Nainen, onko epäviehättävää jos mies ei kykene suunnittelemaan asioita ja johtamaan sosiaalisissa tilanteissa?
Esimerkkinä ensimmäiset treffit. Mies ei kykene suunnittelemaan niitä esim. tekemään ravintolavarausta tai ylipäätään sanomaan naiselle: "haluaisin viedä sinut ulos päivänä x kellonaikaan x. Sopiiko sinulle?" Sen sijaan nainen joutuu hoitamaan kaiken.
Kommentit (7)
Lue kirjoituksesi uudelleen ajatuksella. Tiedät vastauksen.
Ensimmäinen poikaystäväni oli tuollainen. Alkuun ei haitannut koska olen toimen ihminen. Mutta kun oltiin pidempään yhdessä niin tuollainen perässävedettävä malli kävi raskaaksi. Erottiin.
Nykyinen mies on monissa asioissa aikaansaavampi ja osaavampi kuin minä. Minulla on myös omat juttuni joissa olen parempi. Yhdessä ollaan parempia kuin yksin. Oy Perhe Ab.
Tälläistä miehen turhaketta en katsoisi sekuntiakaan. Parempia malleja on vapaana joka tapauksessa.
Ei minusta. Minulle riittää oikein hyvin, jos hän pystyy sanomaan mielipiteensä minun ehdotuksistani.
Ei se johtamista ole aina. Meillä mies pistää aina ne missä pitää valittaa jostsin mun kontolle. Yritän kuulostaa valittavammalta, mitä olisin ehkä ilman jos ei olisi kuuntelemassa. Muuten tulee: Miksi et sanonut niin tai näin. Ja jos selvittelen kun ei ole paikalla tulee: Et varmaan sitten sanonut niin tai näin. Joo yritän kieltäytyä välillä selvittely kunniasta, mutta vaikeaa on.
Esim. kerran kun selvittelyn yhtä juttua mihin liittyi eräs lisäkulu kysyin n. 3 kertaa saman, että varmasti tulisi selväksi mitä veloittavat. Vielä laskin luurin ja kysyin kesken puhelun mieheltä, onko ok?
En anna tai ei kannata antaa yhtään aihetta siihen että sieltä tulee: Miksi et sanonut niin tai näin.
Jos ei olisi hänen asia olisin kysynyt ehkä vain 2 kertaa, en kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Minulle riittää oikein hyvin, jos hän pystyy sanomaan mielipiteensä minun ehdotuksistani.
En siis halua miehen johtavan sosiaalisissa tilanteissa. On viehättävämpää, jos mies ei edes yritä sellaista. Toki en halua itsekään johtaa vaan olla tasa-arvoinen. Voin suunnitella asiat, mutta mies myöntyköön suunnitelmiin vain jos ne aidosti sopivat hänelle.
Pitääkö tuota edes kysyä.