Miksei suomesta löydy laadukkaita kankaita? Ja miksi Eurokangas on nykyään ainoa kangaskauppa!
Inhoan Eurokangasta! Meidän kaupungissa ne on ainoat kangaskaupat ja jokaisessa on sama valikoima! Ei mitään laatukankaita, kaikki jotain sekoitteita tai pelkkää polyesteria. Etsin takkia varten villakangasta joka olisi 100 % villaa, mutta ei ole. Vuorikankaat on kaikki polyesteria.
Miksi kankaina myydään pelkkää muovia?!?!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin se, jonka suurimmaksi osaksi villainen päällystakki haisee, syyttäisin kyllä ennemmin omaa aineenvaihduntaani kuin sitä pariakymmentä prosenttia polyamidia.
Ja olisit väärässä.
Mä harrastan neulomista, ja kyllä se sataprosenttinen villa on se, mikä haisee. Ei se mua haittaa, tykkään lampaan hajusta, mutta näin se vaan on.
Puhut nyt eri asiasta. Totta kai villassa on ominaistuoksu, kankaissa se ei niinkään enää tunnu, langoissa enemmänkin. Mutta valmiisiin vaatteisiin tarttuu hajuja vaikka jos olet villapaidassasi keittiössä missä käryää tai hikoilet siihen tms. Villasta ne lähtee tuulettamalla, varsinkin pakkasessa. Muovit on aina pakko pestä eikä hajut aina lähde silläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kangaskauppoja on satoja, mutta ap ei löydä kuin Eurokankaan. Oletko koskaan kokellit netin hakutoimintoja? Saatat hämmästyä jo sitäkin, että verkkokauppoja on runsaasti ja monella niistä on myös kivijalkakauppa.
Ihan pikaisella haulla "villakangas kangaskauppa" löytyi 20 sellaista yritystä, joihin ap voisi mennä ostoksille. Löytyy 100% villakangasta takkiin. Jopa Kärkkäiseltä Lahdesta saisit villakankaasi ilman polyesteria.
Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei asioi Kärkkäisellä.
Monet haluaa ostaa kankaat kivijalkakaupasta, koska haluaa tunnustella pintaa, nähdä värit, kokeilla laskeutuvuutta. Kai niitä kankaitakin saa tilattua vaikka sieltä teikäläisten Temusta, mutta laatua sieltä ei saa.
Tuo oli vain esimerkkinä siitä, että toivottua villakangasta löytyy vaikka mistä, jopa kaikista kauppaketjuista eniten kotimaista tuotantoa myyvältä Kärkkäiseltä. Minusta on kummallista valittaa kangaskauppojen puutetta, kun erilaisia kivijalka- ja verkkokauppoja on valittavaksi asti ja Eurokankaassakin myydään 100% villasta tehtyä kangasta. Minusta koko ketjun ideana on moittia tuota kangaskauppaa ja sen valikoimaa, koska jokainen nykypäivänä ompeleva osaa kyllä löytää puotien äärelle ja vaikka tilata näytepaloja, jos se hiplailu on tärkeä asia. Ja ompeleva tietää, että kankaan neilöpaino kertoo aika lailla laskeutuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin se, jonka suurimmaksi osaksi villainen päällystakki haisee, syyttäisin kyllä ennemmin omaa aineenvaihduntaani kuin sitä pariakymmentä prosenttia polyamidia.
Ja olisit väärässä.
Mä harrastan neulomista, ja kyllä se sataprosenttinen villa on se, mikä haisee. Ei se mua haittaa, tykkään lampaan hajusta, mutta näin se vaan on.
Puhut nyt eri asiasta. Totta kai villassa on ominaistuoksu, kankaissa se ei niinkään enää tunnu, langoissa enemmänkin. Mutta valmiisiin vaatteisiin tarttuu hajuja vaikka jos olet villapaidassasi keittiössä missä käryää tai hikoilet siihen tms. Villasta ne lähtee tuulettamalla, varsinkin pakkasessa. Muovit on aina pakko pestä eikä hajut aina lähde silläkään.
Jos sekoite on 80-prosenttisesti villaa, ei siihen tartu hajuja yhtään sen enempää kuin sataprosenttiseen villaan. Muutenkin villan hyvät ominaisuudet ovat hyvissä sekoitteissa läsnä. Luota minuun, kokemusta on.
Sitten erikseen ovat ne ns. villasekoitteet, joissa suhdeluku on toisin päin, esimerkiksi sukat, joissa villaa vain 20-30 prosenttia. Ne kyllä alkavat haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikamuoti on jyrännyt yli kangaskauppiaat. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään tietoa mikä on laatu luonnon materiaali taikka mistä se tulee. Moni ei myöskään välitä ja ainoaksi kriteeriksi jää hinta. Suomalaiset ovat aina olleet nihkeitä investoimaan vaatteisiin ja kenkiin,kulkevat halvoissa huonokuntoisista marketista ostetuissa tuotteissa. Vaateteollisuudelle on tilaa joka maassa kun vaatteita tulee joka tapauksessa käyttää,pitää vaan olla maksavia asiakkaita. Suomen vaateteollisuus ajettiin vuosikymmeniä sitten alas pikamuodin tultua markkinoille ja Suomen kalliiden työ kustannusten maassa ei ollut kilpailijaksi.
Sepä se. Mä toivon, että ihmiset alkais pikkuhiljaa herätä tähän vaatteiden älyttömään ylikulutukseen ja ylituotantoon ja surkeaan muovilaatuun! Aloin o
Kangaskauppa se on kangaskauppa netissäkin!
Haluaisin nähdä ne istuvat vaatteesi, joita ompelet täysin ilman minkäänlaista ohjausta. Villakangastakissa jo tukikankaan paikat määrittävät sitä, mikä on lopullinen istuvuus, joten automaattisesti oletin, että olet edes kansalaisopistosta käynyt oppia hakemassa. Mutta joo, jatka harrastustasi, me muut lupaamme olla huomauttamatta epäsymmetrisistä hihanistutuksista ja puuttuvista olkapehmusteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olisit väärässä.
Puhut nyt eri asiasta. Totta kai villassa on ominaistuoksu, kankaissa se ei niinkään enää tunnu, langoissa enemmänkin. Mutta valmiisiin vaatteisiin tarttuu hajuja vaikka jos olet villapaidassasi keittiössä missä käryää tai hikoilet siihen tms. Villasta ne lähtee tuulettamalla, varsinkin pakkasessa. Muovit on aina pakko pestä eikä hajut aina
Jos sekoite on 80-prosenttisesti villaa, ei siihen tartu hajuja yhtään sen enempää kuin sataprosenttiseen villaan. Muutenkin villan hyvät ominaisuudet ovat hyvissä sekoitteissa läsnä. Luota minuun, kokemusta on.
Sitten erikseen ovat ne ns. villasekoitteet, joissa suhdeluku on toisin päin, esimerkiksi sukat, joissa villaa vain 20-30 prosenttia. Ne kyllä alkavat haiskahtaa.
Luota sinä minuun, kokemusta on. :) 20 % muovia luonnonmateriaalissa pilaa luonnonmateriaalin ominaisuudet.
Tosiaan harva tietää, millainen on takin rakenne. Olihan täällä tämä yksi sankari pesemässäkin villakangastakkia hajujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikamuoti on jyrännyt yli kangaskauppiaat. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään tietoa mikä on laatu luonnon materiaali taikka mistä se tulee. Moni ei myöskään välitä ja ainoaksi kriteeriksi jää hinta. Suomalaiset ovat aina olleet nihkeitä investoimaan vaatteisiin ja kenkiin,kulkevat halvoissa huonokuntoisista marketista ostetuissa tuotteissa. Vaateteollisuudelle on tilaa joka maassa kun vaatteita tulee joka tapauksessa käyttää,pitää vaan olla maksavia asiakkaita. Suomen vaateteollisuus ajettiin vuosikymmeniä sitten alas pikamuodin tultua markkinoille ja Suomen kalliiden työ kustannusten maassa ei ollut kilpailijaksi.
Sepä se. Mä toivon, että ihmiset alkais pikkuhiljaa herätä tähän vaatteiden älyttömään ylikulutuksee
Haluaisin nähdä ne istuvat vaatteesi, joita ompelet täysin ilman minkäänlaista ohjausta. Villakangastakissa jo tukikankaan paikat määrittävät sitä, mikä on lopullinen istuvuus, joten automaattisesti oletin, että olet edes kansalaisopistosta käynyt oppia hakemassa. Mutta joo, jatka harrastustasi, me muut lupaamme olla huomauttamatta epäsymmetrisistä hihanistutuksista ja puuttuvista olkapehmusteista.
