Tyttäret houkuttelevat että muuttaisin heidän lähelleen Norjaan. Tuntuuko hullulta ajatukselta?
Esikoinen on asunut siellä jo monta vuotta, nuorempi lyhyemmän ajan. Ovat sitä mieltä ettei Suomessa oikein ole tulevaisuutta heidän ikäpolvelleen.
Osaan ruotsia keskinkertaisesti ja mietin kauanko menisi että tulisin toimeen norjan kielellä. Toki siellä nyt englantiakin hyvin osataan.
N53
Kommentit (72)
lähde ihmeessä. en kauaa miettisi.
Lähde. Norja on maailman parhaita maita. Jos haluat oppia kielen, opit sen. Ha det så bra!
Suomesta kannattaa ilman muuta muuttaa ulkomaille. Parin vuoden kuluttua lähdemme lähemmäksi jälkikasvuaan, jotka asuvat Saksassa.
Suomesta on muuttanut paljon väkeä työn perässä Norjaan. Minulla on vajaa kymmenen suomalaista tuttua eri puolilla eri ammateissa. Käymme itsekin vuosittain Norjassa luontoretkillä.
Suomi on muuttunu läpimädäksi maaksi. Mä lähtisin miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde. Norja on maailman parhaita maita. Jos haluat oppia kielen, opit sen. Ha det så bra!
Norjan kielen yleisin sana on ikke. Sen oppii nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan kielen yleisin sana on ikke. Sen oppii nopeasti.
Akkurat!
Vierailija kirjoitti:
Oletko ulkoilija tyyppiæ? Koska tyøvuosia vielæ jæljellæ, niin mikæ ammatti? Mihin pæin Norjaa? Suhtaudutko Norjaan "ulkomaana"?
No varmaan sellainen keskinkertainen ulkoilija olen, mökkielämä on ok. Pystyn tekemään töitä etänä Suomeen, se ei ole ongelma. Oslon lähelle muuttaisin.
En itse asiassa tunne Norjaa kovin hyvin, ajattelen sitä ehkä "Ruotsin sisarusmaana".
Ap
Norja on kallis maa,riittääkö rahat?
"Ovat sitä mieltä ettei Suomessa oikein ole tulevaisuutta heidän ikäpolvelleen."
Iigorit eivät pääse irti näistä samoista jankutuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Norja on kallis maa,riittääkö rahat?
Itse Norjassa asuneena; vuokra oli saman verran kuin pääkaupunkiseudulla, muutenkin hintataso pääkaupunkiseudun luokkaa ravintoloissa yms. Järkevät asiat halpoja, esim. tuoreet marjat huomattavasti halvempia ja karkit taas paljon kalliimpia. Ja jos taas tekee töitä sinne, niin palkka ainakin tuplasti mitä Suomessa. Eli taloudellisesti kannattaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Iigori lähtee nyt sinne rintamalle kiltisti droneja kuuntelemaan.
Suoraan sanottuna minusta on aika creepyä että äiti seuraa aikuisia lapsiaan jopa ulkomaille, maahan josta ei edes tiedä juuri mitään. Onkohan ne napanuorat nyt oikeasti katkaistu?
Vierailija kirjoitti:
"Ovat sitä mieltä ettei Suomessa oikein ole tulevaisuutta heidän ikäpolvelleen."
Iigorit eivät pääse irti näistä samoista jankutuksistaan.
Iigoritko Suomen pilasivat?
Aivan todella hyvä ajatus! Jos kerran tyttäretkin pyytävät.
Ala pakata jo kapsekkiasi.
Pääseehän sieltä takaisinkin mutta veikkaan ettet tule takaisin vähässä kummassa.
Arki on arkea sielläkin, mutta missäpä se EI olisi.
Oikeasti aika surullista, että tällaiseen asiaan kaivataan ulkopuolelta hyväksyntää ja mietitään, että näyttääkö ne omat valinnat hullulta jonkun mielestä.
Tee vaan rauhassa kuten haluat, elä sitä sun elämää. Jos haluat mennä, mene. Kiva, että tyttäret haluaa sut lähelleen. Millä muulla on mitään väliä?
Tietysti muutat lastesi lähelle jos he sitä toivovat ja itse haluat heidän lähellä asua. Ei kai tuota kannata kahta kertaa miettiä edes. 😀
Ulkomaille muuttaminen ei ole vaikeaa, ja sinulla on siellä jo apua että saat viralliset hommat hoidettua. Takaisinkin pääsee aina jos jostain syystä et viihdykään. Ja kielen oppii nopeasti kun vähän näkee vaivaa, menet sitten saman tien jollekin kurssille.
-neljässä eri maassa asunut, ja aikuisiällä kaksi täysin uutta kieltä opetellut
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten ole jo lähtenyt?
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna minusta on aika creepyä että äiti seuraa aikuisia lapsiaan jopa ulkomaille, maahan josta ei edes tiedä juuri mitään. Onkohan ne napanuorat nyt oikeasti katkaistu?
Täh. Tietysti vanhempi muuttaa jos kaikki osapuolet sitä haluavat, läheiset ihmiset ovat tärkein asia maailmassa. Minä itse juuri muutin maapallon toiselta puolelta jotta olisin omaa äitiäni lähempänä. Sinulla taitaa olla aika etäiset suhteet perheeseesi? Kuulostaa surulliselta.
Oletko ulkoilija tyyppiæ? Koska tyøvuosia vielæ jæljellæ, niin mikæ ammatti? Mihin pæin Norjaa? Suhtaudutko Norjaan "ulkomaana"?