Miten voi olla laillista aiheuttaa toiselle mielenterveysongelma?
Kommentit (64)
Niin kauan kun on sotia, ynnämuuta inhottavaa, niin varmasti niin kauan riittää psyykkistä pahoinvointia. Lasten kiusaaminen on vaan heijastus aikuisten kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: Miten voin aiheuttaa toiselle ihmiselle mielenterveysongelmia?
Vaikka kiusaamalla. Onko jotkut tosiaan noin yksinkertaisia?
Älä sano minua yksinkertaiseksi... masennuin ja voin nyt pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Miten tämä liittyy asiaan?
Fiksu vanhempi ottaa eron siinä vaiheessa, kun mt- vanhempi alkaa käyttämään joko henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa lasta kohtaan.
Laitontahan se on, mutta miten sitä lakia voisi valvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: Miten voin aiheuttaa toiselle ihmiselle mielenterveysongelmia?
Kiusatut vinkuu kiusaamisesta sekä mt-ongelmistaan ja samaan aikaan kiusaavat muita aiheuttaen heille mt-ongelmia.
Kiusaavat narsistit tuhoavat ihmisiä työpaikoilla.
Kalliiksi tulee, ja lähtee jokaisen veronmaksajan pussista.
siis onko ihmiset totaalisen itiootteja? Ettekö oo koskaan kuullu henkisestä väkivallasta?
Itse menin työkyvyttömäksi vuosiksi myrkkyllisen ihmisen takia. Ne tekee niin paljon vahinkoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi, jos olet monikerroksinen ihminen, koska he eivät masennu tai voi pahoin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Miten tämä liittyy asiaan?
Työnteko parantaa kaikki ongelmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko jonkin esimerkin, niin voi edes jollain tasolla keskustella.
Esim. lasta kiusataan vuosien ajan koulussa ja hän sairastuu masennukseen.
Sitten lapsi on mieleltään heikko.
Itse taidat olla empatiakyvyltäsi heikko. Mieti jos se sairaus on psykoottistasoinen masennus joka saa lapsen haaveilemaan kouluammuskelusta.
Sitten sairas lapsi viedään huostaan.
Koulu- ja työpaikkakiusaaminen voi aiheuttaa traumoja, jotka vaikuttaa pitkään. Kiusaamista voi olla myös kotona ja harrastuksissa.
Lapsuus on herkkää aikaa haavoittuvuuden kannalta. Lapsen kaltoinkohtelu ja häneen kohdistuvat laiminlyönnit voivat johtaa turvattomuuteen ja itsetunto-ongelmiin, jotka voivat eskaloitua mielenterveysongelmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulu- ja työpaikkakiusaaminen voi aiheuttaa traumoja, jotka vaikuttaa pitkään. Kiusaamista voi olla myös kotona ja harrastuksissa.
Lapsuus on herkkää aikaa haavoittuvuuden kannalta. Lapsen kaltoinkohtelu ja häneen kohdistuvat laiminlyönnit voivat johtaa turvattomuuteen ja itsetunto-ongelmiin, jotka voivat eskaloitua mielenterveysongelmiksi.
Niinpä. Terveisin Jari
Tämä on hyvä aihe. Luulen, että lainsäädäntö laahaa tässä perässä. Saat sanktiot, jos hakkaat jonkun sairaalakuntoon. Muttet saa mitään, jos henkisesti pahoinpitelet jonkun työkyvyttömäksi tai masennuslääkkeiden orjaksi.
Vierailija kirjoitti:
siis onko ihmiset totaalisen itiootteja? Ettekö oo koskaan kuullu henkisestä väkivallasta?
Itse menin työkyvyttömäksi vuosiksi myrkkyllisen ihmisen takia. Ne tekee niin paljon vahinkoa
Avaa vähän. Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi traumatisoimalla tai muuten kohtelemalla kamalan huonosti.
Mitäs olet sellaisten kanssa.
No vaikka työkavereitaan ja vanhempiaan ei voi valita.
Töistä voi aina irtisanoutua ja vanhempiin ei ole pakko pitää yhteyttä
Paitsi jos on pieni lapsi. Oppivelvollisuus pitää suorittaa ja kotoa karannut palautetaan vanhemmilleen.
Kun ilmoittaa palauttajille että mua kohdellaan huonosti lastensuojelu hoitaa loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi traumatisoimalla tai muuten kohtelemalla kamalan huonosti.
Mitäs olet sellaisten kanssa.
Monella tämä traumatisoja on oma vanhempi. Ryyppäämällå, riehumalla, hakkaamalla omaa perheenjäsentään/ jäseniään, haukkumalla, uhkailemalla ja mitätöimällä saa paljon pahaa aikaiseksi.
muuten, tarpeeksi kun pentunne, nimetty osoite, häiriköi muita, saa kasvattaja vastata eräisiin kysymyksiin?
"sori vaa" toistelu ei auta.
Niin meilläkin. Tuuli oli hakannut rannalla katiskat ihan paskaksi.. nyt ottaa pattiin.