Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää tämä omakotitaloelämä.

Vierailija
13.10.2025 |

En tiedä, jaksanko enää kauan. En jaksa jatkuvaa polttopuiden raahausta ja lämmitysrumbaa, piha on ihan räjähtänyt, kun en vaan jaksa pihatöitä. Selkä on kipeä ollut jo jonkun aikaa ja kipeytyy lisää kun raahaan puita ja hoidan pihaa.

Pian alkaa lumityöt, putkien jäätymiset ym. Sähkön hinta huolestuttaa. Täällä on kauhea sotkukin, pitäisi siivota. Mutta ensin pitäisi hakea niitä puita ja lämmittää, kun täällä on niin kylmä, etten pysty nousemaan peiton alta.

Tätä taloa ei varmasti koskaan halua ostaa kukaan jos tämän myyntiin laittaa. Eli täällä olen sitten vaan vankina. Toivon, että tämä on nyt vaan ohimenevä vaihe. Viimeistään keväällä sitä varmasti taas nauttii kaikesta ha on onnellinen maalauselämästä. Kunhan nyt vaan jaksaisi tämän syksyn ja talven.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut remontoinnista? Puulämmityksen voi vaihtaa vaikkapa vesi-ilmalämpöpumppuun. Toimii kovillakin pakkasilla.

Vierailija
2/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut remontoinnista? Puulämmityksen voi vaihtaa vaikkapa vesi-ilmalämpöpumppuun. Toimii kovillakin pakkasilla.

No kun ei ole varaa tehdä yhtään mitään täällä. Ihan umpikuja on koko tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja remontteja saat ulkomailta. Suomesta ei kannata kysyä

Vierailija
4/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä vain töihin.

Vierailija
5/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy arvostaa sisuasi, että jaksat elää niin kuin nyt elät. 

Minulle se on osin tuttua, mutta vain kesäkauden.Lokakuu on jo takaraja kylmien öiden vuoksi. Lämmittää saa klapeilla koko ajan.

Ehkä sinä olet siellä, koska pärjäät ja osaat. Älä mieti ostaako taloa kukaan, vaan luota että joku ihastuu siihen. Jos siis päädyt myymään sen.

Kevät on sitten taas uusien lupauksien mukavaa aikaa.

Jaksamista sinne päin!

Vierailija
6/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä vain töihin.

No ihan olen työssäkäyvä ihminen. Mutta yksinään kun tässä asun ja olen pienipalkkainen, ei rahat vain riitä nykyään.

Vierailija
7/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy arvostaa sisuasi, että jaksat elää niin kuin nyt elät. 

Minulle se on osin tuttua, mutta vain kesäkauden.Lokakuu on jo takaraja kylmien öiden vuoksi. Lämmittää saa klapeilla koko ajan.

Ehkä sinä olet siellä, koska pärjäät ja osaat. Älä mieti ostaako taloa kukaan, vaan luota että joku ihastuu siihen. Jos siis päädyt myymään sen.

Kevät on sitten taas uusien lupauksien mukavaa aikaa.

Jaksamista sinne päin!

Kiitos!🥰

Vierailija
8/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla velkaa talosta?

Jos ei, niin laita myyntiin riittävän alhaisella hinnalla.

Jos on velkaa, niin laita hintapyyntö hitusen sen päälle. Tavoite on, että saat talosta sen verran, että voit maksaa jäljellä olevan asuntolainan pois.

Vierailija
9/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Kyllä tuollainen asuminen on monen unelmaa! Eli hyvinkin saat myytyä, jos hinta on kohdallaan.

Itsekin noin asun, on vieläpä ulkosauna ja -huussi. Puulämmityksen tueksi laitettiin ilp. Puita pitää kantaa, samoin vesiä, mutta niitä kun kantaa kerralla paljon, ei joka päivä tarvitse. Lisäksi voi käyttää vaikka maitokärryjä tai talvisin kelkkaa/pulkkaa puiden kuskaukseen jos haluaa. Itse kannan vielä ilman, kun pystyn. Pihaa ei tarvitse hoitaa kuin nurmikko leikata.

Olen monisairas, ja nuo askareet on tärkeää jumppaa, teen sitä niin kauan kuin voin.

Vierailija
10/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on puuta, miksi maksaa uusista laitteista  ja sähköstä?  Ryhtiä vaan  ja tupa lämpöiseksi

Puita itsekin tuon takkaan ja  ikää 68

Vierailija
11/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa remonti on talon surma. Niin kävi naapurissakin, talo  myytiin  lopuksi hometalona, eikä  ollut vanha talo

Vierailija
12/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli kokeiltua omakotiasumista ja myytyä talo pois. Ei ole mun juttu, ihan hirveää. Nyt onnellisena kerrostalossa, eikä yhtään mitään stressiä asumisesta. Kaikki on tasaisen rauhallista ja seesteistä, kaikki toimii, lämpötila on aina miellyttävä, ei yllättäviä kuluja, ei stressiä mistään. Eikä ole sirkkelöiviä, mopolla päristeleviä tai pihallaan mölyäviä naapureitakaan.

