Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*~*ENSKAT VIIKONLOPPUNA 14.-15.4*~*~*~*

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti vähän nopsasti...

Niin, sitä piti taas tulla teiltä fiksummilta kysymään, että onko teistä kukaan antanut vauvalle masuvaivoihin lääkettä nimeltä Disflatyl (tippoja). Ohjeessa sanotaan, että sitä pitäisi antaa 10-15 tippaa aterian jälkeen (tai pulloruokinnan yhteydessä). Pitääkös sitä heti ensimmäisellä lääkkeenantokerralla antaa tuo 10-15 tippaa vai kannattaako aloittaa aluksi pienemmillä määrillä ja lisätä tippojen määrää aina päivien myötä? Ja voiko lääkettä antaa vaikka vain muutamana päivänä viikossa vai onko sitä järkevintä antaa joka päivä?

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, jolla vähän kipristelee masussa ~ ♥ ~

Vierailija
22/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan eilen kävi ekan kerran myös niin, että kun oltiin isovanhempien luona kyläilemässä ja saunomassa, poika oli rauhaton ja itkuinen eikä rauhoittunut ennenkuin pääsi mun syliin. Yleensä Sampo on rauhoittunut, kun on päässyt vain JONKUN syliin, mutta nyt ei auttaneet mummun eikä papan sylittelyt kun oltiin miehen kans saunassa, vaan vasta kun pääsi oman maman syliin, itku hellitti. Outoa. Jospa Sampolla oli masu pipi tms. (kun pulauttelikin niin paljon) ja halusi olla jonkun tutun ja turvallisen lähellä kun oli paha olla.♥

Mun saunominenkin jäi tosi lyhyeen, kun kuulin saunaan asti kuinka Sampo itki. Kun mentiin saunaan, Sampo jäi ihan tyytyväisenä mummun hoiviin, mutta oli sitten yht´äkkiä alkanut huutamaan eikä mummu ja pappa olleet saaneet rauhoittumaan. Minä yritin saunoa ja ajattelin, että " ei sillä oo mitään hätää, se on syönyt vasta ja mummu kyllä hoitaa.." mutta niin vain jäi mun saunareissu johonkin kymmeneen minuttiin :D Oikein juoksemalla tulin sieltä ja kaappasin Sampon syliini ja jo poika rauhoittui. Hetken päästä taas jutteli, hymyili ja naureskeli ihan tyytyväisenä :O Kumma jätkä, ei noin pienten pitäis vielä vierastaa tai muuta, mikä lie oli...

Oli tarkoitus nähdä tässä erästä ystävääni, mutta hän päätti siirtää tapaamista siihen kun HÄNELLE paremmin sopii. Hän siis lapseton ihminen eikä varmasti sunnuntaina ole mitään tärkeitä menoja, mutta kun hänen vanhempansa olivat tehneet ruoan just nyt, niin hän jäi syömään (asuu siis kotonaan). Yritin vähän vihjaista, ettei mullekaan ihan koska vain sovi tapaamiset (ilman vauvaa) ja nytkin joudun joustamaan Sampon hoidosta (siirsimme tapaamista puolella tunnilla eteenpäin ja puoli tuntia vauva-arjessa... on paljon!). Ottaa päähän, kun tällä ystävällä ei tunnu olevan yhtään käsitystä siitä, että minä en enää tuosta vain pääse lähtemään, vaan lähteminen vaatii AINA jonkunnäköistä järjestelyä (joskus enemmän joskus vähemmän, mutta järjestelyä se vaatii). Tietysti on kohteliasta olla syömässä koko perheen kanssa, jos äiti/isi on ruoan valmistanut, mutta tuli kyllä sellainen olo, että tämä " ystävä" nyt ihan kiusallaan hyppyyttää minua. Ikäänkuin Sampon hoito olisi niin vähäpätöistä ja mitätöntä, että kyllä siitä joutaakin joustamaan, jotta hän saa syödä kotona lounaan rauhassa... GRRRR. No, ehkä vain ylireagoin, mutta kun tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun hän tekee vastaavia juttuja. Tuskin hän tahallaan tekee (vaikka välillä siltä tuntuukin), mutta harmittaa, että eikö hän voi edes YRITTÄÄ ymmärtää vauvaperheen elämää... (Ja ei myöskään ole kyse siitä, että hän olisi niin paljon nuorempi ettei ymmärtäisi, hän on tismalleen ikäiseni.)

Ääh, anteeksi tilitys, mutta menee hermo, kun mun pitää kyllä olla ymmärtämässä ja tukemassa häntä hänen taipaleellaan, mutta sitten minun juttuni eivä liikuta pätkän vertaa. Plääh, miksi sitä ylipäätään on tuollaisten ihmisten kanssa... Ollaan oltu ystäviä ala-asteajoista asti, mutta huomaan kyllä nyt vähän vanhempana, että ei meillä oikeasti taida olla mitään yhteistä :p Varmaan vaan tottumuksesta tapaillaan yhä.

No niin, jätetäänpä tilaa muillekin enskoille tältä palstalta :)

Han ja Sampo +2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Viipulille Disflatylista. Me käytettiin sitä ja Rela-tippoja Emmille muutaman viikon iästä saakka. Varmaan olis hyvä antaa alkuun muutamaa tippaa ja sitten lisätä, mutta muuistaakseni me annettiin heti alusta jo tuo 10 tippaa. Ja alusta saakka annettiin lusikasta. Alkuun yritin sekoittaa maitoon, mutta huomasin, että menee se ilmankin ja niin mentiinkin ihan tuonne reiluun 4kk saakka, jonka jälkeen aloin pikkuhiljaa lopetella niitä. Relatippoja on vielä ihan vähän pullonpohjalla ja niitäkin ollaan nyt jättämässä pois. Ja siis Disflatylia annettiin joka päivä ja yleensä ihan se kolme kertaa päivässä. Toivottavasti säästytte suuremmilta vatsanpuruilta!

Ja sitten täytyy vähän nolona pyytää anteeksi treffijutuilla pinon tukkimista! *punastuu vähän* Seuraavalla kerralla sitten vain linkki omaan treffipinoon...

Me oltiin aamusella Emmin kanssa vauvauinissa. Ja kylläpä olikin mukavaa tällä kertaa. Pieni itku tuli, kun jouduin laittamaan neidin pois sylistäni, kun laitoin oman uikkarin päälle, mutta muuten neiti oli itse aurinko. Päästiin sukeltamaankin ja ottamaan valokuvaa veden alta. Kyllä siis vuorokauden ajalla on väliä. Mutta ehkä nuo kaksi viimeistä kertaa tarttee mennä ihan omaan ryhmään.

Vähänkös D alkaa olla iso poika kaikkine uusine juttuineen. Pusuttelusta tuli mieleen, että mä oon opettanut Emmiä antamaan poskisuukkoja. Ensi pusuttelen sitä poskelle ja sitten käännän sen huulet omalle poskelleni ja muiskautan oikein äänekkäästi. Ja likka nauraa kihertää. =D

Aurora kyseli verolappujen perään. Luin just lehdestä, että ennen vappua pitäis olla kaikki postitettu ja kai perilläkin. Vähän jännittää, kuin käy.

Burde oli päässyt ratsastamaan. Vitsit, sä pääset tekeen kaikkia mun suosikkijuttuja. Mulla on tällä hetkellä ongelma, kun en keksi paikkaa, mihin lähtisin ratsastamaan. Perjantaina kuulin kyllä yhdestä tallista, missä tunnitkaan ei oo ihan mahdottoman hintaisia. Nyt vaan tarttis löytää se. Ehkä vielä tässä kesän aikana... Ja muuten, se sun takkisihan oli vallan tyylikäs ja varmasti ajoi asiansa! =)

MiaMikin ja Iitun unikoulut kuullostaa hyvältä! Emmille kävi perjantai-iltana vahinko ja hän nukahti myös omaan sänkyynsä tassutteluun. Mutta eilen taas oli hiukan huutoa ja uni tuli sitten taas tissille.

Täällä oli äiteet päässeet viihteelle. Mukavaa! Se vaan kummasti tosiaan lisää ainakin meikäläisellä jaksamista kotona. Nimimerkillä tupareita odotellessa... ;o)

Hanilla on ollut tylsä kaveri. =S Monesti oon tuollaisia tilanteita miettinyt, että on kyllä hyvä, kun itsellä on ikää jo vähän enemmän ja aika monella kavereista on lapsia jo, niin puolin ja toisin ymmärretään nuo lasten tuomat reunaehdot.

Jeps, nyt täytyy kyllä lähtee leikkaamaan meidän pensasaitaa, kun tuolla on noin kaunis ilma ja Emmikin nukkuu pihalla. Ja mä muuten oon ihan pihalla, että mitä sille _nyt_ tarttee laittaa päälle, kun on jo melkein 20 mittarissa... Ai niin ja sit piti sanoo vielä, että aurinko on todella loistava poistamaan porkkanatahroja! Kokeilin eilen, kun Emmillä on pari bodya, mistä ei oo porkkanat lähteneet pesussa. Roikkuivat sitten eilisen auringossa ja tahrat oli oikeesti pois. Wau!

Moikka-moikka!

-Amy ja Emmi, kohta 6kk

Vierailija
24/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=BA55D3] Kiitos amy vastauksestasi:)! Meillä tosiaan poitsulla aina välillä kipristelee masua (ei onneksi vielä ainakaan kovin pahasti...pientä itkua ja vääntelemistä kipristelyt saavat aikaan aina välillä). Kaapissa on jo valmiina noita lääketippoja...ehkäpä voitaisiin niitä tänään testailla, jos näyttää siltä, että pikkumiehen masuun kovasti taas sattuu. Vetää kyllä aina omankin mielen surulliseksi, kun näkee, että pikkuisella kiertää mahassa:(

Ai niin, meidän poitsu jo hymyilee ja juttelee kovasti:)!!! Ensimmäiset oikeat hymyt tulivat jo viime keskiviikkona (Piksu silloin tasan 2 viikkoa) ja ajattelin niiden aluksi olevan niitä tavallisia vatsanväännehymyilyjä (juttelin kyllä iloisesti silloin Piksulle). Mutta nyt joka päivä sen jälkeen on tullut noita samanmoisia hymyilyjä ja jutusteluja aina kun Piksun luo menee ja alkaa sille iloisella äänellä turinoimaan:) Hymyjä ja hassuja ääntelyjä (jokeltelua) Piksu jaksaa antaa äipälle ja iskälle pitkänkin aikaa, useasti päivässä:) Ihana! Yllätyin kyllä kovasti siitä, että noin pikkuinen osaa jo kommunikoida tuolla tavoin!

Käytiin eilen ekaa kertaa kärryttelemässä, kun oli niin kaunis ilmakin! Piksu tykkäsi kovasti! Nukahti melkein heti, kun päästiin vauhtiin! Oma kuntoni taasen oli aikas rapainen! Tehtiin suhteellisen pitkä lenkki (tai no pitkä ja pitkä...) ja otti kyllä tosi koville!!! En ole ulkoillut yhtään nyt pariin/kolmeen viikkoon... Tänäänkin käytiin vaunuilemassa ja nyt Piksu nukkuu kiltisti tuossa takapihalla:) Mies tekee siellä myös pihahommia ja voisin kyllä itsekin vielä suunnata nokkani aurinkoiseen ulkoilmaan!

Taas tuli vaan tätä omaanapaa... Seuraavalla kerralla lupaan ryhdistäytyä! *vannon kautta kiven ja kannon* :D

Mukavaa sunnuntain jatkoa Enskoille ja vauvoille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, 2 vkoa 4 päivää ~ ♥ ~

Vierailija
25/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt uskaltaisi tänne vauvapuolellekin. Neidin kanssa päästiin kotiutumaan keskiviikkona. Eli meikäläinen sai kökkiä sairaalassa viikon. Sinne kun jouduin jo viikkoa aikaisemmin raskausmyrkytyksen takia. Neiti kuitenkin päätti tulla maailmaan ilman käynnistystä torstai aamuna. Keltaisuuden ja valohoidon takia kotiinpääsy kuitenkin venähti. Kovasti on vieraita rampannut, tänään on tarkoitus pitää ihan tarkoituksella vierasvapaa päivä. Eihän sitä nyt ihan liian sosiaaliseksi voi alkaa.

Just silitin pesun jäljiltä kaikki äitiyshousut (silittäminen on musta muuten maailman turhin juttu, mutta olen koittanut olla ¿kunnon äiti¿ ja silitellä noita muksun vaatteita ainakin). Sain ne juuri nakitettua siskon mukaan kun hän kävi mutkat täällä (siellä odotellaan vauvaa tulevaksi marraskuussa) Äkkiä moiset pois omista nurkista! Ois kyllä mahtavaa vetästä jalkaan farkut (peräti kahdet ennen raskautta farkut mahtuu päälle), mutta piruvie tuota imukuppisynnytyksen tuhoa, pitää kökkiä superlöysissä verkkareissa vaan :( Kurjaa kun käveleminenkin tökkii. Ennen synnytystä ajattelin, että näillä hetkillä sitä saisi vetää jo kunnon lenkkiä...

[color=purple] Makkara [/color] siellä raukka oli mahataudin kourissa! Mäkin olen jo kovasti miettinyt, että milloinhan sitä itse ilkeää minnekään lähteä. Toukokuun puolessavälissä olisi kaverin polttarit, mutta muksuhan ei ole silloin kun vasta reilun kuukauden :D Olen kyllä treenaillut tuota pumppausta ja ihan hyvästi siinä onnistunut ja varmaan tekisi siipallekin ihan hyvää olla vastuussa enemmän muksusta. Mutta saas nyt nähdä... Toivottavasti siellä oli mahtava ilta!

Vitsi kun jännä lukea noiden isompien muksujen osaamisia. Meillä kun muksu oikeastaan vaan syö, nukkuu ja kakkaa. Välillä katsoo silmiin muka niin viisaasti, mutta käsitääkseni sekin on ihan sattumaa... Kovasti kyllä odottelen, että pääsee vähän enemmän kommunikoimaan mukelon kanssa (tai siis sitä vastavuoroisuutta kommunikointiin...)

[color=purple] Napero [/color] muistutti tuosta kesärenkaiden vaihtamisesta. Taitaisi alkaa olemaan ajankohtaista myös täällä. Pitäisi vaaan ensin käydä ostamassa uudet renkaat, joten saapi nähdä milloin sitä saa sitten mitään aikaiseksi. Tai miesten juttujahan nuo on :D Mä voin vaan naputtaa siitä.

[color=purple] Kesis [/color] mietti tuota tuttipullojuttua. Meillä muksu osaa juoda pullosta jo ihan mallikelpoisesti. Sairaalassa kun piti antaa jonninverran lisämaitoa. Ja kotona tosissaan olen jonkun kerran harjoitellut tuota pumppamista (mielissään varmaan aina desin verran) ja ne sitten on muksu juonut tuttipullosta. Meillä muksu taas päinvastaisesti sippaa pullosta juodessaan kuin saunalyhty. Rintaa kun jaksaa (/joutuu) juomaan aina minimissään puolituntia ja pullosta saa niin nopsaa.

Haa, tulikin nyt ihan pikavisiitti. Tuolla pinniksessä kun tuntuu alkavan kuulua minimaalista äkisemistä...

Coltsfoot ja Pikku-Neiti 11 vrk (meillä on muuten kamala nimidilemma menossa siipan kanssa, nimi oli jo kertaalleen päätetty, mutta nyt tulin katumapäälle. Ja mokoma ukko ei hyväksy mun uusia ehdotuksia!)

Vierailija
26/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas paljon kuulumisia!

Coolsoftille paljon onnea vauvapuolelle siirtymisen johdosta! :)

Ja Burdelle tsemppiä että päänsärky enteilisi jotain kivaa... Tai jos ei, niin toivottavasti se ainakin menee äkkiä ohitse :)

Meilläkin Noel nukkui viime yönä varmaan ekaa kertaa pitkän pätkän, ja heräsi vain kerran syömään! Wau! Yleensä se syö kaksi kertaa 9-11h yöunien aikana, joskus kolmekin. Nyt se simahti klo 23, heräsi syömään puoli viiden jälkeen, ja aamulla oli kahdeksalta pirteänä hereillä. Voi kun se rupeaisikin syömään vain kerran yössä, niin mä saisin nukkua vähän enemmän...

Meillä on kuitenkin se lääkkeen antokin yöllä, joten pakosti herään ainakin siihen. Nyt aikaistettiin sitä keskiyölle, jotta mies voi valvoa siihen asti ja antaa lääkkeen vasta nukkumaan mennessään. Mä en kestä enää herätä klo 02 tönimään miestä kun sen herätyskello soi eikä se kuule unen läpi mitään.

Kasvaako vauvat koosta 68 kokoon 74 nopeasti? Eikös se kasvu näillä main hidastu aika paljon..? Mietin vaan minkä kokoisia kesävaatteita ostelisin Noelille. Nyt poika on juuri kasvanut sopivaksi 68-senttisiin, joten ostanko lyhythihaisia bodeja siinä koossa, vai 70-senttisinä, vai 74-senttisinä??

Mitäs kokoa muiden 4kk ja 5kk vauvat käyttävät?

Kandi & Noel, kohta 4kk

p.s. kadena luin teidän blingblingeistä ja lostareista! Noel ei oikein kässää pullosta juomista, joten mun menot on aika rajoitetut... Ehkä sitten kesällä jo pääsen jonnekin, jos poika syö soseita ja nukkuu niien voimin pitempiä pätkiä.

Vierailija
27/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]On kyllä mustakin mukavaa kun voi taas vähän aktivoitua tänne palstalle niinku toi MiaMik huomautti =)

Ihanaa, että se teidän päikkärikoulu sujuu!! (siis MiaMik) =D

Viipulille ei oo täältä mitään apua..pöh =/ Mutta asian vierestä..yhden kerran erehdyin syömään lautasellisen hernekeittoa ja voi hitto kun tyttö itki masuvaivojaan koko illan ja yön! Ei siis hernaria enää mulle! =) Ihanaa muuten, että teidän poitsu jo hymyilee! meidän eka hymy tuli 4 vkon ikäisenä..=)

Oltiin ihanalla 2,5 tunnin vaunulenkillä äsken..Nähtiinkin sitten tuttavapariskunta, joka oli pyöräilemässä ja tuli tosta Hanin tilityksestä mieleen, että kun oltiin siinä aikamme turistu niin se mun kaveri sano, että heidän pitää jatkaa lenkkiä, mutta nähtäiskö illemmalla tänään kaupungilla..Mä siihen sitten vaunuja hytkyttäen, että ei me oikeen illalla sit enää mihinkään kun on ne iltarutiinit ja nukuttamiset sit ja kaveri siinä aikansa mietti, että niinhän se sit taitaa olla joo..=) Toisaalta enhän mäkään tiennyt yhtään mitään vauva-arjesta ennen prinsessaa..=D

Amyllä oli ollut Emmin kans onnistunut vauvauinti! Mukavaa! =)

Coltfootille onnittelut ja tervetuloa tänne puolelle!! =)

Ihanaa sunnuntaita edelleen! Formuloitakin pukkaa jo MAXilta..=)

t. kevätpoppis ja Emiliina 2,5kk

Vierailija
28/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava ilma ulkona. Siellä oli moni mamma pelkkä t-paita päällä käppäilemässä :)

Han. Meillä on kavereiden suhteen ollut vähän samanlaista. Ei ne oikeasti voi tajuta näitä lapsi-aikataulujuttuja, kun ei niillä lapsia ole. Mulle on monesti kaveri soittanut että varataanko sulkkisvuoro huomiseksi klo 14. Tai mennäänkö huomenna uimaan klo 13, tai soittanut että lähdetkö tunnin päästä pelaamaan sulkkista, kun yksi toinen kaveri perui. Vaikka mä kuinka niille yritän sanoa, etten pysty tuosta noin vaan lähteä niin ei se oikein jakeluun mene ;) Sanonkin aina, että minä soittelen sitten huomenna että miten meidän syömiset ja päikkärit menee :) (jos siis haluan lähteä ilman Iitukkaa).

Kandi, meillä siirryttiin 68cm vaatteista -> 74cm 5,5 kuukauden iässä. Muutama hassu 68cm on vielä käytössä. Minä olen ostanut kesävaatteita sekä 74cm, että 80 cm loppukesäksi. Jos haluat kokoa vertailla Noeliin, niin Ida oli 5kk neuvolassa 64cm ja 7940g ja 6kk neuvolassa 65cm ja 8570g. Lyhythihaisilla bodeillahan ei nyt ole niin suurta merkitystä silleen ettäkö nyt hihat olisi ylipitkät ;) Muutamat shortsit ostin 80cm ihan vain sen takia kun Idalla on pullero maha ja housutkin helposti kiristää.

C:lle onnittelut prinsessasta ja tervetuloa vauvapuolelle!

MiaMik ja Ida 6kk13pv

Vierailija
29/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy, minä laitoin Idalle ulos pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, housut, fleecetakin, kypärämyssyn, villasukat+tumput. Ainakin mennessä oli sopivasti. Nyt voipi olla että on hiestä märkä kun neiti heräilee, kun on vielä makuupussissa. En kylläkään laittanut vetskaria kiinni!

Ja Viipulille piti vielä sanoa. Meillä oli ekat 4kk käytössä cuplatonit ja ne on lähinnä sellaiseen vaivaan, jos pierut jää kiertämään pikkuisen massuun! Distlafylit kannattaa tosiaan aloittaa pieninä annoksina ja eiköhän niitä kannata joka päivä antaa. En nyt muista kuinka nopeasti D vaikuttaa, mutta meillä cuplatonit alkoivat auttamaan muutamassa päivässä!

Vierailija
30/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valittaa nykysin aina et oon niin paljon koneella, mut ei voi mitään kun kaverikontaktit rajottuu usein tähän virtuaalimaailmaan ;).

Koskahan meillä aletaan nukua yöt 1 syötöllä tai mieluiten ilman? Ei varmaan vielä hetkeen, kun kiinteitäkin menee taas heikommin. Ihan oma moka varmaan, kun oon jotenkin odottanut, et D söis enemmän ja sit oon jäänyt tuputtaan :(. Hyi mua! Pitäis vaan muistaa olla tosi varovainen, kun tuo lapsi näköjään on niin herkkänokkanen ;).

Mäkin haluun ratsastaan! Mulal on ollut aikoinaan oma hepo + alalta 2 ammattia ja töykokemusta Suomesta + vähän muualta.. Enää en edes uskalla kattoo ratsastusta tv' stä, kun alkaa tehdä mieli häipyä maasta taas ;). On nimittäin aika kullannut muistoja liikaa ;)..

Pesukarhu: Tuutte vaan Jonskun kans treffeille! D ei kans viihdy välttämättä pätkääkään ;).

Tosi reilukerho toi Hanin kaveri.. Olipa spesiaali tilanne, et piti perua :(. Multa on aika tehokkaasti karisseet lapsettomat kaverit, kun ei itteä enää kiinnosta juopotella ja kulkea baareissa ym.

Amy: Pitäisköhän mun opettaa D antaan käsipusuja, kun se haluaa aina hurmata kaikki mammat ja mummot ;)? Päivää osaa jo sanoa kädestä, ainakin joskus. Hyvä, kun muistutit tosta tahranpoistosta. Olis aika pino tuolla odottamassa..

Viipuli: Toi eka vaunukävely oli mullekin aika järkytys, nimittäin oma kunto oli yhtäkkiä tippunut alle 0. Odotusajan liikuin suht normaalisti ym. ja sit yhtäkkiä olin ihan rapakunnossa.

Coltsfoot' ille onnea onnea!

Kandi: Mä ostaisin 74' sia, ehkä muutaman pienemmän. Lyhythihasissahan ei niin oo väliä et onko vähän iso, kun helmat jää housuihin. Meil oli 68 ja 70 samaan aikaan käytössä. En muista yhtään, mitä kokoa me tossa iässä käytettiin. Joulunaikaan (D 6kk) tais olla viel noi 68-70. Nyt jostain helmikuultakohan on ollut 74, mut tää meidän pieni on kai vähän pienempi kuin Noel samassa iässä..

Nyt taas vähän tutkiin huuto.netiä ;)

Jenni ja D 9 kk

Vierailija
31/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas hyvä mieli kun sai jakaa eilisen tuulettumaan lähtemisen tämän porukan kanssa! Tuli semmoinen olo, että täällä todella ymmärretään, miltä pieni irtiotto kotiäidistä tuntuu! Ilta oli oikein onnistunut sekä meillä että Nakilla. Kotiin tultiin puoliltaöin, ja samoissa fiiliksissä olin mitä Iiriskin kuvaili - vauvantuoksu ja uinuva vauva....ahhh! Mutta sellainen olo tuli, että hyvin voi lähteä joskus uudestaankin (mutta ei tätä nyt sentään jokaviikkoiseksi tavaksi oteta, älkää huolestuko :) Ja melkeinpä parasta illassa oli -kuten Pesukarhukin kirjoitti- se laittautuminen! Mua nauratti muuten Burden kommentti, että osaa kuvitella mut blingblingeissä...miten ihmeessä?! Mutta oikeaan osuit, melkoinen harakka olen...koruja ja muuta blingblingiä pitää olla ;)

Oli kiva kattella Burden heppakuvia - mäkin meen ylihuomenna ratsastamaan! Jännittää vaan melkoisesti, viime kerrasta on aikaa useampi vuosi. Kääk.

