Ällöttää nää ohjeet: Ei saippuaa lähellekään alapäätä!
Ihan oikeasti. Takapuoli pestään saippualla, ja normaalilla motoriikalla ja anatomialla varustetulla ihmisellä ei ole vaaraa siitä, että saippua kulkeutuu vaginaan. Mikään ei ole niin yököttävä kuin pesemätön perse.
https://www.is.fi/terveys/art-2000011551832.html
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Tiedä perseestä mutta lääkärit eivät suosittele emättimen pesua muulla kuin vedellä,kaikki pesuaineet kun kuivattavat herkkiä limakalvoja ja ärsyttävät ihoa. Jotain on vialla,jos pelkällä vedellä huuhdottu toosa haisee.
Itse olen aina pessyt ihoni pelkällä vedellä, enkä haise, kemikaalit tuhoaa ihon oman toimimman.
Vastako te tämän saitte tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omalla kohdallani huomannut että virtsatietulehdus tulee jos pesuainetta pääsee liian lähelle intiimialuetta. Varovainen täytyy suihkussa olla ettei suihkdusaippuaa valu väärään paikkaan. Myös alapääkarvojen ajaminen vaikka vähänkin on huono juttu. Virtsis tulee.
Osta Lactolinea, maksaa 2,5 euroa puoli litraa. Sillä voi pestä intiimialueet, kasvot, perseen ja hiuksetkin. Halpaa ja hyvää, vieläpä suomalaista. Ei tarvi suihkussa varoa, mihin se valuu, kun käy koko kehoon.
Lacto Line pesuneste kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko keholle. Lacto Line on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: usein toistuvaan pesuun finnisen ihon puhdistukseen intiimihygieniaan vauvan kylvetykseen. Lacto Line sopii kasvojen, vartalon ja hiusten päivittäiseen pesuun. Se suojaa ja kosteuttaa ihoa. Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoi
Mikä mainostaja olet? Maksetaanko sulle tästä palkkaa?
pH 4,5 on liian korkea vulvan pesuun. Vesipesu on parempi. Jos jotain pesuainetta välttämättä haluaa käyttää niin pH:n tulisi olla 3,7-4,3.
Olen nainen ja en taida ymmärtää näitä ohjeita. Puhutaanko näissä siis siitä, että laittaisi saippuaa ihan emättimeen? Koska kyllä minä alapään pesen ulkopuolelta ihan saippualla päivittäin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pippelin pestä saippualla?
Ei.
Miehellä ei ole siellä pippelissä mitään samanlaisia limakalvoja tai bakteeritasapainoja sun muuta kuin naisella vaan siellä on vain pelkkää nahkaa joten mitään syytä miksei voisi saippualla pestä ei ole. Lisäksi en usko että joku iljettävä limainen sissijuusto lähtee sieltä kunnolla pelkällä vedellä ilman pesuainetta sen paremmin kuin paskakaan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja en taida ymmärtää näitä ohjeita. Puhutaanko näissä siis siitä, että laittaisi saippuaa ihan emättimeen? Koska kyllä minä alapään pesen ulkopuolelta ihan saippualla päivittäin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Jotkut urpot luulevat, että alapään pesu tarkoittaa sitä, että tungetaan saippuaa emättimeen.
Ihmiset puhuvat tässäkin ketjussa ihan sekaisin tästä asiasta. Toiset puhuu siitä, että tungetaan saippuaa emättimeen sisään ja toiset puhuu siitä, että tungetaan saippuaa vain emättimen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emättimen sisään ei tungetakaan saippuaa. Mutta kyllä ulkopuolelta pestää intiimipesuainesaippualla niin perseaukon ympärystä kuin ulkopuolelta ulkosynnyttimet.
Lactoline on hyvä ja halpa. Puoli litraa maksaa 2,5 euroa. Marketeista saa.
Pese ihan keskenäsi vain. En ole tuollaisia tarvinnyt enkä tarvitse jatkossakaan. Enkä myöskään ota käskyjä sinulta vastaan. 😂
Lemutoosa alkaa uhoamaan, nice
Missä kohtaa hän uhosi? Totesi että pese keskenäsi ja kertoi ettei ota sinulta käskyjä vastaan, kuten ei varmasti ota kukaan muukaan. On sinulla harvinaisen erikoinen näkemys uhoamisesta. Sinulle ainoastaan todettiin tosiasiat. Menikö vähän tunteisiin kun et onnistunutkaan hyppyyttämään ketään täällä mielesi mukaan? Voi sinua. 😂
Vierailija kirjoitti:
Alapäälle on olemassa omat pesuaineet. Ei todellakaan mitään normisaippuaa sinne. Tai toki jos haluaa ikuiseen tulehduskierteeseen.
Olen pessyt alapääni kerran tai kaksi päivässä ihan tavallisella suihkusaippualla tai käsisaippualla koko ikäni. Ei ikinä kuivuutta, tulehduksia, hiivaa tai muitakaan ongelmia.
Mulle on se ja sama mitä muut tekee, mutta erilaisia näköjään ollaan näissäkin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse laimennan normaalia saippuaa kädessäni ja pesen sillä, sellaisenaan liian tujua. Myös intiimisaippua kävisi. Emättimen sisälle ei työnnetä mitään saippuaa.
Olen työntänyt suklaapatukan.
Tosinainen jättää pillun pesemättä ja perseen pyyhkimättä. Hyvin te vedätte, voi elämän kevät.
Mulla ainakin lisääntyy pissatus aina kun kuuraan toosan vähän perusteellisemmin sebamedillä. Kestää useamman päivän sellainen lievästi epämukava olo. Siksi vain vesipesu yleensä.
En edes tajunnut koko juttua vuosikymmeniin, luulin että se lievä pissatuksen tunne on normaalia. Vasta kun gynekologi sanoi tosta ja aloin pestä vedellä niin se aina ollut epämukavuus poistui. Suosittelen siis teitäkin kokeilemaan jotka sanotte että ongelmitta pesette saippualla. Kaikkeen nimittäin tottuu, kuten ritsikoihin, ja vasta kun ne saa pois niin huomaa millainen olon pitäisi olla.
Hyi miten likaisia naisia. Ihan oikeesti se alapäänne haisee kamalalle jos ette käytä pesuainetta sen pesuun. Luulette että se ei haise mutta kyllä se HAISEE.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä perseestä mutta lääkärit eivät suosittele emättimen pesua muulla kuin vedellä,kaikki pesuaineet kun kuivattavat herkkiä limakalvoja ja ärsyttävät ihoa. Jotain on vialla,jos pelkällä vedellä huuhdottu toosa haisee.
Emätintä ei pestä ollenkaan. Tai voihan joku niinkin tehdä, mutta taatusti yksikään lääkäri ei sitä suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten likaisia naisia. Ihan oikeesti se alapäänne haisee kamalalle jos ette käytä pesuainetta sen pesuun. Luulette että se ei haise mutta kyllä se HAISEE.
No sun ei tarvitse mun toosaa kauaa haistella, jos koskaan. Minä taas elän tämän värkkini kanssa 24/7 ja niin kauan kun en itse huomaa mitään hajua, niin jatkan vesipesulla. Minun mukavuus ja terveys menee sinun hetkellisen hypoteettisen yökötyksen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Suominainen EI ALAPÄÄTÄ PESE.
Kummaa että ulkomailla pidetään kyllä huoli raikkaudesta.
Ulkomailla ei ole edes käsisuihkuja.
Ennen miehet nuuhki ihastuneina sormiaan päästyään naisen kanssa tekemisiin, nykyään yökkivät jos pikkuhousujen alta löytyy yksikin karva tai muu kuin parfyymin haju. Voi helvattu tätä nykyaikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue se artikkeli: jos ymmärrät lukemaasi, siinä on selitys, miksi naisihmisiä kehoitetaan jättämään saippua väliin, vesi riittää.
Vesi ei todellakaan riitä. Ei sitä saippuaa tarvitse sukuelimiin silti työntää vaikka pesee perseensä. Se haju näiden vesihuljuttajien jälkeen vessassa on ihan kauhea.
Ap
Onko sinun jälkeesi vessassa ruusuntuoksu?
Se on pikkasen eri asia, että miltä uloste haisee kuin että miltä takapuoli haisee. Vai hierotko sinä sen lopputuotteen ensin takapuoleesi.
Joidenkin jäljiltä on ihan törkeä pesemättömyyden katku vaikka kävisivät
Ne, joiden jäljiltä sanot tällaista hajuhaittaa kokevasi voi olla hyvin niitä saippualla peseviä. Et voi sitä mitenkään tietää.
Musta on outoa ihmetelllä, että vessassa haisee. Se on paikka jossa on viemäri. Siellä haisee vaikka siellä vaan meikattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin lisääntyy pissatus aina kun kuuraan toosan vähän perusteellisemmin sebamedillä. Kestää useamman päivän sellainen lievästi epämukava olo. Siksi vain vesipesu yleensä.
En edes tajunnut koko juttua vuosikymmeniin, luulin että se lievä pissatuksen tunne on normaalia. Vasta kun gynekologi sanoi tosta ja aloin pestä vedellä niin se aina ollut epämukavuus poistui. Suosittelen siis teitäkin kokeilemaan jotka sanotte että ongelmitta pesette saippualla. Kaikkeen nimittäin tottuu, kuten ritsikoihin, ja vasta kun ne saa pois niin huomaa millainen olon pitäisi olla.
Ajattelitko Sebamedin olevan jotenkin hellävaraista limakalvoille? Siinä on ihoa ärsyttävää sulfaattia, kohtalaisen korkea pH, väriaineita ja hajusteita.
Hehe, se liika peseminen nimenomaan saa sen hajun aikaiseksi. Passita vaimo apteekkiin hakemaan lääkkeet bakteerivaginoosiin, sen jälkeen yksi vesipesu per päivä riittää ja hajut pysyvät poissa.