Vierailija
13/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ole mitään muuta lämmitystapaa kuin puu? 

Itse asun 130-vuotta vanhassa talossa yksin. 90m (yläkerta tyhjillään lasten löhdettyä) ja pari pönttöuunia ja ilp. Lämmitys sujuu todella näppärästi kun ilppi hoitaa suurimman osan ja pönttikset otan yksi kerrallaan käyttöön kovimmilla pakkasilla (-10c alaspäin). Uunit lämpeää kerran päivässä, niin ei tartte olla puuta kantamassa sisälle joka päivä. 

Mietin, miksi alunperin muutit tuollaiseen taloon? Kyllä mä mietin omaa jaksamistani ja talon jälleenmyyntiarvoa jo ennen kuin ostin. Valitsin riittävän pienen tontin ja talon, jotta pärjään ja jaksan yksin hoitaa. Toki ymmärrän, että elämäntilanteet voi muuttua. Sinuna laittaisin myyntiin ja muutat helpompaan asumismuotoon. Tsemppiä! 

N54

Vierailija
14/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että koska selkäsi on rikki, lämmität tupaasi ostopuilla. Sillä rahalla minkä laitat vuodessa polttopuihin saisit ilmalämpöpumpun helpottamaan elämääsi.

Vierailija
15/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ole mitään muuta lämmitystapaa kuin puu? 

Itse asun 130-vuotta vanhassa talossa yksin. 90m (yläkerta tyhjillään lasten löhdettyä) ja pari pönttöuunia ja ilp. Lämmitys sujuu todella näppärästi kun ilppi hoitaa suurimman osan ja pönttikset otan yksi kerrallaan käyttöön kovimmilla pakkasilla (-10c alaspäin). Uunit lämpeää kerran päivässä, niin ei tartte olla puuta kantamassa sisälle joka päivä. 

Mietin, miksi alunperin muutit tuollaiseen taloon? Kyllä mä mietin omaa jaksamistani ja talon jälleenmyyntiarvoa jo ennen kuin ostin. Valitsin riittävän pienen tontin ja talon, jotta pärjään ja jaksan yksin hoitaa. Toki ymmärrän, että elämäntilanteet voi muuttua. Sinuna laittaisin myyntiin ja muutat helpompaan asumismuotoon. Tsemppiä! 

N54

Onnea sulle, minä ampuisin itseni mieluummin kuin raahaisin jotain helvetin puukalikoita tai kärvistelisin pönttöuunien kanssa.

Vierailija
16/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee välillä olo että omakotitalo on liian iso ja raskas taakka . Kevät ja syksy menettelee kun ei ole pihatöitä mutta lumityöt ja nurmikonleikkuu ottaa välillä koville . Remontit rassaa mieltä , siis aivan pakolliset . Mutta kerrostaloon en halua enkä rivariin . Oma piha ja oma tupa ja lupa kumminkaan on tärkeitä .Mutta olisi se ihanaa ettei tarvitsisi kantaa vastuuta asumisesta vaan maksaisi vain vuokran ja joku hoitaisi velvollisuudet. Ainoa homma olisi sisältä siivous.

Vierailija
17/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpa remonti on talon surma. Niin kävi naapurissakin, talo  myytiin  lopuksi hometalona, eikä  ollut vanha talo

Kallis remontti on talouden surma. Niin kävi naapurissakin, ulosottomies myi talon pakkohuutokaupassa, eikä ollut vanha talo.

Vierailija
18/18 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Kyllä tuollainen asuminen on monen unelmaa! Eli hyvinkin saat myytyä, jos hinta on kohdallaan.

Itsekin noin asun, on vieläpä ulkosauna ja -huussi. Puulämmityksen tueksi laitettiin ilp. Puita pitää kantaa, samoin vesiä, mutta niitä kun kantaa kerralla paljon, ei joka päivä tarvitse. Lisäksi voi käyttää vaikka maitokärryjä tai talvisin kelkkaa/pulkkaa puiden kuskaukseen jos haluaa. Itse kannan vielä ilman, kun pystyn. Pihaa ei tarvitse hoitaa kuin nurmikko leikata.

Olen monisairas, ja nuo askareet on tärkeää jumppaa, teen sitä niin kauan kuin voin.

Lisään tähän vielä, että asenne. Ei kannata laskea mitkä kaikki asiat on tekemättä, vaan huomata että jes, tämänkin sain nyt tehtyä, hyvä!

Omalla kohdallani tuntuu että tämä vaihe on kaikkein kylmin vuodesta. Kun kesä on ohi ja kylmenee. Pätee nimenomaan ulkohuussin käyttämiseen ja siihen jos saunassa käy pesulla ilman, että saunan lämmittää 😄 Mutta tämä vaihe menee ohi ja sitten karaistuu. Talven -25 ei ole enää yhtään näin paha, ja sitä paitsi silloin on maalla aivan äärettömän kaunista!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän