Tulli, kansanedustajia ehdottaa Temusta tilaamisen kieltämistä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/a62651ae-1472-4900-ac08-c494125efa47
Veikkaan että tänä jouluna Temuttaminen menee ihan uusin ennätyksiin?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee nyt lähinnä näistä kommentoijsta eräs vanhus mieleen, joka pelkäsi kaikkien ulkomailla tuotettujen ruokien syömistä.
Sinunkaltaiset on ne, jotka ongelmia aiheittavat. Ei mitään väliä kunhan halvalla saan -niihhän?
Moni ehkä muistaa sen maitojauhehuijauksen, kun rikolliset valmisti ja möi melamiilla lisättyä maitojauhetta, Kymmeniätuhansia lapsia joutui sairaalahoitoon. Moni kuolikin.
Ensinnäkään sillä ei ole mitään tekemistä Temun kanssa. Toisekseen siitä on jo vuosia ja sillä välin Kiinassa on myyty ihan järjetön määrä tavaraa. Takerrut yhteen yksittäistapaukseen. Samalla logiikalla voisi väittää, että venäjällä ei voi syödä tai juoda mitään, kun siellä on joku kuollut alkoholimyrkytykse
Lähes kaikki tuotteet ovat vaarallisia? Siis oikeasti? Ja te uskotte? Montako ihmistä Suomessa (ja muualla) on tilannut Temusta? Ja montako myrkytystapausta tai vastaavaa on raportoitu? Aivan. Pyöreät nolla. Tukesin mielestä vaikkapa legopalikassa tai hammasharjassa on tukehtumisvaara. Tyypillistä ylihysteriaa ja holhoamista.
Törkeä ehdotus taas sosialisteilta! Mistä minä mitättömällä ministerin palkallani pohjoismaiset muotimekkoni ostan, jos en Temusta? Suomalaisilla ei ole varaa elintasoon johon ne on tottuneet! Se ei meille käy!
T. Isänmaallinen fiskaalikonservatiivi Arkadianmäeltä
PS. Menkää Töihin!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ylikuluttavat aivan liikaa kaikessa.
Temusta tai muista kiinakaupoista ei tarvitsisi kenenkään tilata mitään.
Kaupoissa on myös liikaa tavaraa myynnissä, vaikka ne olisi testattu niin ne voisi silti kieltää.
Myöskin pikamuodin ja keinokuidut vaatteissa voisi kieltää. Se tukee myrkyllisiä kemikaaleja luontoon päästäviä ja lähes orjuudessa työtä teettäviä tehtaita.
Näillä olisi suurempi vaikutus ilmastonmuutoksen torjunnassa globaalisti, kuin nykyisellä pipertämisellä yhteensä.
Miksi näihin ei puututa? Ihmiset päirjäisivät vuosikymmeniä olemassa olevilla tavaroilla.
Niinkö? Okei. Entäs me, jotka olemme joutuneet oikeasti aloittamaan alusta, kuka mistäkin syystä. On meitä, joilla ei todellakaan ole _mitään_. Muuttaessani tähän asuntoon mulla oli repullinen vaatteita ei mitään muuta. Ja koska vakituisia töitä Kunnollisella Palkalla ei tästä maasta löydy niin tuilla on pakko elää. Mitä luulet, onko mulla varaa ostella tavaroita jostain Jyskistä? Tai edes Prismasta? Tottakai tilaan Temusta jotta mulla olisi sellaisia pikkujuttuja kuten astioita, verhoja, valaisimia ja mattoja. Onko se turhaa kulutusta?
Pitäisi sen vähän hälytyskelloja soittaa itse kullekin, kun Temun elektroniikkatuotteista puuttuu täysin tuki uusimmille teknologioille, vaikka kyseessä on Kiina missä ne nimenomaan valmistetaan ja uudet standardit ovat saatavilla aikaisemmin kuin Suomessa. Temu nimenomaan erottuu tässä muista kauppa-alustoista, missä on monen tasoista ja hintaista tuotetta tarjolla.
Osta käytettynä. Saat laadukkaampaa ja halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joo. Kävin Hyvinkään iCare-myymälässä (spr:n kierrätyskeskus). Hintaesimerkkejä; aivan tavallinen Onlyn mekko 50€. Keittiöliina 15€(!!). Selvästi kuluneet lenkkarit 39€. Pieni pehmolelu 4,50€. Kaksi leipälautasta yhteensä 12€. Jne. Että joo, todella edullista ja laadukasta. Lähdin pois, menin kotiin ja avasin Temu-sovelluksen. Ei mulla ole varaa tuollaisiin hintoihin edes uusista tavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on myös liikaa tavaraa myynnissä, vaikka ne olisi testattu niin ne voisi silti kieltää.
Myöskin pikamuodin ja keinokuidut vaatteissa voisi kieltää. Se tukee myrkyllisiä kemikaaleja luontoon päästäviä ja lähes orjuudessa työtä teettäviä tehtaita.
Näillä olisi suurempi vaikutus ilmastonmuutoksen torjunnassa globaalisti, kuin nykyisellä pipertämisellä yhteensä.
Miksi näihin ei puututa? Ihmiset päirjäisivät vuosikymmeniä olemassa olevilla tavaroilla.
"Temusta tai muista kiinakaupoista ei kenenkään tarvitsisi tilata mitään". Eli siis sinun mielestäsi ihmiset eivät koskaan tarvitse uusia tavaroita? Mikään ei koskaan hajoa tai kulu loppuun? Ajatus siitä, että Temusta vaan tilaillaan huvikseen krääsää on harhaanjohtava. Varmasti jotkut niin tekevätkin, mutta esimerkiksi minä olen ostanut sieltä olohuoneen verhot (ei ollut entuudestaan ollenkaan ja kaikki näkivät sisälle), päiväpeiton (ei ollut sitäkään), lompakon (edellisestä hajosi kolikkopuolen vetoketju), lenkkarit (edelliset hajosivat) ja sukkia (oli kaksi ehjää paria jäljellä ennestään). Kaikki hyviä ja hintalappu alle kolmasosa siitä mitä ihan samainen "kiinaroska" maksaa Suomessa. Tunnen muitakin jotka Temusta ostavat tarpeeseen, ei huvikseen. Että semmoista kerskakulutusta. Kuten sanotaan, on tyhmää maksaa liikaa, eikä mulla sitäpaitsi olisi varaakaan johonkin Tokmannin sadan euron päiväpeittoon.
Kielletään temu niin kiertävät sisaryhtiön (umet) kautta
Temun kieltäjät ei oikeasti osaa hahmottaa tavaran määrää yhtään suuremmassa mittakaavassa. Työskentelen itse yhdessä isossa varastossa ja siihen päivittäiseen tavaramäärään verrattuna jonkun temuostokset on täysi kärpäsen kakka, kun yritykset tilaa tavaraa rekkalasteittain, joka päivä. Ei kaikki tämäkään tavara tule ikinä myydyksi, mutta yrityksiä harvemmin syyllistetään turhasta kuluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri eilen kirppiksellä, etsin korkokenkiä. Koot oli vääriä, värit oli epäsopivia, kengät nuhjaantuneita, hintaa liikaa. Temusta saa uusia, puhtaita, kauniita kenkiä lähes samalla rahalla.
Suomi liian kallis. Siihen etsitään ratkaisua. Kaikki eivät pääse töihin hyväopalkkaisille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Kiina lamauttaa eurooppalaisen kaupankäynnin.
Tuskin. Eurooppa teki sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko päättäjät, että sitten ostetaan muualta. Ei ainakaan Suomesta. Itse ostan sitten kaikki Ruotsista, siellä on halvempaa.
Heja Sverige. Ruotsin talouskasvu nousuun.
Coop.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan ensin mitä sun koti sisältää. Ja köyhän koti. Ylikulutusta ei ole kaikilla.
Lisää veroja niin kohta kaikki tilataan ulkomailta, 17v Suomen talous sakannut ja päättäjillä ainut agenta ollut vain korottaa veroja.