Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Nyt puolustautuvat Temuttajat: Nukkejen varaosia ei saa muualta!

Vierailija
13.10.2025 |

Temutus, temuttaminen, tempautuminen, hups eikun se vika liittyikin Jeesukseen. Kumminkin rakkaalla lapsella on monta nimeä. Temu puhuttaa suomalaisia päivästä toiseen nykyään, kun tilausmäärät kiinalaisesta netin halpakaupasta vaan kasvavat huimaa tahtia.

Nyt puolustautuvat temuttajat, jotka kertovat Ylelle, ettei heidän olisi mahdollista hankkia harrastusvälineitä lainkaan, jos Temua ei olisi. Suomesta ei saa esimekiksi nukkejen käsiä ja muita osia. Osalla taloudellinen tilanne ei mahdollista ostosten tekemistä Suomessa. 

https://yle.fi/a/74-20187612 to

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä mutta olla huomaamatta malkaa omassa silmässä.

Juuri näin. Ota ensin malka omasta silmästäsi, niin näet ottaa rikan lähimmäisesi silmästä.

Vierailija
102/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nukkeje.

Jokin japanilainen animehahmo kenties?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan yhden kerran tilannut Temusta. Lemmikkien erikoistarvikkeen, jota eläinlääkäri suositteli, ja jota ei saa mistään muualta. Ei netistä eikä kivijalkakaupasta. Vaihtoehtona olisi ollut koettaa tehdä itse, mutta en osaa, eikä minulla ole taitoa tehdä kaavoja. Käytännössä vaihtoehdot olivat tilata Temusta tai olla ilman. Tilasin, enkä kadu. Tuote on ollut tarpeellinen lemmikille, estäen nuolemasta haavaa. 

Ilman muuta olisin ostanut tuotteen Suomesta, mikäli se olisi ollut mahdollista. 

Olenko nyt sitten se paljon parjattu temuttaja? Ei kerta vielä homoa tee.

Tämän saat anteeksi,kunhan ei toistu.

Et saa! Tämäkin raha olisi ollut parempi kokoomuslaisen pankkitilillä ja vain me saamme jakaa rahojasi(vero) ympäri maailmaan meidän "perintö"kohteisiin. Köyhät ei tarvitse kuin raippaa ja meidän sirkushuveja.

T. Petteri P-ornon käsikirjasta: parein raha  rikkaan tilillä kui köyhän taskussa

ps. matkaliput Turkkuseen piiikajunall

Vierailija
104/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nukkeje.

Miten sanot "nukke"-sanan monikon genetiivin?

Vierailija
105/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nukkeje.

Ps. katso peilistä!

Vierailija
106/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kömpelöitä käsiä paistelisi itse uunissa sellaisesta korumassasta. Aivan hirveän näköisiä. 

Siinäpä sulle bisneksen paikka.  Tee hiukan paremman näköisiä kun ei niin vaikeaakaan.

Mulla on työpaikka, ei vapaa-ajan ohjelmasta pulaa. Voit vapaasti varastaa bisnesidean. Mutta jos kerran niin innoissaan "nukkeja rakentaa", niin ihme, ettei noin köppäsiä kyhäelmiä kykene tekemään itse. Varmaan tulisi parempia. 

Vierailija
107/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinalainen päättää lopettaa nappien tekemisen, meiltä tippuvat housut jaloista. Niitä nappeja kun ei kukaan muu valmista. Niin syvällä ollaan riippuvuudessa Kiinasta.

Tämä. Turhaa siitä on silloin kuluttajia syyttää. Juurisyyt ovat muualla.

No, meillä on Suomessa miljoonia yksittäisiä kuluttajia tekemässä ostopäätöksiä. Kyllä voi yksittäistä kuluttajaakin sormella osoittaa. Suomalaisilla on köyhän mentaliteetti, pitää haalia roskaa paljon, eikä kelpaa yksi laadukas tavara.

Vierailija
108/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tilata Temusta, kun suomesta saa vain sitä huonointa laatua.

Teen tuotteita myyntiin, ja paremmista osista valmistettua voi myydä kovempaan hintaan kuin sitä huonommista valmistettua. Ja lisäksi sen paremman osan saa Temusta samaan hintaan, tai jopa halvemmalla, kuin suomesta sen padkan.

Vierailija
109/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinalainen päättää lopettaa nappien tekemisen, meiltä tippuvat housut jaloista. Niitä nappeja kun ei kukaan muu valmista. Niin syvällä ollaan riippuvuudessa Kiinasta.

No, meillä on Suomessa miljoonia yksittäisiä kuluttajia tekemässä ostopäätöksiä. Kyllä voi yksittäistä kuluttajaakin sormella osoittaa. Suomalaisilla on köyhän mentaliteetti, pitää haalia roskaa paljon, eikä kelpaa yksi laadukas tavara.

Miten saman tai paremman tuotteen ostaminen Temusta tekee siitä täältä ostettua huonomman?

Vierailija
110/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkien varaosia! Voi apua. Anna mun kaikki kuulla. Voi järjen köyhyys ja päättelykyvyn kuolema.

Olisko kannattanut ostaa nukke sellaisesta paikasta, ettei se hajoa eikä mitään varaosia edes tarvitse ostaa?

Oi kyllä sinä olet sitten viisas, miten kestät itseäsi dorka. Et sinunkaan sit tarvii lääkäreissä juosta kun olet niiiiin särkymätön

Ps. minkä minä sille voin jo sinulla ei lapsuudessa ollut muuta kuin räkäinen nenäsi!

Vierailija
111/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta tässä Temu-vastustuksessa on, että nämä kiihkeimmät vastustajat ovat vihervasemmistolaisen median aivopesun uhreja, aivan kuten elokapinoitsijatkin, jotka toistelevat ulkoa opittuja teesejä juurikaan ymmärtämättä niitä. Esimerkiksi elokapinoitsijat ovat huolissaan kasvaneista hiilidioksidipäästöistä, vaikka hiilidioksidi on välttämätöntä kaikelle kasvillisuudelle. Ja mitä suurempi ilman hiilidioksidipitoisuus on, sitä rehevämpää on kasvillisuus. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille omilla aivoilla ajattelemaan kykeneville ihmisille. 

Kiinakaupan vastustajat myös tavallisesti ostavat samat tuotteet välikäsien kautta paljon kalliimmalla hinnalla, koska se antaa heille "moraalisen oikeutuksen" moittia muita, jotka ostavat ne suoraan Kiinasta. Olen nähnyt  ja kuullut kommentteja, että turvallisempaa on ostaa tuote "kotimaisesta" nettikaupasta kuin Kiinasta, vaikka kyseinen "kotimainen" nettikauppaa on itse selvästi ostanut tuotteen Kiinasta.

Vierailija
112/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vimma joillakuilla on arvostella toisten tekemisiä? Mikä elämästä puuttuu, kun pitää viikosta toiseen vaahdota tästä aiheesta?

Tai kääntäen. Mikä ihmeen vimma joillakuilla on paskoa koko maapallo turhan krääsän takia?  Kohta meiltä tai ainakin lapsenlapsilta puuttuu elinkelpoinen pallo, kun koko planeetta on tuhottu ja pilattu turhan krääsän takia. 

Ihmiset ei oikeasti tarvii kaikkea tuota tilaamaansa paskaa elääkseen hyvän elämän.

Niin jos oikein aletaan karsimaan turhasta niin sitten voitaisiin karsia vaikka myös meikit, hiusvärit, kaikki kauneustuotteet, alkoholi, tupakka, roskaruuat, herkut, ravintolat, festarit,  influensserit, onlyfansit, somet ja kaikki muu turha mitä ihminen ei tarvitse oikeasti elämiseen. :) 

Muun luettelemasi olen jo karsinut tai en ole koskaan ehtinyt aloittaakaan, mutta herkkujen suhteen asiaa pitää vielä työstää. Harrastan muun muassa käsitöitä, lukemista ja musiikkia enkä ole koskaan ostanut mitään Temusta. Suosittelen lämpimästi muillekin. Vähemmän on enemmän.

-ohis.

Vierailija
113/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun mielestä se on metrinen ratakiskon pätkä jossa on kaikki sinulle tarpeellinen.

T. Yksi joka on erimieltä kuin TE lampaat  päääkkäpääää

Vierailija
114/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veistäkää ne nukkenne puusta eikä mistään muovikrääsästä!

Tällainen täysin turha muovikrääsän kuskaaminen maapallon puolelta toiselle pitää saada loppumaan!

Tässä on taas yksi surullinen aivopesun uhri. Eikö sinulla ihmis-parka ole kykyä ajatella omilla aivoillasi? Mitäpä, jos seuraavalla kerralla suuntaisit huomiosi esimerkiksi Greta Thunbergin lentelyyn ympäri maailmaa julistamaan ilmastokatastrofia? Tai vähäpäästöisten sähköautojen valmistuksen aiheuttamiin ympäristöongelmiin. Teitä moniongelmaisia, pelokkaita ihmisiä ohjaillaan valtamedian toimesta kuin pässejä narussa päivittäin huolestumaan milloin mistäkin asiasta. Hyvin näyttää indoktrinaatio uppoavan...

Vierailija
115/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttajia on paljon enemmän kuin keskustelusta luulisi, kun vuodessa saapuu 60 000 000 pakettia eu-maiden ulkopuolelta, ja lähes kaikki Kiinasta.

Ja tahti vain kiihtyy, lyhyessä ajassa on tuplaantunut, eikä kymmenkerstaistumiseenkaan kauaa ole mennyt.

Vierailija
116/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuttajia on paljon enemmän kuin keskustelusta luulisi, kun vuodessa saapuu 60 000 000 pakettia eu-maiden ulkopuolelta, ja lähes kaikki Kiinasta.

Ja tahti vain kiihtyy, lyhyessä ajassa on tuplaantunut, eikä kymmenkerstaistumiseenkaan kauaa ole mennyt.

Jokaiselle vauvasta vaariin tulee siis 10 pakettia vuodessa.

Vierailija
117/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan yhden kerran tilannut Temusta. Lemmikkien erikoistarvikkeen, jota eläinlääkäri suositteli, ja jota ei saa mistään muualta. Ei netistä eikä kivijalkakaupasta. Vaihtoehtona olisi ollut koettaa tehdä itse, mutta en osaa, eikä minulla ole taitoa tehdä kaavoja. Käytännössä vaihtoehdot olivat tilata Temusta tai olla ilman. Tilasin, enkä kadu. Tuote on ollut tarpeellinen lemmikille, estäen nuolemasta haavaa. 

Ilman muuta olisin ostanut tuotteen Suomesta, mikäli se olisi ollut mahdollista. 

Olenko nyt sitten se paljon parjattu temuttaja? Ei kerta vielä homoa tee.

Kyllä sieltä alkaa jo viherhomous pilkistämään.

t. pekka h

Vierailija
118/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette menneet aikoinaan Ebaysta tai Sheinsidesta tuommoiseen psykoosiin? 

Niin, siksi että media ei rummuttanut niitä vastaan ja Sheinsiden rättejä esitteli jokainen tunnettu bloggaaja ja ihmiset myötäilivät mukana.

Nyt kun media on päättänyt että Temu on paha, sen täytyy olla sitten niin!

Vierailija
119/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa tehokkaita potenssilääkkeitä, aivan kuin olisi sitonut rautakangen pystyyn.

Vierailija
120/210 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkien varaosia! Voi apua. Anna mun kaikki kuulla. Voi järjen köyhyys ja päättelykyvyn kuolema.

Olisko kannattanut ostaa nukke sellaisesta paikasta, ettei se hajoa eikä mitään varaosia edes tarvitse ostaa?

Oi kyllä sinä olet sitten viisas, miten kestät itseäsi dorka. Et sinunkaan sit tarvii lääkäreissä juosta kun olet niiiiin särkymätön

Ps. minkä minä sille voin jo sinulla ei lapsuudessa ollut muuta kuin räkäinen nenäsi!

Yllä näemme kiehtovan kurkistuksen temuttajan päänsisäiseen maisemaan.

-ohis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän