Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää nää ohjeet: Ei saippuaa lähellekään alapäätä!

Vierailija
13.10.2025 |

Ihan oikeasti. Takapuoli pestään saippualla, ja normaalilla motoriikalla ja anatomialla varustetulla ihmisellä ei ole vaaraa siitä, että saippua kulkeutuu vaginaan. Mikään ei ole niin yököttävä kuin pesemätön perse.

https://www.is.fi/terveys/art-2000011551832.html

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että haisee ilman saippuaa, on jo liian myöhäistä. Se saippuasi on laittanut ihon bakteeriston keturalleen, ja jossain muhii mahdollisesti jopa tulehdus. 

Ja jos tuntuu että isompi asia jää ympäriinsä kiinni, et syö tarpeeksi kuituja, siihenkään ei saippua auta. Voisi laittaa ne elintavat kuntoon ensin. 

Vierailija
262/268 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toistuvat virtsatietulehdukset kertovat onko alapäähygienia kunnossa vai ei. Myös liika saippuapesu aiheuttaa virtsiittiä.

Tämä alapesu on vissiin taitolaji. Itselläni ei virtsatietulehduksia ole, vaikka minulla on munuaislääkitys, joka nostaa riskiä sairastua virtsiittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii kuinka kädet kuivuu jatkuvasta saippuapesusta ja niitä täytyy sitten koko ajan rasvata voi vaan miettiä, mitä sama tavara tekee huomattavasti herkemmälle limakalvolle 

Mutta eihän siinä. Tyylinsä kullakin 

Eiköhän niitä käsiä tule pestyä kuitenkin useammin kuin alakertaa päivän aikana? 

Vierailija
264/268 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toistuvat virtsatietulehdukset kertovat onko alapäähygienia kunnossa vai ei. Myös liika saippuapesu aiheuttaa virtsiittiä.

Tämä alapesu on vissiin taitolaji. Itselläni ei virtsatietulehduksia ole, vaikka minulla on munuaislääkitys, joka nostaa riskiä sairastua virtsiittiin.

Mulla ei ole koskaan virtsatietulehduksia, hiivaa, ylimääräisiä hajuja tai vuotoja eikä mitään kutinoita. Pesen takapuoleni ja nivuseni suihkusaippualla.

Vierailija
265/268 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää sen asian, että vulvaa ei saa pestä suihkusaippualla, jonka ph-arvo on 5,5 vaan pitää olla pesuneste, jonka ph-arvo on alle neljä, kun sillä hanavedellä on kuitenkin reilusti kumpaakin suurempi ph-arvo?

Vierailija
266/268 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan virtsatietulehduksia, hiivaa, ylimääräisiä hajuja tai vuotoja eikä mitään kutinoita. Pesen takapuoleni ja nivuseni suihkusaippualla.

Ei mullakaan. Pesen ainoastaan vedellä. 

Vierailija
267/268 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva mennä nuolemaan daamin alakertaa ja pökertyä hajusta 👍

Jep. En yhtään ihmettele miksi jotkut karttelevat tuota, kun kaikilla ei ole hygienia kunnossa. 

Vierailija
268/268 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ihme ruokavaliosta sössötys liittyy asiaan? Ei kai joku tosissaan kuvittele, että peräaukko ei likaannu ellei paska ole poikkeuksellisen tahmeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi