Tradwife halveksii miehiä
Todellinen tradwife on sellainen, joka huolehtii ahtaassa puulämmitteisessä hökkelissä kahdeksasta kersasta ja lypsää lehmät kaupan päälle.
Mutta tällainen ei kelpaa Instagramin kuviin ja videoihin, jossa "eletään miehelle"
Modernilla tradwifella pitää olla bitcoineila rikastunut sulhanen, joka hankkii talot, kesämökit, autot ja kustantaa tradwifen kivan ratsastusharrastuksen. Siinä sitten vähän leivotaan sämpylöitä keittiössä ja heilutetaan pölyhuiskaa vähintään 400 k omakotitalossa.
Tavallinen Tallukka, joka asuu käpyisessä rivitalossa ja tienaa 3000-4000 euroa bruttona ei kelpaa alkuunkaan.
Sitten jos ihmetellään missä ne "perinteisiä arvoja kunnioittavat " miehet on. Todellisuudessa tradwife on ihan 2010-luvun keksintö, kun ihmiset eivät halua tehdä duunia ja tekevät siitä vielä "perinteikästä".
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ja siis todellinen tradwife ymmärtää tehneensä virheen, jos sitä lyö, eikä ala puputtamaan jotain feministisiä järjettömyyksiä. Kurissa ja nuhteessa!
On teillä miehillä voimafantasiat. Suomen laitkin lakkaavat pätemästä teihin, jos on rahaa pitää kotirouvaa. Nauraisin jos en oksentaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt päästään asian ytimeen. Olen turhautunut näihin epärealistisiin roolimalleihin, jotka esittävät modernin tradwifen normina. Sitten joku jolla on kylläkin ulkonäköä mutta lukion lyhyt matikka viitonen tulee hukkaamaan elämääni ja ihmettelee, missä ne omakotitalot, Teslat ja kesämökit oikein mulla on.
Kun paljastuu että minulla on "vain" rivitalonpätkä, 100 k sijoituksissa, kesämökki vain vuokrana ja vanha Opel, alkaa rakkaus rapista
Ja siis, pidän itseäni suhteellisen hyväosaisena. Suorastaan hirvittää mitä elämä sitten on jos jossain neukkukuutiossa asuva lähihoitajamies, jolla tilillä rahaa sellaiset pari tonnia.
Joku voisi toki kysyä, miksi tällaiset naiset aina valikoituvat elämääni. No, hyvä kysymys. Ehkä olen ollut turhan valikoiva nuoremman iän ja ulkonäön suhteen, ja sitten muusta kuten koulutuksesta, työpositiosta jne täytyy yleensä joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sekös sinua kismittää, kun itse et kenelleen kelpaa?
Kysymys on lähinnä siitä, mitä arvostetaan. Koen loukkaavaksi, että raha on numero ykkönen. Eikä edes "säädyllinen elintaso", jonka voisin vielä ymmärtää, kuka sitä ahtaassa betonikuutiossa haluaisi asua. Mutta kun metsästetään sitä , jolla on useita satoja tuhansia tunteja tuohta, mieluiten miljoona tai yli.
Jos me miehet tekisimme samat laatukriteerit esim. Ulkonäön suhteen ja tekisimme siitä vielä "perinteikästä", että vain Janni Hussin kaltainen kelpaa kaltaiselleni tradmanille, alkaisi kauhea huuto.
Joku Janni Hussi nyt on mahdollisimman kaukana tradwifesta. Ei jäänyat kotiin synnyttämään lapsia vaan erosi ja alkoi ajaa rallia. Ja on koko ajan tienannut omat rahansa.
Minä olin tradwife viitisen vuotta, sen ajan kun lapset olivat pieniä. Sitten alkoi kutkuttaa yliopistokoulutukseni hyödyntäminen työelämässä.
Vielä lisäyksenä, ja toistonakin, en pidä alkuunkaan hyveenä sitä, että "keskittyy kotiin", kun ei minun koti ole mikään maatalo vaan parin huoneen rivitalonpätkä, miten sitä nyt hinkkaa sitten aamusta iltaan? Työnteko (palkka sinänsä on sivuseikka, kunhan nyt on jotain laillista tuntipalkka) on mahtava bonus, mutta työttömyys sinänsä ei nyt ehdoton este millekään.
Ja siis todellinen tradwife ymmärtää tehneensä virheen, jos sitä lyö, eikä ala puputtamaan jotain feministisiä järjettömyyksiä. Kurissa ja nuhteessa!