Kesis - kyllä mä joskus taisin tuosta Enskojen bileillasta kirjoitella! Järkätään ihmeessä :) Ja meillä tarjottiin pulloa ihan kokeilumielessä jo kun Nakki oli about kahden viikon, halusin vaan nähdä, miten käy. Ihan yhtä hyvin ottaa pullosta kuin tissistäkin.

MiaMikin unikoulu toimii, hyvähyvä!

Voi pienen Piksun masua, toivotaan nyt ettei se ole mitään pitkäaikaista! Kerropa, miten se dis.... toimii!

Amylta kysyisin erittäin tyhmän kysymyksen: mihin sen lapsosen siellä vauvauinnissa laskit kun puit itselles uikkaria?!? Meillä alkaa vauvauinti toukokuussa ja mua taas jännittää tuommoiset käytännön jutut... (Nakki kumminkin joutuu köllimään siellä jossain kylmällä laattalattialla likakaivon päällä kun tunariäitee virittelee bikineitä...)

Hanille sympatiat, aika ikävän tempun teki kaveri!

Ja loppuun vielä TATTARAA - tervetulofanfaarit Coltsfootille! Toivotaan, että toivut pian ja vauva-arki lähtee jouhevasti käyntiin!

Nyt tissiä esiin ja äkkiä sanoo Nakki!

Makkara & Nakki 7vkoa 4pvää

Vierailija
32/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ollut taas viikonloppu. on ollut niin ihanat ilmat jottei mitään rajaa:)

ja tänään alkoi meidän vauvauinti:) ronja kyllä tykkäsi kovasti, eli hyvillä mielillä jatketaan. sattu vielä oleen tuttu ohjaaja, mikä on kans kiva juttu.

makkara: meillä on ainakin ohjeena et vauvan voi ottaa turvakaukalossa sinne suihkutiloihin ja altaan viereenkin. infossa sanottiin et vauvoja ois hyvä jakaa niin et osa on isän ja osa äidin kaa pukuhuoneessa, no ronja oli ainoo joka oli isin kaa. (meillä nyt vaan mies näppärämpi tuossa suihkuttelussa jne koska ne yleensä hoitaa...) ja kyllä se useampi turvakaukalo siinä pienessä naisten pukkarissa ja suihkutiloissa meinas vähän tiukkaa tehdä.

illanvietoista: mulla on ens perjantai-iltana yhden vanhan työkaverin läksiäiset kun jää mammalomalle. mies vakuutteli että pärjäävät ronjan kaa va voivat vaikka mummunkin luokse mennä illaksi. voi että mäkin odotan sitä että pääsee laittautuun (voi tulla eri fiilis sit perjantaina kun miettii et mitä .... mä tuolta kaapista saan päälleni:) ei vaan...)

hyvä että oli poppiksen mies kotiin päässyt:)

puklailusta: kaikki meidän prinsessan tampereen treffeillä nähneet voivat todistaa että meillä puklataan... paljon... usein. on oikeastaan ollut koko aika tuolloista, nyt ehkä ihan aavistuksen rauhoittunut. mut neuvolassa kun on sanottu niin sanovat vaan lääkäriä myöten että ylimääräisiään pistää ulos, kasvaa kuitenkin ok. eli isompiakin pukluja saattaa teillä muillakin tulla silloin tällöin eikä välttämättä ole vielä mistään vakavasta kyse.

treffeistä: mites sit esim koskarissa? eikös siinä keskusaukiolla ole jotain puuhailupaikkaa, ainakin liukumäkee tms ja kahviloita ympärillä. muuta ei mullakaan kyllä tuu mieleen. kun kyllähän noita puistoja on mut sit taas ei oikeen mitään kahvilaa likellä. tosin jos tällänen keli ois silloinkin niin eihän piknikkikään paha idea ois?

burde on päässyt ratsastaan. mä en kans oo ikinä oikein heppoihin hurahtanut:) ehkä liian tyttömäinen harrastun mun mieleen;)

kesis: meillä tyttö oppi lastenosastolla ollessaan (1,5 päivää) ja sairaalassa muutenkin pullolle. ei noussut maito tällä mammalla, eli pääasiassa pullolla elettiin pari ekaa viikkoo. nykyään edelleen unisyöttö iltaisin ja öisin menee pullolla.

hanilla on ollut mälsä kaveri:( pah!

kandi: kyllä nää meitin pikkuset kasvaa niin eri vauhtia:) kun eikös noel kuiteski ollut ronjaa pienempi syntyessään (vaikka syntyikin tosiaan aiemmin) kun meillä vasta juuri ja juuri käytössä 62 senttiset vaatteet, pari viikkoo sit taisin vaihtaa. ja varsinkin pöksyt on vielä isoja, ainakin pitkiä lahkeista. mä ostin ronjalle syksyks sellasen 74-senttisen puvun, saa nähdä tuliko sopiva. ens talveks mulla on 80 senttinen haalari.

mutta kylläpä näytti ronja niin isolta kun käytiin äsken kattoos hänen kolmen päivän ikäistä serkkuaan:) sniif, meidän vauva ei oo niin pieni:)

mutta nytpä tansseja katsomaan.

tikru ja ronsu 3,5kk

Vierailija
33/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ulapalla oon nyt kaikesta jo vklopun hiljaiselon jälkeen;)

Mun mummo ja pappa oli kylässä ja siinä sitten kuunneltiin samat asiat ties kuinka moneen kertaan kun mummo on dementoitunut..on siinä papalla jaksamista.

Poppiksen äidin perjantai punnitukset kuulosti kyllä tosi kurjilta,jestas.

Jaksuja sinne sairastelujen kanssa!

Tosta puklailusta, meidän neiti on oikea puklukone..pienenä ei pulautellut niin paljoa mutta parikuisesta eteenpäin pukluja on riittäny, nykyäänkin tulee melkein aina maidon jälkeen jotain ylös..ja mahalleen ei tosiaankaan kärsi laittaa ihan pian syömisen jälkeen.

hanilla on pöhkö kaveri. Multa kanssa löytyy yksi joka ei noteeraa tyttöä ensinkään vaikka liia yrittäisi virittää keskusteluakin..eipä olla sitten paljon nähtykään enää. Toinen kaveri pyytää esim. koirapuistoon tyyliin " nyt oltais täällä" no enhän mä koirien ja vauvan kanssa sinne 15km päähän tuosta noin vaan ampaise! Monta kertaa oon sanonu että sovitaan aika etukäteen mutta ei mee kalloon:)

Meidän neiti on hassu rallattelija, sillä on semmonen avain mistä kuuluu nappia painamalla eri ääniä, sellasta luritusta, pimpom ja tööttööt, no tyttö painaa peukulla nappia,rallattelee mukana kun luritus soi ja tööttööt äänen tullessa tuumaa itsekin " öö-öö" :D

Treffeistä, meidän isäntä oli fiksuna varannut autolle huollon ens viikon ke kun ei lomalla tarvi ajaa työmatkoja, nyt sit ei oo tietoa ehtiikö auto tulla huollosta torstaiksi..pitäkää peukkuja!

Kertokaapas sit vielä viisaammat miltä se sammas näyttää?Huomasin äskön et Liia kieli on täynnä valkosia pilkkuja,ennen ei oo ollu m itään..oiskohan sammasta..?

Pitää vielä kertoa meidän karkeampien ruokien kokeilusta..ostin liialle niitä 8kk ruokia, tyttö maistoi lusikallisen,irvisti ja oksensi kaaressa kaks kertaa jätti purjot meidän ruokapöydälle!!Sen jälkeen tyttö on ruinannu tissiä ihan koko ajan eikä mikään ruoka maistu..(puristaa muuten mua aina tissistä kun maitoa tahtoo:D) Tais raasu saada jonkun trauman noista karkeammista soseista.

Täytyy lopettaa tää tissitakiainen istuu sylissä ja imee mun leukaa..(meiltä tämäkin onnistuu) ;)

Queen ja tisuttelija 8kk

Vierailija
34/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Vitsit, miten ihana ilma tänään ollut! Ehdittiin jopa käydä katsomassa koskenlaskukisoja Vanhan kaupungin koskella ja poju nukkui tyytyväisenä vaunuissa koko ajan. Oli kyllä aika ylpeä fiilis postailla siellä oman perheen voimin :-)

Kiitoksia kaikille tuttipullokommenteista. Musta on vaan turvallista tietää, että vauva huolii pullostakin ruokansa, jos tarve vaatii. Vielä mä syöttöneuroosissani vähän jatkan kyselyä: Onko suurta haittaa, jos illalla/yöllä annan vaikka yhden syötön korviketta? Mulla on toi toinen rinnanpää jo niin rikki, etten enää voi kumeillakaan imettää, kun tulee pelkkää verensekaista maitoa. Ja sama homma pumpatessa. Lypsämällä sain sieltä tiristettyä puolisen desiä, ettei ihan halkea. Pelkään, että kohta on toinenkin rinta haavoilla, jos syötän kaikki syötöt vaan siitä. Onko jollain ollut sama ongelma? Kuinkakohan kauan kestää, että haava umpeutuu? Vaakaasti oon kyllä ajatellut uskoa siihen mitä [b]MiaMik(?)[/b] sanoi, että kyllä se imetys vielä ihanaksi muuttuu.

[b]Coltsfoot[/b], tervetuloa ja onnea! Mä en joutunut imukupin uhriksi (episiotomia tehtiin), mutta kyllä on paikat arat silti! Oikeastaan vasta eilen ja tänään oon pystynyt istumaan lähes normaalisti (toki aina tyynyn pällä). Kyllä se siitä pikkuhiljaa, onneksi sain särkylääkereseptin mukaani sairaalasta. Ja muuten, totesin uimarenkaan aika hyväksi istuinalustaksi alkuvaiheessa :-) Ootko muuten antanut pullosta sen desin aina kerrallaan?

[b]Viipuli[/b], me kanssa on nyt muutama kerta käyty kävelyillä ja kyllä kunto on tippunut jonnekin nollan ja huonon välimaastoon! Onneksi on kesä edessä, niin on helppo alkaa lenkkeillä. Ja Piksu jo hymyilee, suloista! Koskakohan meillä nähdään vastaavaa?

[b]Kandi[/b] oli saanut yörauhaa, loistavaa! Mäkin nukuin viime yönä suorastaan ruhtinaalliset unet, kun vaavi heräsi vain neljä kertaa syömään. Edellisyönä syötiin kuusi kertaa. Ehkä ensi yönä enää pari kertaa... ;-)

[b]Tikrulla[/b] oli kivat vauvauinnit. Mä kanssa luulen, että jos sinne asti päästään niin poika kulkee pukkariin isänsä kanssa. Mä en ainakaan vielä ole oikein sinut märän, liukkaan ja vänkyilevän vauvan kanssa samalla tavalla kuin isänsä (joka on menestyksekkäästi hoitanut jo kolme kylvetystä!). Annatko muuten noi unisyötöt rintamaitoa vai korviketta?

Nyt taidan mennä vatkaamaan vispipuuron ennen kuin nälkäisimmät taas herää. Muistakaaa katsoa Austin Powers ;-)

Kesis ja poju 12 vrk

Vierailija
35/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä voit tuossa tilanteessa pojalle korviketta antaa, jos tissi noin huonona. kyllä sille pojalle maito maistuu yhdestä korvikeannoksesta huolimatta. :)

meillä aluks mentiin tosiaan melkein pelkällä vastikkeella. sit nyt on mennyt melkein kolme kuukautta niin ettei ollenkaan oo vastiketta saanut vaan pelkkää maitoa, pullostakin.

tossa pääsiäisenä huomattiin kuinka tyttö raivostui iltaisin aina yöpalamaidolla, ei meinannut kelvata tissi eikä pullo. tää viikko onkin sit annettu illalla vastiketta ja yöllä maitoa. yöt on menneet rauhallisemmin nyt. tänään mies antoi taas iltapalaksi maitoa, katsotaan miten käy, eli riittääkö antaan unta tällä kertaa:)

tikru

Vierailija
36/36 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina vaan märisin tänne ja nyt on ihan sama olo, ei huvittais muuta ku valittaa. Vaikka oikeesti on ollut ihan kiva viikonloppu ja tehty kivoja asioita mut ehkä just siks väsyttää niin pirusti ja tekis vaan mieli nukkua. Ja nyt en vaan osaa päikkäreitä vedellä (enkä ehdi) ja kaipaan vaan hirveesti pitkiä yöunia. Taitaa olla ens viikolla mummon homma hoitaa tyttöä, kun tulee tänne viikonlopuksi.

Meillä oli kans eka vauvauinti tänään, saatiin jo harjotella veden kaatamista päähän. Tyttö tykkäs hirveesti ja oli sen jälkeen vähän koomassa, mutta nukkui silti vaan puoli tuntia, ja koko päivänä yhteensä 2 tuntia päikkäreitä. Äsken olikin sit hirvee homma saada unille, lopulta nukahti mahalleen ku siinä asennossa ei heränny omien käsiensä heiluntaan. Täytyy kohta käydä tarkistamassa, et pystyy hengittämään, meillä kun ei tosiaan yleensä nukuta mahallaan. Yks päivä ku yritin laittaa mahalleen päikkäreille niin kohta kuulu kikatusta ja typy kurkki sängynlaidan yli äitiä huhuillen. Et se niistä päikkäreistä.

Oli tosiaan lämmin päivä, meillä typy otti toiset puolen tunnin päikkäreistään pihalla rattaissa lampaantaljan päällä, päällä oli lyhythihainen body, housut, sukat ja velourtakki jonka huppu päässä. Ei hanskoja, ei peittoa. Aurinko paisto rattaisiin, kun siinä kavereiden pihalla ei ollut oikein varjopaikkaa. Hiki oli typyllä, vaikka heräs kyllä kakkaamaan eikä kuumuuteen.

Eilen päivällä mä olin teatterissa Helsingissä kavereiden kanssa, mies hoiti typyä ja tulivat sit syömään meidän kanssa. Illan päätteeks mentiin vielä mun kummipojan 15-vuotissynttärikakulle. Ja ajeltiin sit iltayöstä kotiin.

Nyt mä oikeesti taidan mennä nukkumaan, kun typy kerran simahti. Taas jäi kommentoinnit vähälle... paitsi et sanon pari asiaa:

Meillä siirrytään nyt 74-kokoisiin vaatteisiin, H&M:n mittarin mukaanhan ne on 6-9 kk. Pikkasen housut on vielä reiluja, mutta 68:ssa alkaa bodyt ahdistaan.

Me käytettiin tovi disflatylia, en tiedä oikein auttoko se vai ei, mut heti alotettiin täydellä annoksella ja lusikalla suoraan suuhun.

Nyt meen, ku mies huutelee ajamaan hiuksia.

-Osse ja touhutypy 5kk+