Yle: Nyt puolustautuvat Temuttajat: Nukkejen varaosia ei saa muualta!
Temutus, temuttaminen, tempautuminen, hups eikun se vika liittyikin Jeesukseen. Kumminkin rakkaalla lapsella on monta nimeä. Temu puhuttaa suomalaisia päivästä toiseen nykyään, kun tilausmäärät kiinalaisesta netin halpakaupasta vaan kasvavat huimaa tahtia.
Nyt puolustautuvat temuttajat, jotka kertovat Ylelle, ettei heidän olisi mahdollista hankkia harrastusvälineitä lainkaan, jos Temua ei olisi. Suomesta ei saa esimekiksi nukkejen käsiä ja muita osia. Osalla taloudellinen tilanne ei mahdollista ostosten tekemistä Suomessa.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinalainen päättää lopettaa nappien tekemisen, meiltä tippuvat housut jaloista. Niitä nappeja kun ei kukaan muu valmista. Niin syvällä ollaan riippuvuudessa Kiinasta.
Tämä. Turhaa siitä on silloin kuluttajia syyttää. Juurisyyt ovat muualla.
Ihmetyttää miten tuolta ihmiset löytävät mitään käyttökelpoista. Pari testitilausta olen tehnyt ja ottanut hyvät arvostelut saaneita tuotteita, ja ihan roskaa silti. Jotkut kuulokkeet otin ja äänenlaatu on niin kamala, että ei noilla voi mitään kuunnella. Vaatteet olivat aivan erilaiset kuin kuvissa ja kangas sellaista, että hyvä jos ensimmäistä pesua kestävät hajoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa krääsää tuo on vaikka liittyisi harrastukseen. En ole koskaan tajunnut näitä harrastajia, jotka tuottavat hirveän määrän tarpeettomia esineitä.
TÄMÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten tuolta ihmiset löytävät mitään käyttökelpoista. Pari testitilausta olen tehnyt ja ottanut hyvät arvostelut saaneita tuotteita, ja ihan roskaa silti. Jotkut kuulokkeet otin ja äänenlaatu on niin kamala, että ei noilla voi mitään kuunnella. Vaatteet olivat aivan erilaiset kuin kuvissa ja kangas sellaista, että hyvä jos ensimmäistä pesua kestävät hajoamatta.
Itse en ainakaan mennyt Temun sivuille katselemaan että haa, mitähän täältä tänään löytyykään vaan etsiessäni tuotetta ensin kivijalkaliikkeistä turhaan, alan katsomaan netistä että missä myydään. Vaihtoehtoisia nettikauppoja ei ole. Kun laitan hakusanaksi tarvitsemani tuotteen, tulee tasan yksi osuma, Temu.
Veistäkää ne nukkenne puusta eikä mistään muovikrääsästä!
Tällainen täysin turha muovikrääsän kuskaaminen maapallon puolelta toiselle pitää saada loppumaan!
Nukkien varaosia! Voi apua. Anna mun kaikki kuulla. Voi järjen köyhyys ja päättelykyvyn kuolema.
Olisko kannattanut ostaa nukke sellaisesta paikasta, ettei se hajoa eikä mitään varaosia edes tarvitse ostaa?
Jos tarvitsen esimerkiksi varaosan, sanotaanko vaikka ompelukoneeseen, eikä sellaista mistään muualta kuin Temusta löydy vaan minulle sanotaan että osta uusi ompelukone, niin kumpi se nyt olisi luonnon kannalta siis parempi?
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinalainen päättää lopettaa nappien tekemisen, meiltä tippuvat housut jaloista. Niitä nappeja kun ei kukaan muu valmista. Niin syvällä ollaan riippuvuudessa Kiinasta.
Hölynpölyä, napit voi valmistaa ihan täysin itse puusta tai eläimen luusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsen esimerkiksi varaosan, sanotaanko vaikka ompelukoneeseen, eikä sellaista mistään muualta kuin Temusta löydy vaan minulle sanotaan että osta uusi ompelukone, niin kumpi se nyt olisi luonnon kannalta siis parempi?
Tietysti uusi ompelukone vuoden välein gigantista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti uusi ompelukone vuoden välein gigantista.
Korjaan, Gigantemusta.
Vierailija kirjoitti:
Nukkien varaosia! Voi apua. Anna mun kaikki kuulla. Voi järjen köyhyys ja päättelykyvyn kuolema.
Olisko kannattanut ostaa nukke sellaisesta paikasta, ettei se hajoa eikä mitään varaosia edes tarvitse ostaa?
Eiku nukkejen 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen vimma joillakuilla on arvostella toisten tekemisiä? Mikä elämästä puuttuu, kun pitää viikosta toiseen vaahdota tästä aiheesta?
Tai kääntäen. Mikä ihmeen vimma joillakuilla on paskoa koko maapallo turhan krääsän takia? Kohta meiltä tai ainakin lapsenlapsilta puuttuu elinkelpoinen pallo, kun koko planeetta on tuhottu ja pilattu turhan krääsän takia.
Ihmiset ei oikeasti tarvii kaikkea tuota tilaamaansa paskaa elääkseen hyvän elämän.
Ihminen ei tarvitse hyvään elämään ~95 prosenttia tavaroista mitä me kaupasta ostetaan, että tuo on vähän järjetön rima, jos haluaa jeesustella..
-eri
Niin, ehkä maailma olisi parempi paikka, jos me kaikki vain
Ei, vaan niin se juuri menee. Huomaat lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Ok, Mr. Tokmanni.
On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä mutta olla huomaamatta malkaa omassa silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tasan yhden kerran tilannut Temusta. Lemmikkien erikoistarvikkeen, jota eläinlääkäri suositteli, ja jota ei saa mistään muualta. Ei netistä eikä kivijalkakaupasta. Vaihtoehtona olisi ollut koettaa tehdä itse, mutta en osaa, eikä minulla ole taitoa tehdä kaavoja. Käytännössä vaihtoehdot olivat tilata Temusta tai olla ilman. Tilasin, enkä kadu. Tuote on ollut tarpeellinen lemmikille, estäen nuolemasta haavaa.
Ilman muuta olisin ostanut tuotteen Suomesta, mikäli se olisi ollut mahdollista.
Olenko nyt sitten se paljon parjattu temuttaja? Ei kerta vielä homoa tee.
Tämän saat anteeksi,kunhan ei toistu.
On huvittavaa, että EK halusi kyykyttää ja köyhdyttää duunarit mutta ei tajunnut, että samalla heikkenee kansan ostovoima ja että huvenneet pennoset suunnataan nyt oikeasti sinne, mistä halvimmalla saadaan. Sitäkö pitäisi muka jotenkin puolustella?
Ilmankos Suomella menee huonosti: bisnespomoilla ei ole älliä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän nuo on aiemmin hommanneet harrastusvälineensä? Käykö artikkelista se ilmi?
Kalliilla teiltä väistä vetäjiltä tai ei ole pystyneet tekeen mitään ja mitä se sinulta on pois jos joku jotain harrastaa ja kestääkö
sinun tekemises aina "päivävaloa"?
t. kokoomuslaisten vaatimus on vain alamaisten tarve palvella vain heitä.
-Petteri P-orno
Lähti juuri iso tilaus temulle...viikossa tulee;)
Tilasin Temusta ladattavan partakoneen reilulla 10 eurolla ja nyt olen sillä viikon verran partaani ajellut. Hyvin lähtee partakarvat ja ensimmäisestä latauksestakin on vielä yli puolet jäljellä. Koneen latauskin tehdään turvallisesti USB-C -kaapelilla ja pienellä teholla, joten sähköautopaloja ei pääse tapahtumaan.
Ai, nytkö niitä irtopäitä olisikin saanut tavallisista kaupoista