Tulli, kansanedustajia ehdottaa Temusta tilaamisen kieltämistä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/a62651ae-1472-4900-ac08-c494125efa47
Veikkaan että tänä jouluna Temuttaminen menee ihan uusin ennätyksiin?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi toisessa ketjussa näin CE= China Export
Kiinalaiset käyttävat EU:n CE-merkkiä muistuttavaa CE- China Export logoa, joka eroaa hieman EU:n merkinnästä.
Sitä juuri. Jopa CE merkintä on väärennös
Kyllä kiinalaislla on paljon tuotteita, joissa on oikea ja aito EU:n CE-merkintä. Sen lisäksi on tuotteita, joissa taas on EU-merkintää muistuttava China Export logo, joka kuitenkin eroaa aika selvästi EU-merkinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluatte tukea kiinaa, venäjää ja pohjois-koreaa kauppasodassa eurooppaa vastaan? Viddu te ootte tyhmiä!
Sieltä ne suomalaiset kauppaketjutkin tilaa tavaransa. Mieluummin ostan sitä mitä haluan ja tilaan itse maksamatta tuotteesta suomalaisille välikäsille.
V**un apinat. Ostan varastoon vielä muutamalla tonnilla Temu-/Aliexpressroinaa, niin mulle ihan sama vaikka täyskielto tulee voimaan mikä toki tuntuu ihmeelliseltä rajoitukselta. Kivijalkaputiikit on menettäneet/heiltä jäänyt saamatta järjettömän määrän hilloa Suomessa pelkästään minun tilauksistani mainituista Kiina-kaupoista, puhutaan karkeesti arvioituna 60k-80k €:sta jonka olen säästänyt n. 10 vuoden aikana.
Eiköhän jokainen osaa ihan itse päättää mistä ja millaista tavaraa haluaa ostaa, ei siihen tarvita yhtään Vihreää kansanedustajaa hämmentämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan Ahvenanmaalle, Viroon, Latviaan, Ruotsiin, Norjaan, Saksaan, Tanskaan jne temu marketteja? Kansalaiset tuo temu kräässä viron reissuilta, taatusti esim. Viro kehittäisi tästä turisti magneetin.
---> Tuleeko uusi "ruotsinlaiva" joka itse asiassa on suuri temu kauppa? <---
Haha! 🤩💪🏼😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi toisessa ketjussa näin CE= China Export
Kiinalaiset käyttävat EU:n CE-merkkiä muistuttavaa CE- China Export logoa, joka eroaa hieman EU:n merkinnästä.
Sitä juuri. Jopa CE merkintä on väärennös
Kyllä kiinalaislla on paljon tuotteita, joissa on oikea ja aito EU:n CE-merkintä. Sen lisäksi on tuotteita, joissa taas on EU-merkintää muistuttava China Export logo, joka kuitenkin eroaa aika selvästi EU-merkinnästä.
On tottakai, mutta sitä aitoa CE merkintää isolla todennäköisyydellä ei temusta saa.
En tilaa mitään Temusta ja inhoan koko ilmiötä, mutta miten tämä käytännössä tehtäisiin? Kiellettäisiin tilaamasta mitään Kiinasta? Mutta pelkästään yksityishenkilöiltä? Yrityksethän tuovat jatkuvasti Kiinasta krääsää myyntiin. Kiellettäisiin kai sekin sitten, toivottavasti?
Vierailija kirjoitti:
Mutta samaan aikaan ollaan sallimassa alkoholin tilaaminen ulkomailta kotiovelle kannettuna.
Olen tilannut jo vuosien ajan. Joskus tuodaan kotiin, joskus menee noutolokeroon. En ymmärrä, mistä tässä oikein kohkataan.
EU-merkintä eli CE-logo on vain valmistajan ilmoitus siitä, että tuote täyttää EU:n direktiivien vaatimukset. Vaatimusten täyttymistä seurataan vain harvoin, lähinnä pistokokein tai jos herää epäilyksiä, ettei tuote täytäkään EU-vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
V**un apinat. Ostan varastoon vielä muutamalla tonnilla Temu-/Aliexpressroinaa, niin mulle ihan sama vaikka täyskielto tulee voimaan mikä toki tuntuu ihmeelliseltä rajoitukselta. Kivijalkaputiikit on menettäneet/heiltä jäänyt saamatta järjettömän määrän hilloa Suomessa pelkästään minun tilauksistani mainituista Kiina-kaupoista, puhutaan karkeesti arvioituna 60k-80k €:sta jonka olen säästänyt n. 10 vuoden aikana.
Temumekot liehuu, menkää töihin! Menkää töihin!
Vierailija kirjoitti:
En tilaa mitään Temusta ja inhoan koko ilmiötä, mutta miten tämä käytännössä tehtäisiin? Kiellettäisiin tilaamasta mitään Kiinasta? Mutta pelkästään yksityishenkilöiltä? Yrityksethän tuovat jatkuvasti Kiinasta krääsää myyntiin. Kiellettäisiin kai sekin sitten, toivottavasti?
