Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätöitä varten kotiin työtila, kun ei haluaisi sellaista pienen kodin sisustusta pilaamaan?

Vierailija
12.10.2025 |

Asun pienessä torpassa ja tilaa on tosi vähän. Olen hankkinut tänne juuri sellaiset vanhat huonekalut jotka haluan ja mieli lepää rauhallisessa, kotoisassa sisustuksessa. Tavarat ovat aivan oikeilla paikoillaan, enkä haluaisi siirtää mitään. Ylimääräisiä tavaroita tai huonekaluja ei ole, en halua kotia joka on täynnä tavaraa.

Ja nyt on tilanne että tarvitsen etätyötä varten työtilan. Pienehkön sähköpöydän hankin jo, se on minulla pakollinen. Mutta nyt on pulma että minne ihmeeseen laitan sen koska se pilaa kodin tunnelman! 😄

Tänne ei sovi esimerkiksi kaappia jonne työtilan saisi piiloon. Pitkän harkinnan jälkeen siis tämä työpöytä joka nyt tuli. Haluaisin pöydän ikkunan eteen koska en haluaisi tuijottaa seinää. Mutta se tarkoittaa sitä että pöytä on koko ajan näkyvillä. Saan pöydältä kyllä läppärin ym kamat siirrettyä pois aina töiden jälkeen, mutta pöytä+satulatuoli jää ja se ärsyttää. Ja ei ole parempi jos heittää peiton näiden päälle 😂

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja miten ratkaisitte sen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin dc-fixiä tasoon ja se jo muutti heti ilmettä kivemmaksi! Jalatkin voi maalata. Näytön nostan kaappiin työpäivän päätteeksi.

Vierailija
2/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin dc-fixiä tasoon ja se jo muutti heti ilmettä kivemmaksi! Jalatkin voi maalata. Näytön nostan kaappiin työpäivän päätteeksi.

Tuo on kyllä väriltään kiva eli siitä ei ole kiinni. Mutta silti se on ruma puisten, vanhojen huolekalujen keskellä 😄 Olen nyt tosi pinnallinen tässä asiassa mutta ärsyttää kun ensimmäistä kertaa koti on ollut niin täydellinen ja nyt tuo pöytä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei oo kaappia tai tilaa kaapille mihin piilottaa tuoli ja pöytä niin ei tohon ole oikein mitään ratkaisua. Toki ellet saa kannettua sitä johonkin varastoon aina töiden jälkeen.

Kaikkea ei voi saada, jos haluaa ergonomisen työpisteen niin sitä on sitten katteltava. Toki satulatuolin tilalle voi hommata jonkun nätimmän työtuolin, niitä onneksi nykyään on. 

Vierailija
4/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei oo kaappia tai tilaa kaapille mihin piilottaa tuoli ja pöytä niin ei tohon ole oikein mitään ratkaisua. Toki ellet saa kannettua sitä johonkin varastoon aina töiden jälkeen.

Kaikkea ei voi saada, jos haluaa ergonomisen työpisteen niin sitä on sitten katteltava. Toki satulatuolin tilalle voi hommata jonkun nätimmän työtuolin, niitä onneksi nykyään on. 

Eikö satulatuoli mahdu pöydän alle piiloon? Sitten vaan joku nätti liina päälle silloin ,kun et tee töitä.

Vierailija
5/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuolin voi myös päällystää sopivammalla kankaalla, tai tehdä hupun jonka laittaa työpäivän päätteeksi 

Vierailija
6/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käsistään kätevä niin voi rakentaa seinälle taittuvan pöydän, jolloin koko etätyöhässäkkä mahtuu piiloon seinälle ja näyttöä ulospäin miltä tahansa kaapilta. Korkeussäätö on vähän hankalampi toteuttaa mutta ei mahdoton. Litteän monitorin voi kiinnittää myös seinään tai laittaa sellaisella säätövarrella että sen saa taitettua litteäksi seinää vasten kun kaapin laittaa kiinni. 

Vierailija
7/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti HALUA ergonomista työpistettä, mutta se on nyt pakko, koska istumatyötä ei kroppa enää kestä.

Mutta kaipa tuohon joku kangas sitten vaan pitää keksiä. Satulatuoli ei ole ongelma, sen saa pöydän alle piiloon. Jotain konttorituolia ei. Ap

Vierailija
8/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma, en minäkään halua töitä tehdä.

Vierailija
9/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut asettamalla esteettisyyden ergonomian edelle. Mulla on antiikkinen työpöytä ja siihen sopiva tuoli ja selkä aina jumissa :D

Ap:n tilanteessa yrittäisin varmaan piilottaa työpisteen jonkin muun huonekalun taakse. Olisiko se mahdollista? Onko sulla siellä mitään isompaa kalustetta, jota voi siirtää työpöydän leveyden verran irti seinästä ja laittaa työpöydän sen taakse nurkkaan? Tuossa joutuu tietysti luopumaan ikkunanäkymistä, mutta auttaisiko, jos laittaisit työpöydän yläpuolelle jonkin taulun ja työvalaisimeen auringonvalopolttimon? Minulla on sellainen, koska työpöytä on seinään päin ja on todella hyvä.

Vierailija
10/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta wall mounted folded desk

ja katso kuvahaun tulokset.

Sitten etsit paikallisen puusepän ja pyydät rakentamaan kyseisenlaisen kaapin haluamassasi värissä. 

Vierailija
11/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ruokapöytää työpöytänä. Tietokoneen voi nostaa piiloon lipastoon, samoin paperit yms, joita pidän siksi tarjottimella, että on helppo siirtää.

Vierailija
12/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja säästää kun tekee työntekijän kodista ilmaisen toimiston itselleen.

Vierailija
13/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituslipasto. Näitä löytyy myös antiikkiversioina.

https://www.netrauta.fi/kirjoituslipasto-78x42x103-cm-mahonki?utm_sourc…

Vierailija
14/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikkisermi, jonka taakse työpiste piiloon.

Vierailija
15/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja säästää kun tekee työntekijän kodista ilmaisen toimiston itselleen.

Työntekijä säästää työmatkakuluissa. 

Vierailija
16/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää ratkaista kalusteiden sijoittelulla niin että huomio keskipisteenä on varsinainen oleskelualue, selkänoja sinne työpisteeseen päin, mutta pelkkä iso mattokin voi olla riittävä, lisäksi siihen työpisteen taakse jokin rajaaja, matala sermi, taso jolla ruukkuja, viherkasveja, kattoon kiinnitettävä taidemoduuli, eikä sen tarvitse olla näköeste, riittää että siinä on jonkinlainen tilanjakaja. 

Vierailija
17/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ruokapöytää työpöytänä. Tietokoneen voi nostaa piiloon lipastoon, samoin paperit yms, joita pidän siksi tarjottimella, että on helppo siirtää.

Näin minäkin olen tähän saakka tehnyt. Vaan ei onnistu enää, kun ainakaan meidän ruokapöytää ei saa nostettua seisomakorkeuteen. Ap

Vierailija
18/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän esteetikon pulman, ei ole kiva laittaa rumia toimistokalusteita kauniiseen kotiin. Olen kokeillut monia ratkaisuja työurani aikana ja inhonnut mm. satulatuolia yli kaiken. Opettelin vähitellen seisomaan pöydän ääressä ja lopulta tein niin valtaosan työajasta. Läppärin sijoitin lipaston ja sen päällä olevan korokkeen päälle sopivalle korkeudelle, mikä oli minulle hyvä ratkaisu. Ennen eläkkeelle siirtymistä työpäiväni koostkuivat pitkälti etäkokouksista. Onneksi ei tarvinnut aina olla kamera päällä, silloin jumppasin niin pirusti kuulokkeet korvilla. Nyt on hyvä lihaskunto ja ryhti :-😁

Vierailija
19/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän esteetikon pulman, ei ole kiva laittaa rumia toimistokalusteita kauniiseen kotiin. Olen kokeillut monia ratkaisuja työurani aikana ja inhonnut mm. satulatuolia yli kaiken. Opettelin vähitellen seisomaan pöydän ääressä ja lopulta tein niin valtaosan työajasta. Läppärin sijoitin lipaston ja sen päällä olevan korokkeen päälle sopivalle korkeudelle, mikä oli minulle hyvä ratkaisu. Ennen eläkkeelle siirtymistä työpäiväni koostkuivat pitkälti etäkokouksista. Onneksi ei tarvinnut aina olla kamera päällä, silloin jumppasin niin pirusti kuulokkeet korvilla. Nyt on hyvä lihaskunto ja ryhti :-😁

Itselläni myös toiveena päästä eroon tuosta satulatuolista kokonaan 😄 en pidä siitä yhtään. Ap

Vierailija
20/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ongelma, kai se etätyö on pakko näkyä jotenkin, jos pieni asunto. No laita tuoli pöydän alle ja heität jonkun liinan siihen päälle, kun et tee töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan