Pääkirjoitus: Oliko Sanna Marin pääministerinä uhri vai hyväksikäyttäjä?
Kommentit (37)
Hesari lähtee taas kerran uhriutumaan sannan puolesta kun kaikkien 10000 sekoilun jälkeen joku kumma kyllä esittää kritiikkiä tuostakin suomen seuraavasta moskovan suosikkipresidentistä.
Kuvaavaa on, että on kaivettu joku minkälie alan "asiantuntija" toistamaan että sannan huume-epäily olisi ollut täysin aiheeton ja toistetaan tuota suoraan faktana pääkirjoituksessa.
Hesari itse todistaa ettei median suhde sannaan ole millään lailla neutraali vaan mediamme on ainakin suurimmalta osin täysin levittämässä sannan positiivista mielikuvaa ja piilottelemassa jumalatonta määrää ongelmia joista jokaisesta yhdestäkin kuka tahansa mies olisi lentänyt pois pääministerinpallilta.
Voitko kuvitella jos petteri kuskaisi kesärantaan monta taksillista satunnaisia baarituttavuuksia keskellä yötä bilettämään ja saunomaan mikä meteli siitä mediassa nousisi. Tai tissibileistä jälleen kesärannassa. Tai jauhobileistä jatkuvista yökerhokiehnäämisistä, uniperista jossa jätettiin vaan neuvottelut väliin kun pääministeri halusi bile-kesälomalle, ja sitten julistettiin että kyllä tässä ihan yhteyttä on pidetty ja se yhteys osoittautuu tekstariksi. Jonka on lähettänyt todennäköisimmin avustaja kun sanna itse todistettavasti oli ruississa biletunnelmissa. Olishan siinä tietty ollut oma huumorinsa jos sanna olisi sieltä ruissin tuiskeesta lähettänyt saksaan testarin teemalla "Wazzaaaapp...."
Miksei media nosta Petterin instapostauksia tikunnokkaan? Tai Antin (Häkkänen). Ihan saman tyyppistä sisältöä tekevät.
Mielestäni on erittäin relevanttia kysyä kohteliko media Marinia fiksusti. Miksi otsikoihin nousi nahkatakki eikä se asiasisältö joka oli sen ko tilaisuuden teema?
Marinin hallituksen karastrofaalinen politiikka ei saanut juuri mitään näkyvyyttä kun keskityttiin täysin epäolennaisiin asioihin. Marin ei olisi näin suosittu jos medialla ei olisi keskittynyt hänen ulkonäköönsä.
Hyväksikäyttäjä. Minä olen uhri. Marinin hallituksen aikaan saamien ikävien asioiden uhri.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Petterin viimeisin lentomatka jenkkeihin maksoi? Mikä on Petterin hiilijalanjälki? Missö on Petterin puhelin kun Petteri ottaa kuppia presidentin kanssa? Mitä Petterillä oli päällä? Oliko Petteri työaikana Ruisrockissa? Ainakin ympäri päissään antoi haastattelun? Oliko asiallista pääministeriltä, mitä jos Venäjä olisi hyökännyt? Entä kuka maksoi ruisrock-liput, onko merkattu veroihin? Käyttikö Petteri virka-autoa vapaa-aikana? Mites aamupalat? Entä Petterin lapset? Mites Petterin terveys noin muuten, mieli ja kroppa?
Miksi Petteristä ei ole näitä otsikoita?
Petterin ainoa anti ei ole hänen ulkonäkönsä ja sukupuolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Petterin viimeisin lentomatka jenkkeihin maksoi? Mikä on Petterin hiilijalanjälki? Missö on Petterin puhelin kun Petteri ottaa kuppia presidentin kanssa? Mitä Petterillä oli päällä? Oliko Petteri työaikana Ruisrockissa? Ainakin ympäri päissään antoi haastattelun? Oliko asiallista pääministeriltä, mitä jos Venäjä olisi hyökännyt? Entä kuka maksoi ruisrock-liput, onko merkattu veroihin? Käyttikö Petteri virka-autoa vapaa-aikana? Mites aamupalat? Entä Petterin lapset? Mites Petterin terveys noin muuten, mieli ja kroppa?
Petteri ei saarnaa asioista, eikä kiellä muita tekemästä asioita, joita itse tekee. Se kaksinaismoraali kai ihmisiä eniten ärsyttää Marinissa.
Ei vaan jumalattoman selvä teeskentely ja poseeraus positiivisen naiskuvan kärkenä samalla kun todellista kuvaa saa piilotella koko median voimin hartiavoimin. Sannan julkisuuskuvan osalta tää maa on yksi varsinainen pohjoiskorea jossa johtajan sankariteoista ei tule loppua ja mitään negatiivista ei tule julki hakemallakaan. Pikemminkin jokainen hakija katoaa (suomessa syrjään, pohjoiskoreassa lopullisesti) jos moista kehtaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri ei saarnaa asioista, eikä kiellä muita tekemästä asioita, joita itse tekee. Se kaksinaismoraali kai ihmisiä eniten ärsyttää Marinissa.
Koronarajoituksistako puhut vai mitä saarnoja Marin on pitänyt?
Petteriltä on ihan ok antaa ympäri kännissä haastattelu valtakunnan medialle mutta Sanna ei saa juhlia edes vapaa-aikana. Kyllä se kaksinaismoralismi on enemmän Petterin päin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas sensuuri, Sannulista ei saa kirjoittaa mitään ikäviä tosiasioita.
Sinäkö ne tosiasiat tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjä. Minä olen uhri. Marinin hallituksen aikaan saamien ikävien asioiden uhri.
Vau, kerro tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin ainoa anti ei ole hänen ulkonäkönsä ja sukupuolensa.
Repesin. Mikäs Petterin anti olikaan oval officessa. Nyppi pukuaan. 🤣 Eikä vieläkään ole uutisoitu minkä merkkinen puku Petterillä oli ja paljonko maksoi. Ainakin liian pieni se oli.
David Mcdougall on muuten umpivasemmistolainen joka on ottanut asiakseen vasemmistopropagandan levittelyn mm. euronewsissä.
Waseniuksesta en tiedä, pursiaisella ainakin on realistisen kyyninen näkemys, tosin siitäkin puuttuu se huomio millä aktiivisuudella media itse siivosi ja valkopesi sähläsannan loputtomia kohelluksia kansalta piiloon. Ja elina g sitten heittäytyy täysillä sannan viestintätiimiin ja on todella typerä journalistiksi väittäessään että sannan jauhokohu olisi aiheeton.
Ajattelin ensin että Marin ei ollut kumpaakaan, mutta kun muutaman sekunnin mietin niin tulinkin tulokseen että itseasiassa hän oli molempia. Olen itse pyrkinyt olemaan jo Marinin pääministeriyden loppuajoista lähtien kommentoimatta Mariniin liittyviä juttuja niin netissä kuin oikeassa elämässäni, mutta nyt tein poikkeuksen.
Uutisointia Marinista oli mielestäni hänen pääministeriaikanaan todella paljon, sekä myönteistä että kielteistä. Ja uutisointi keskittyi erilaisiin asioihin kuin uutisointi aiemmista pääministereistä tai nyt Orposta, sekä hyvässä että pahassa. Osin varmasti johtui siitä että Marin ei fyysisiltä ominaisuuksiltaan ollut samanlainen kuin pääministerit yleensä, mutta vaikutti suuresti myös se että Marin hyvin eri tavalla toi itse itseään esille kuin aiemmat pääministerit tai nyt Orpo niin lehtien kansissa kuin somessa. Marin paitsi kärsi suuresta saamastaan huomiosta mutta myös hyötyi siitä. Varmaankaan kenenkään aiemman pääministerin politiikkaan kuulumatonta elämää ei ole yhtä paljon mediassa sekä ihailtu että ihmetelty.
Marin on edelleen henkilö johon suhtaudutaan joko perusteettomankin ihailevasti tai halveksuen ja sama vaikuttaa myös siihen miten hänen koko hallitukseensa suhtaudutaan. Oliko Marinin hallitus hyvä, huono vai jotain siltä väliltä? Tuohon kysymykseen Marin henkilönä vaikuttaa niin paljon että en pysty ottaa vakavasti niitä ihmisiä ketkä sanovat että hallitus oli historian paras, mutta en myöskään niitä ketkä sanovat että se oli huonoin ikinä. Marinin hallituksen ajalle mahtui koronakriisi, Ukrainan sodan alku, Suomen liittyminen Natoon ja soteuudistus.
Ei hyvää päivää näitä Hesarin toimittajia🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää näitä Hesarin toimittajia🤦🏼
Onko Riikka Purra hyväksikäyttäjä vai hyväksikäyttäjä, kysyy intersektionaali.
SUomen kaikkien aikojen suosituin pääministeri.
Kahvi lentää suusta kun miettii Orpoa, Purraa ja velkaennätystä :D
Vierailija kirjoitti:
Miksei media nosta Petterin instapostauksia tikunnokkaan? Tai Antin (Häkkänen). Ihan saman tyyppistä sisältöä tekevät.
Mielestäni on erittäin relevanttia kysyä kohteliko media Marinia fiksusti. Miksi otsikoihin nousi nahkatakki eikä se asiasisältö joka oli sen ko tilaisuuden teema?
Marinin hallituksen karastrofaalinen politiikka ei saanut juuri mitään näkyvyyttä kun keskityttiin täysin epäolennaisiin asioihin. Marin ei olisi näin suosittu jos medialla ei olisi keskittynyt hänen ulkonäköönsä.
Käyttävätkö Petteri O. ja Antti H. niitä Antin leluja kun ovat Kesärannassa?