Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisille kahvia kupillinen vai ei

Vierailija
13.10.2025 |

Vapaaehtoisille, jotka käyvät vanhusten palvelukodeissa yms esiintymässä ei uutisten mukaan pidä antaa kahvikupillistakaan talon puolesta. Perusteluna, että on ylimääräinen kulu. Ei siellä kahvin takia ole käytykään, mutta kertoo kyllä omaa kieltään vapaaehtoisten laulajien ym arvostuksesta tai pikemminkin sen puutteesta.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein sosiaalisten normien mukaista, että toinen istuu vain vieressä kun toinen kahvittelee ja itsellä ei ole mitään edessä. Tässä tulisi vanhuksille epämukava olo, kyse on kuitenkin  heidän kodistaan kodistaan vaikka laitos onkin ja vapaaehtoiset ovat vieraita. Varmasti vanhukset kehottavat vieraita ottamaan kahvia tms. ja kun nämä eivät ota, ei vanhustenkaan kahvihetki ole enää niin nautinnollinen. Eikä se nyt ole se vapaaehtoisten keskusteluhetken tatkoitus.

Tässä näin rautalangasta väännettynä.

Vierailija
82/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein sosiaalisten normien mukaista, että toinen istuu vain vieressä kun toinen kahvittelee ja itsellä ei ole mitään edessä. Tässä tulisi vanhuksille epämukava olo, kyse on kuitenkin  heidän kodistaan kodistaan vaikka laitos onkin ja vapaaehtoiset ovat vieraita. Varmasti vanhukset kehottavat vieraita ottamaan kahvia tms. ja kun nämä eivät ota, ei vanhustenkaan kahvihetki ole enää niin nautinnollinen. Eikä se nyt ole se vapaaehtoisten keskusteluhetken tatkoitus.

Tässä näin rautalangasta väännettynä.

Älä jaksa. Eivät kaikki ihmiset muutenkaan juo kahvia tai edes teetä. Hekö eivät istu sitten pöytään ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanhan sitten hyvinvointialueen päälliköiden/lautakuntien/johtoryhmien ym palavereistakin tarjoilut pois?

Sinne kokoukseenhan on menty tekemään päätöksiä, eikä kahvia juomaan ja pullaa syömään.

Se on eri asia.

Onko? Miten? Säästöhän on säästöä. 

Minkähänlainen meteli muuten nousi, jos julkiselta puolelta poistettaisiin kokouskaffeet, kampawiinerit ja raikkaat voikkaleivät?

Kuolisivatkohan virkakyöstit nälkään?

Tulisiko lakkoaalto?

Voi kuule, ne on poistettuja kauan sitten! Oma väki keittää itse kokouskahvinsa itse tuomistaan paketeista ja tarvikkeista ja vieraat talutetaan (maksullisen) kahviautomaatin ääreeen. Jos on ministeritason vieras tai porukkaa tulee ulkomailta, ei vieraiden tarvitse itse maksaa kahviansa, ja yleensä löytyy jotain pientä kastettavaa. Viinereitä tai voileipiä on viimeksi ollut kymmenkunta vuotta sitten

Vierailija
84/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikupin hinta on noin 8 senttiä. Kaikkiaan vapaaehtoisia esiintyjiä käy toimipisteessä, jossa on 70 vanhuspaikkaa noin 20 kuukaudessa. Hinta kahvittelusta on siis noin 1,60/kk. 

Onneksi sentään hyvinvointialueen kokoustarjoilut eivät kärsi rahan puutteesta , on muutakin kun kahvia. Naurattais jos ei olisi niin hirveää mihin jamaan on mennyt.

Vierailija
85/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohtelias isäntäväki, jos ei kahveja tarjota. En menisi toiste tällaiseen paikkaan!

Vierailija
86/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kahvipaahtimoilta hyvä markkinointiveto lahjoittaa vanhustenkoteihin tilaisuuksiin ilmaiset kaffeet.

Luuletko, että se keittämiseen tarvittava vesi ja energia ovat ilmaisia?

Vierailija
87/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tosi hyvä säästökohde. Tylsistyneet vanhukset menettää elämänhalunsa ja kuolee nopeasti pois kukuttamasta veronmaksajien rahoja. 

Vierailija
88/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut aina sellainen ettei maistu jos muut jää ilman. Luovun mielummin omistani ja olen itse ilman. Jo on köyhää meininkiä kun on noin tiukkaa. 

Vierailija
89/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kahvipaahtimoilta hyvä markkinointiveto lahjoittaa vanhustenkoteihin tilaisuuksiin ilmaiset kaffeet.

Puhumattakaan kahvit keittävän työntekijän palkasta sivukuluineen...

Vierailija
90/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan kahvit keittävän työntekijän palkasta sivukuluineen...

Lisäksi on huomioitava keittimen sekä vapaaehtoisten käyttämien istuinten kuluminen. Puhumattakaan astioiden pesemisestä koituvista kuluista. Pienistä puroista jne.!

Vierailija
91/91 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on tosi hyvä säästökohde. Tylsistyneet vanhukset menettää elämänhalunsa ja kuolee nopeasti pois kukuttamasta veronmaksajien rahoja. 

Näköjään laitosruuasta ei millään onnistuta saamaan niin huonolaatuista, että vanhukset kuolee nopeasti aliravitsemukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi