Päiväkoti
Miten se päiväkotityö nyt on niin vaikeaa muka nykyään. Olin joskus nuorempana itsekin siellä avustamassa. Ihania lapsia, kivoja työkavereita.
Heidän ei tarvitse tehdä ruokaa, ostaa ruokaa, pestä vaatteita, siivota (joku lelujen keräys lasten kanssa), ostaa vaatteita jne jne jne. On täysin eri hoitaa kotona lasta kuin päiväkodissa. Päiväkodissa on kokit, siivojat, pomot, jne, työkaverit. Oh my. Sit vanhemmat vaa kuulee päikkytätien jäkätystä pitkän työpäivän jälkee, päikyn jälkee ku viel käydään ruokakaupassa, hoidetaan lapset, käydään ulkona, tehdään ruoka, siivotaan, hoidetaan vanhat sukulaiset yms. Toki osalla päikkytädeistä kotona ihan sama homma. Lehdissä Valitetaan ettei vanhemmat ota kontaktia lapseen mut sit ku otat ni päikkytäti yrittää viedä itseensä kaiken huomion ja vaikeuttaa lapsen kotiinlähtöä, toivoen että lapsi vaan ruikuttaisi että haluaa jäädä päiväkotiin leikkimään, ja ottaen kaiken kunnian lapsen kasvattamisesta , mikä ei pidä paikkaansa, ethän edes moikannut lastani kun hän tuli päiväkotiin, en siitä mitään noteerannut, sillä ehkä sulla oli huono päivä, vaik ainii, täähän tapahtuu joka kerta, et unohdat moikata lastani sekä minua vaikka sua moikataan , mutta moikkaat kyllä seuraavaa lasta joka tulee paikan päälle. Ja ei, se lastenhoito kotona ei ole mun ongelma on onni että saan sen tehdä ja laittaa lapselleni rajat ja rakkaus, mut ne jäkättävät päikkytädit ja työstänsä uhriutuvat ovat se ongelma. On myös kivoja päikkytätejä kiitos heille.