroni. Ja paljon muuta. Pahin on, kun piti ajaa eteen päin eli laittaa vaihde ykköselle, laitoin pakin päälle ja ihmettelin mikä on vikana, kun auto menee taakse päin. Onneksi tapahtui omassa pihassa.
Ei tämmöistä ennen ole ollut. Mikä minua vaivaa?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Dementia alkamassa
Toivottavasti ei, olen vasta 41-vuotias
Ap
Stressaantunutkaan en koe olevani. Ehkä en sitten vain tajua sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko nukkunut kunnolla?
Vähän vaihtelevasti. Joskus saatan herätä aamuyöstä ja valvoa jonkin aikaa. Viime viikot olen nukkunut tosi sitkeästi, sen jälkeen kun sairastin jonkin hengitystieinfektion.
Ap
Pappa sai tuollaista kun kaatui ja löi päänsä ja sai ruhjeen johonkin aivoihinsa. Siitä ruhjeesta koko ajan tihkui vähän verta väärään paikkaan ja hyytymä alkoi viikkojen kuluessa siellä painaa, niin tuli noita oireita. Sille porattiin kalloon reikä ja huuhdeltiin ylimääräiset verihyyytmät pois.
Lääkäri sanoi, että tuo on helppo hoitaa kuntoon, kunhan ensin tajutaan, mistä oireet johtuvat, mutta kun sen pään saaman kolhun ja oireiden alkamisen välillä menee useita viikkoja, ei ole helppo yhdistää oireita ja niiden syytä - ja hoitamattomana tuo johtaa kuolemaan muutamassa kuukaudessa.
Ettet vaan ole tuntunut DEMARIA sisälläsi ?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5342852e-4c0b-4066-83c4-d2152125960d
Dementia alkamassa