Kannattaa myös pohtia, mistä tämä kieltämiskiihko oikein kumpuaa. On monta muutakin asiaa, jotka voivat olla haitallisia. Kielletäänkö myös esim. kaukomatkailu ilmastoa ja luonnonvaroja kuluttavana? Kriminalisoidaanko tupakan ja alkoholin hallussapito? Miksi Temu on nyt niin monen muun hampaissa? Onko niin, että sieltä tilaaminen on eliitin oman vaurastumistavoitteen vastaista, kun kansa ostaa tavaraa ilman välikäsiä, ja siksi sitä vastaan tuutataan voimalla propagandaa?
Sitäkin voi pohtia, onnistuisiko nyky- ja EU-aikana tuollainen yhteen verkkokauppaan tai yhteen maahan kohdistuva osto- ja tuontikielto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluatte tukea kiinaa, venäjää ja pohjois-koreaa kauppasodassa eurooppaa vastaan? Viddu te ootte tyhmiä!
Sieltä ne suomalaiset kauppaketjutkin tilaa tavaransa. Mieluummin ostan sitä mitä haluan ja tilaan itse maksamatta tuotteesta suomalaisille välikäsille.
Tämä!
Jos kauppaketjut lopettavat Kiina-tuonnin, voin harkita asiaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansanedustajilla on vain kaksi ratkaisua kaikkiin asioihin. Ensimmäinen keino on kielto ja toinen on pakko. Mitään muita tapoja ne eivät osaa ajatella.
Maaima on täynnä halppiskauppoja . Ei auta mitään jos yhden boikotoi. Kyyllä vaan tilataan edelleen kun Purra leikkasi suomalaiset köyhyyteen ja j vie duunareiden työoloja kaikintavoin heikoiksi ym. Purralle Pääasia että pultsarit saa kotiinkuljetuksella viinaa , ja huostaan kaljan hintaa VELKARAHALLA. 👹👹👹👹👹👹
Jos Temusta tilaaminen kiellettäisiin, kiinalaiset varmaankin perustaisivat uuden, eri nimellä. Eihän se tarvitsisi kuin uudet nettisivut, jonne voisi copypastata sisällöt ja korvata Temu-nimen jollain toisella.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta taidetaan tännä vuonna tilata 50 miljoonaa temu pakettia. Jos valtio laittaisi noihin 4e pakettimaksun niin määrä putoaisi ehkä puoleen ja valtio tienaisi 100 miljoonaa, sillä rahalla voisi avustaa tullia ihan mukavasti yms.
Toki ymmärrät et valtaosa paketeista on kauppiaiden tilauksia.
Tullimaksut riittää niin, että hinnat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, Vihreiden Tiina Elo ratkaisee ongelmia kieltämällä, ei hyvää päivää. Kansanedustajien määrää voisi hyvin pienentää puoleen ja samalla palkkoja nostaa, jos vaikka saataisiin tasoa nostettua ja parempia ehdokkaita vaaleihin. Kiina nyt vaan sattuu olemaan maailman tehdas, joka valmistaa myös suuren osan maailman huippubrändeista.
Kiina käy euroopan kanssa taloussotaa. Älkää nyt omiin muroihin kusko.
Minäkin köyhä, mutta en tyhmä. En tilaa temusta. Siinä on niin paljon huonoa kaikille.
Minusta Suomen tai Euroopan ei kannata lähteä matkimaan Trumpin tullileikkiä. Kiina osaa iskeä varsin hyvin takaisin. Siellä on suurin osa maametalleista ja varsin suuri osa myös lääkkeiden raaka-aineista.
Miten sitten suu pannaan, jos elektroniikkaa ei enää saa, tai se vähäkin, mitä Suomeen tulee, on hirvittävän kallista. Sama lääkkeiden kanssa. Jos Kiina haluaa ja tekee diilin Intian kanssa, niin eurooppalaisilla tehtailla ei enää ole mitään, mistä valmistaa lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tullimaksut riittää niin, että hinnat nousevat.
Uskaltaako Suomi ruveta trumpilaiseen tullisotaan Kiinaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansanedustajilla on vain kaksi ratkaisua kaikkiin asioihin. Ensimmäinen keino on kielto ja toinen on pakko. Mitään muita tapoja ne eivät osaa ajatella.
Maaima on täynnä halppiskauppoja . Ei auta mitään jos yhden boikotoi. Kyyllä vaan tilataan edelleen kun Purra leikkasi suomalaiset köyhyyteen ja j vie duunareiden työoloja kaikintavoin heikoiksi ym. Purralle Pääasia että pultsarit saa kotiinkuljetuksella viinaa , ja huostaan kaljan hintaa VELKARAHALLA. 👹👹👹👹👹👹
Juu olen tilannut paljon Kiinasta, mutten mitään Temusta. Ja yleensä tilaan esimerkiksi aitoja Xiaomin tuotteita, joita yritys ei tuo Eurooppaan, koska ne ovat suunnattu aasialaisille markkinoille, eivätkä he usko niille olevan riittävästi täällä menekkiä.
Suomesta taidetaan tännä vuonna tilata 50 miljoonaa temu pakettia. Jos valtio laittaisi noihin 4e pakettimaksun niin määrä putoaisi ehkä puoleen ja valtio tienaisi 100 miljoonaa, sillä rahalla voisi avustaa tullia ihan mukavasti yms.