"opiskellut ompelemista" ei tarkoita kansalaisopiston kursseja, parilla kaavoituskurssilla olen kyllä käynytkin. Mutta olen ommellut koko ikäni, lapsesta asti. Ensin opetti äiti, sen jälkeen kirjasto, nykyään myös YouTube ja kaikista eniten yritys ja erehdys.
Miksi sinulla on noin kova pakko tulla mollaamaan tuntemattoman ihmisen HARRASTUSTA? Kertoo sinusta aika paljon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan harva tietää, millainen on takin rakenne. Olihan täällä tämä yksi sankari pesemässäkin villakangastakkia hajujen vuoksi.
Et ole pesuloista tai kuivapesusta sitten kuullut. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataprosenttinen villakangas kuluu äkkiä huonoksi olkalaukun hihnan alta. Se, jossa on vähän polyamidia, on usein parempi valinta päällystakkiin.
Villan parhaat ominaisuudet, kuten lämpimyys ja hengittävyys ja se, ettei se ala haista, menee pilalle juurikin sillä, kun siihen sekoitetaan muovia. Oikeaa villakangastakkia ei tarvitse pestä ollenkaan, kun taas muovisekoitetakkeja pitää. Ja se peseminen pilaa villan. Jos villakangas nyppyyntyy olkahihan alla, nypyt saa kyllä poistettua. Ja esim. villapaidoissa sekoitemateriaalit nyppyyntyy sata kertaa enemmän!
Ei mikään villakangastakki kestä vesipesua, olipa villaa tai sekoitetta! Tuuletus riittää hoidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras villakankaiden ostopaikka on tämä: https://www.facebook.com/historiskarum
Heiltä voi tilata alle kympillä näytteet koko valtavasta villakangasvalikoimasta. Värivaihtoehtoja on joka laadusta paljon.
Toinen hyvä kauppa on tämä, mutta heillä on pienempi valikoima: https://www.antoniettatessuti.com/en/product-category/fabrics/
Jos netistä tilaa niin maailma on täynnä noita parempia verkkokauppoja, taisit löytää ne kaikista surkeimmalla käyttäjäkokemuksella operoivat. :DD Eikä villakankaastakaan tarvitse noin paljon maksaa. :)
Omat kokemukset ovat hyviä ja kankaat ovat olleet juuri sitä, mitä olen tarvinnut.
Miksi te heti alatte riitelemään? Ei minustakaan ole muita kangaskauppoja kuin Eurokangas. En ainakaan pk-seudulla tiedä ainuttakaan muuta.
Ja minustakin on kiva käydä kivijalkaliikkeessä. Tilaaminen on ihan arpapeliä enkä mielelläni tee sitä ollenkaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa ylempänä se sama sankari kirjoitti, että villasekoitetakkia pitää pestä hajujen poistamiseksi, ja sitten se pesu pilaa villan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa ylempänä se sama sankari kirjoitti, että villasekoitetakkia pitää pestä hajujen poistamiseksi, ja sitten se pesu pilaa villan.
Jos mun kommenttia tarkoitat, niin omat takkini on villaa ilman muovia, joten niitä ei tarvitse pestä. Vesipesusta en puhunut missään kohtaa mitään, en voi tietää miten te niitä muovitakkejanne pesette. Esimerkiksi villapukua en suosittele pesetettäväksikään, villa kärsii pesusta aina tehtiin se millä tavalla vaan. Toivottavasti kuitenkin pesette ne muovitakkinne edes jotenkin, koska haiseehan ne ajastaan aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Mä toivon, että ihmiset alkais pikkuhiljaa herätä tähän vaatteiden älyttömään ylikulutuksee
Siis onko sulla oikeasti tapana mennä huomauttelemaan jostain hihojen istutuksista ihmisille jotka näkee sen vaivan että ompelee itse vaatteitaan? Nyt on kyllä k*sipäisyys niin huipussaan että ei voi kuin ihmetellä. Toivottavasti sulle vastavuoroisesti huomautellaan siitä miten valtava ihmisp*rse olet.
" opiskellut ompelemista" ei tarkoita kansalaisopiston kursseja, parilla kaavoituskurssilla olen kyllä käynytkin. Molen ommellut koko ikäni, lapsesta asti. Ensin opetti äiti, sen jälkeen kirjasto, nykyään myös YouTube ja kaikista eniten yritys ja erehdys.
Miksi sinulla on noin kova pakko tulla mollaamaan tuntemattoman ihmisen HARRASTUSTA? Kertoo sinusta aika paljon.
ap"
Huomasitko, että en kirjoittanut kansalaisopiston kursseista opiskeluna vaan "olet edes kansalaisopistosta käynyt oppia hakemassa". Jos olet oikeasti ommellut koko ikäsi, niin sinulla olisi erittäin hyvin tiedossa kangaskauppojen tarjonta etkä nyt itkisi, että Eurokankaasta ei löydy, joten ei siis löydy mistään.
En mollaa harrastustasi, mollaan sitä, että haluat moittia Eurokangasta julkisesti vain siksi, että materiaalitietoisuutesi on olematon.
Vierailija kirjoitti:
" opiskellut ompelemista" ei tarkoita kansalaisopiston kursseja, parilla kaavoituskurssilla olen kyllä käynytkin. Molen ommellut koko ikäni, lapsesta asti. Ensin opetti äiti, sen jälkeen kirjasto, nykyään myös YouTube ja kaikista eniten yritys ja erehdys.
ap"
Huomasitko, että en kirjoittanut kansalaisopiston kursseista opiskeluna vaan "olet edes kansalaisopistosta käynyt oppia hakemassa". Jos olet oikeasti ommellut koko ikäsi, niin sinulla olisi erittäin hyvin tiedossa kangaskauppojen tarjonta etkä nyt itkisi, että Eurokankaasta ei löydy, joten ei siis löydy mistään.
En mollaa harrastustasi, mollaan sitä, että haluat moittia Eurokangasta julkisesti vain siksi, että materiaalitietoisuutesi on olematon.
No sovitaan sitten niin. Hyvin intohimoisesti nyt kuitenkin tulet mollaamaan minua jatkuvasti tähän ketjuun. Tässä kaupungissa on vain Eurokankaita enkä tilaa netistä, joten niiden tarjonta on ainoa mitä olen päässyt tutkimaan. Jos se sua noin valtavasti häiritsee niin ehkä sun kannattaa hetki vetää henkeä ja miettiä miksi otat noin paljon kierroksia tuntemattoman ihmisen harrastuksesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kangaskauppoja on satoja, mutta ap ei löydä kuin Eurokankaan. Oletko koskaan kokellit netin hakutoimintoja? Saatat hämmästyä jo sitäkin, että verkkokauppoja on runsaasti ja monella niistä on myös kivijalkakauppa.
Ihan pikaisella haulla "villakangas kangaskauppa" löytyi 20 sellaista yritystä, joihin ap voisi mennä ostoksille. Löytyy 100% villakangasta takkiin. Jopa Kärkkäiseltä Lahdesta saisit villakankaasi ilman polyesteria.
Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei asioi Kärkkäisellä.
Monet haluaa ostaa kankaat kivijalkakaupasta, koska haluaa tunnustella pintaa, nähdä värit, kokeilla laskeutuvuutta. Kai niitä kankaitakin saa tilattua vaikka sieltä teikäläisten Temusta, mutta laatua sieltä ei saa.
Tuo oli vain esimerkkinä siitä, että toivottua villakangasta löytyy vaikka mistä, jop
Tässä ketjussa on joku myrtsi yrittämässä jotain riidanpoikasta.
Kannattaisi siirtyä tilaamaan netistä. Saat sellaista kangasta kuin haluat, eikä tarvitse tyytyä eurokankaan valikoimaan. Näytetilkut tilaamalla pääset arvioimaan kankaan laatua etukäteen.
Keittiön tuolinpäälliskankaat hankin n. 7 vuotta sitten iskun tehtaanmyymälän jämärullista. Eipä enää ollut sitäkään tänä kesänä, kun etsin uusia. Ulkomailta oli pakko tilata. Ympäri eteläsuomea kiersin liikkeet jotka löysin. Pelkkää ohutta läpnäkyvää luirua, rumia värejä tai akuankka vauvatrikoota tarjolla.
Suurin ongelma on se, että nuo kaupat eivät kannata. Ihmiset eivät tee enää samassa määrin käsitöitä, kuin joskus aiemmin.